"Rinnie Ilsøe" skrev d. 12-08-03 08:37 dette indlæg :
>
> "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f38975d$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Han vil bestemt ikke i skole. Jeg har så fået lov til at blive der
de 10
> > første min. mandag og tirsdag, men da jeg skulle gå i dag, måtte
læreren
> > hive ham væk, mens han græd.
>
> Har i overvejet en friskole hvor der ikke er så mange elever i hver
klasse
> og hvor man ofte kan få lov at blive så længe man vil?
> Hvordan er hans forhold til de andre elever? et er jo at han kender
dem, men
> noget andet er om han er glad for dem...
>
> Jeg synes skolen er fej at de ikke lader jer finde den løsning til
indkøring
> som han har det bedst med! Så længe du sidder lige så stille, så kan
du
> umuligt forstyrre undervisningen!
>
> Min søn startede i Onsdags og har været meget lidt selvstændig. Vi fik
lov
> at være der hele første dag. Vi var kun i klassen den første time og
så sad
> vi ude, så han vidste vi var der hvis der blev noget. Vi forældre har
> desuden lov til at overvære undervisningen hvis vi føler behov for
det.
>
> Der er 11 elever i min søns klasse og bare fordi det er en friskole
betyder
> et jo ikke de ikke lærer noget!
>
> Har du spurgt din søn direkte hvad han mener problemet er? Være sikker
på
> ikke på forhånd at gøre noget problem til tabu...
>
Han siger han har svært ved at koncentrere sig om hvad lærerne siger, og
så bliver han usikker, når de andre går i gang og han ikke ved hvad de
skal lave. Og det er da til at forstå. Samtidig er han utryg ved hvad de
andre laver, han sidder med ryggen mod klassen da de sidder i grupper,
og dermed også med ryggen mod læreren når hun står ved tavlen, da "hans
bord" er placeret yderst.
Han både kender og kan lide de andre børn, de fleste af dem, efter skole
leger han med dem på fritidshjemmet, dog kun kort tid her de første par
dage. Jeg har fri indtil 1/9, så jeg har massere af tid til en langsom
indkøring. Og så har vi tid til at lave ting sammen om eftermiddagen,
inden hans storebror kommer hjem. Det er meget nyttigt, når storebror er
handicappet, og i den grad kan tage mors tid!
For at kommentere et andet indlæg, så er han ikke et barn der græder ved
mors skørter. Han ved godt at man ikke opnår noget ved at græde, men
samtidig ved han godt at det er OK at græde hvis man er ked af det.
De andre børn, især drengene i klassen har bare været så søde ved ham,
man kunne jo ellers godt forvente et lille nickname som tudemarie eller
i den stil. Men i stedet støtter de ham med små bemærkninger, det syns
jeg bare er så stærkt gået!
Men tak for jeres indput, jeg vil tage en snak med læreren.
Mathilde.
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"