Katte i hedebølgen.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 12-08-03 07:44

Hej.

Hvad gør I andre for at hjælpe de stakkels pelsdyr her i hedebølgen?

Mine to drenge ligger fuldstændig udsplattet på gulvet hele dagen. De har
dog fundet et par steder, hvor der er knap så varm. Bl.a. under sengen og i
brusekabinen. Men alligevel lider de under varmen. Jeg har prøvet at gøre
dem våde i hovedet og nakken med koldt vand, og det ser ud som om det er
rigtig rart, men der går kun 5 minutter, så er de tørre igen . Jeg tager
dem også flere gange om dagen og sætter dem foran den løbende hane. Det er
nemlig meget bedre end vandet i vandskålen (selv om den lige er blevet
fyldt) . Så væske får de rigeligt af.

Men jeg er da meget interesseret i at høre, hvad I andre gør. Måske man
kunne få et par gode fif .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Kirstine

Dato : 12-08-03 08:12

In article <bha238$5cf$2@sunsite.dk>, hfFJERN@dlgnet.dk says...
> Hej.
>
> Hvad gør I andre for at hjælpe de stakkels pelsdyr her i hedebølgen?

> Men jeg er da meget interesseret i at høre, hvad I andre gør. Måske man
> kunne få et par gode fif .

Her i huset er det ubetinget største hit en almindelig bordventilator.
Begge katte var lidt bange for den i starten, men de fandt hurtigt ud
af, at den ikke jagtede dem rundt *G* Og nu kommer de med jævnligt
mellemrum og smider sig foran den og får luftet pelsen igennem. Det er i
disse dage kun efter, at de har simultanligget foran ventilatoren, at de
tager sig en omgang fræs.

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-03 08:48

In article <bha238$5cf$2@sunsite.dk>, Helle Frederiksen
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

> Men jeg er da meget interesseret i at høre, hvad I andre gør. Måske man
> kunne få et par gode fif

He - ingenting! Kattene nyder varmen - helst liggende strakt ud lige
midt i en solstråle... Jeg føler mig helt ond når jeg trækker for, men
28 grader i skyggen er altså rigeligt til mig

Fra : Jane

Dato : 12-08-03 11:39

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> wrote in message news:<bha238$5cf$2@sunsite.dk>...
> Hej.
>
> Hvad gør I andre for at hjælpe de stakkels pelsdyr her i hedebølgen?

Tja mig og min kat er i en lejlighed med en temparatur mellem 31
og 32! grader og jeg tror faktisk katten er ligeglad? Jeg prøver
at have mindst en ventilator igang og åbne vinduer (dog med børne-
(katte-)sikring så de er ikke ret åbne) og masser af vand (katten
nægter at drikke hvis der er isterninger i dens skål). Når jeg så
overhælder mig selv med vand eller fugter en klud (eller tager en
plastic cola flaske med mega-isterning op fra fryseren) er min kat
pist væk, og den vil overhovedet ikke lade mig fugte pelsen med en
opvredet klud. Enten ligger den i en vindueskarm eller under sofa-
en. Men lade sig nedværdige til at bemærke varmen? Nix. Jeg fyldte
en balje med vand og dyppede dens ene pote i det for at illustrere
hvad det skulle bruges til ...så nu undgår den baljen. Men hvis nu
jeg skulle tilbyde en skål med Whiskas kattemælk er jeg velkommen,
dog drikker man helst ikke af det før mælken er sur og har skorpe
på for så er det rigtigt lækkert... adrk!

Fra : Ida

Dato : 12-08-03 11:54

--

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyldt) . Så væske får de rigeligt af.
>
> Men jeg er da meget interesseret i at høre, hvad I andre gør. Måske man

Hej Helle *s*

Jeg har min ene hankat Titan boende hos et par rigtig gode venner og da han
i søndags skulle udstilles, havde de taget fryseelementer med, som blev lagt
under det tykke bundtæppe i buret - en strålende idé, som jeg ikke kan
forstå jeg ikke er kommet på noget før
De bruger også at lægge (aftørrede) fryseelementerne udvalgte steder og
kattene kommer strygende for at slikke på dem og lægger sig også gerne
ovenpå dem - det skal siges at det er MCO, så pelsen isolerer en del.

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-08-03 12:43

Hej Alle!

Jeg har, som I ved, tre Hellig Birmaer, som selvfølgelig også har det
varmt i denne hedebølge, og jeg har forsøgt at afhjælpe dem mest muligt
ved dels at sørge for, at de altid har adgang til frisk, koldt vand
(skifter vandet i skålene ud mindst fem gange om dagen for at holde det
koldt), og så har jeg vinduerne åbne (med kattesikring selvfølgelig)
hele dagen. Endvidere "lufter" jeg regelmæssigt deres pels med en
børste, og det lader de alle tre til at sætte stor pris på!

Men det med køleelementerne lyder som en rigtig god idé, så jeg tror, at
jeg vil arrangere en form for "kold pude" med køleelementer under også
for at se, om det er noget, mine misser vil benytte sig af!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar