Tøsens operation
Fra : Trine Piltoft

Dato : 11-08-03 22:05

Hej allesammen

Så var det idag Tøsen skulle have opereret sine knuder væk. Som I nok kan
forestille mig så har jeg været temmeligt nervøs for selve
operationen/narkosen, men nu tror jeg godt jeg kan begynde at ånde lettet
op. Hun er godt nok stadig lidt "fuld", men bevæger sig dog rundt, og har
også drukket lidt vand. Hun har selvfølgelig sovet meget, men det er jo
fuldt forståeligt
Jeg har stort set ikke veget fra hendes side siden jeg hentede hende - har
bare siddet og kigget på hende og nusset med hende, og
selvfølgelig.......holdt øje med om alt nu så normalt ud.

Selve operationen var også gået fint - knuderne var ikke ret store, og så
"harmløse" ud, men som min dyrlæge sagde, så kan man ikke være helt sikker
før de er undersøgt, og under alle omstændigheder, kan godartede knuder godt
udvikle sig til ondartede, så det var nok godt nok jeg valgte at få dem
fjernet.
Min dyrlæge kan øjensynligt selv undersøge knuderne med hans
laboratorieudstyr, og jeg skulle allerede få svar imorgen på hvorvidt de er
harmløse eller ej.

Nå - jeg vil hen og kigge lidt til Tøsen igen

Mvh. En noget lettet Trine og en meget træt Tøsse-pige

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-08-03 22:20

In article <3f38067b$0$26618$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Nå - jeg vil hen og kigge lidt til Tøsen igen
>
> Mvh. En noget lettet Trine og en meget træt Tøsse-pige

Puha! Har tænkt en del på dig og din lille sorte panter idag Okay,
så vidt så godt... vi krydser videre en dags tid mere

Fra : Denise

Dato : 12-08-03 07:59

Hej Trine
Puha, godt operationen/narkosen gik fint.
Så mangler dyrlægen bare at sige, at de var harmløse, så det venter vi
spændt på og krydser fingre for.
Hilsen Denise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 12-08-03 23:39

Hej igen

Imorges fik jeg svar på prøverne......Desværre viste det sig at knuderne var
ondartede *suk*.
Håber dog selvfølgelig på at de ikke kommer igen, men det kan kun tiden
vise. Forhåbenligt er de taget i tide inden de har nået at sprede sig, og
ihvertfald var de ifølge dyrlægen meget afgrænsede, så vi krydser fortsat
fingre.

Tøsen har været noget træt idag, men det er jo forståeligt nok........mon
ikke hun er lidt friskere imorgen

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk
Web: http://www.piltofts.dk/

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-08-03 00:07

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen

Hej Trine

> Imorges fik jeg svar på prøverne......Desværre viste det sig at knuderne
var
> ondartede *suk*.

Det var da utroligt, som du skal rammes for tiden Jeg var overbevist om,
at de måtte være godartede netop fordi i allerede har været så meget
igennem.

> [...]
> ihvertfald var de ifølge dyrlægen meget afgrænsede, så vi krydser fortsat

Det lyder da i det mindste godt Det var vel nok godt, du besluttede at
få hende opereret så

> Tøsen har været noget træt idag, men det er jo forståeligt nok........mon
> ikke hun er lidt friskere imorgen

Mon ikke også varmen spiller ind? Mine har ihverfald været ekstremt dvaske
den sidste tid.
Fortsat god bedring til Tøsen

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Ragna

Dato : 13-08-03 11:05

Rigtig god bedring til Tøsen.
Vi krydser fingre for at det blev taget i tide.
I hvert fald reagerede du omgående, så mulighederne skulle være gode.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Bente Jepsen

Dato : 13-08-03 05:48

> [...]
> ihvertfald var de ifølge dyrlægen meget afgrænsede, så vi krydser fortsat

Hej Trine.

Øv da det var trist

Men sørme også godt du fik dem fjernet. Når ikke de var blevet større kan
man altid håbe på at man er heldig at der ikke kommer flere.

Krydser alle finger og poter i hele hytten for jeg synes sørme også I har
været igennem nok.

Mange hilsner
Bente

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 13-08-03 07:27

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Imorges fik jeg svar på prøverne......Desværre viste det sig at knuderne
var
> ondartede *suk*.

