hvad er normal praksis?
Fra : bettinaP

Dato : 12-08-03 09:59

Jeg håber på at få hvalpe på Mocka til næste sommer og har nu måske fundet
den rigtige hanhund. Jeg talte for første gang med ejeren igår og det
handlede bla. om selve parringen. Ingen af os har prøvet at lave hvalpe før,
men hun havde hørt at man normalt taget tæven hjem til hanhunden, så han
ikke får gode ideer om, at man bare skal rende tilstrækkelig langt væk for
at finde en tæve i løbetid.
Er det rigtigt? jeg synes nemlig jeg har hørt det modsatte, for at sikre at
tæven er i så trygge omgivelser som muligt ved parringstidspunktet.
Så alle I erfarne opdrættere...hvordan plejer I at gøre?
Og hvad skal jeg gøre for at checke om hanhunden nu er den rigtige? Jeg har
selvfølgelig bedt om en kopi af hans stamtavle, ved han er A0, kender hans
udstillingsresultater og skal op og besøge ham snart. Men hvad kan jeg mere
gøre?

bettinaP

Fra : Jytte

Dato : 12-08-03 10:35

"bettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig bedt om en kopi af hans stamtavle, ved han er A0, kender hans
> udstillingsresultater og skal op og besøge ham snart. Men hvad kan jeg

Hej Bettina.

Det almindeligste er at tæven kommer til hanhunden.

Det klogeste du kan gøre er at henvende dig til din races specialklub, der
vil de vejlede dig på bedste måde ang. hanhund m.v.
NG er jo for alle og du vil sikkert få 117 forskellige svar her.

Hilsen
Jytte