Åh nej ... det er da bare ikke fair !!!! Jeg skulle mene, at du har haft
nok nu !! Vi håber og krydser alt for at det ikke kommer igen !!!!

Alle de bedste hilsner fra Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Ann K

Dato : 13-08-03 08:09

Hej Trine.

>Imorges fik jeg svar på prøverne......Desværre viste det sig at knuderne
var
ondartede *suk*.

<> Neeeejjj - som om du ikke har haft nok at tænke på!
Godt at knuderne blev fjernet - og godt at de åbenbart var velafgrænsede!
For _nu_ skal du (og din flok) have ro!!!

God bedring til Tøsen...

Mvh Ann

Fra : Denise

Dato : 13-08-03 08:22

Hej Trine
Jeg ville så gerne trøste, men hvor er det snart svært at sige noget, for
det ser jo ud som, der ingen ende er på ulykkerne for tiden. Men
selvfølgelig får ulykkerne en ende på et tidspunkt, det er helt sikkert,
spørgsmålet er jo bare hvornår, for den tid burde være kommet for længe
siden synes man.
Havde godt på fornemmelsen at alt ikke var ok, da du ikke havde skrevet hele
dagen. Men, det er jo det med hunkatte og knuder i brystvævet, man hører jo
tit om det, hvis de tidligere har fået p-piller. Det var jo så da positivt
blandt alt det negative, at de blevet taget mens de var rimeligt afgrænsede,
så er chancerne for at de ikke breder sig jo meget bedre.
Ja, nu kan du jo ikke gøre andet nu end at se tiden an. Men lad nu være med
at gå og spekulere over det, du kan alligevel ikke gøre noget andet for
hende, end at nusse og pusle om hende. Og så længe hun har det godt er der
jo ingen problemer, får hun det dårligt eller breder de sig, så må du jo
tage stilling til den tid. Men håb nu på det bedste, det gør vi andre.
Håber hun er mere frisk nu, for varmen gør dem godt nok også dvaske.
Mange tanker, Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-08-03 14:32

In article <3f396e0c$0$19365$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Imorges fik jeg svar på prøverne......Desværre viste det sig at knuderne var
> ondartede *suk*.

*suk*! Jeg havde sådan håbet... og på den anden side frygtet lidt,
fordi du ikke sprang til tasterne for at fortælle den gode nyhed igår

Nu må vi bare håbe at de kom væk i tide. Tøsen skal bare klare det!
Godt at du ikke ventede længere...
Trøstende knus og nus til jer begge..

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-08-03 21:07

Tak for jeres svar, og de krydsede fingre for Tøsen.

Idag er stingene blevet fjernet - hun er ikke nogen pilfinger, så de var
alle helt intakte. Det er helt fint ser det ud til

I torsdags måtte vi dog en tur til dyrlægen igen - der var kommet en
blodsamling i operationsarret - formentligt grundet et fald på trappen. Hun
gled et par trin ned og har åbenbart slået sig lidt.
Dyrlægens kommentar: "Det er da heller ikke en måde at behandle et
oparationssår på - du må holde hende i ro *g*". Jo tak sagde jeg - sig du
det til katten *g*.
Nå, men det blev tappet for blod alt imens Tøsen sad og spandt - det har nok
lettet noget på presset, og heldivis kom det ikke igen.

Nå håber vi så bare at kræften ikke kommer tilbage, men det kan jo kun tiden
vise. Alle fingre og poter her i huset er krydsede...........

Hilsner fra
Trine, Tøsen & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: mail@piltofts.dk
Web: www.piltofts.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-03 21:41

In article <3f4527cb$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Trine
> [...]

> blodsamling i operationsarret - formentligt grundet et fald på trappen. Hun
> gled et par trin ned og har åbenbart slået sig lidt.

Altså Trine, nu må I da snart holde op... *piv*
Godt at det i det mindste ikke blev til mere...

> Nå håber vi så bare at kræften ikke kommer tilbage, men det kan jo kun tiden
> vise. Alle fingre og poter her i huset er krydsede...........

Vi sender helende håb og gode tanker fra Amager.. *s*

Fra : Kate

Dato : 22-08-03 22:15

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in

> Alle fingre og poter her i huset er krydsede...........

Også her! God bedring med tøsebarnet og lad nu være med at falde over
hende

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar