MS Windows
briani 27239
xp og 2000
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 14:15

Hey!
På hvilke områder er XP bedre end 2000 ved brug på en almindelig
workstation, hvor hardwaren ikke begrænser systemet? Computeren skal nok
bruges til spil, tekstbehandling, multimedia osv..

Fra : Pico

Dato : 12-08-03 17:16

Anders wrote:
> [...]
> workstation, hvor hardwaren ikke begrænser systemet? Computeren skal
> nok bruges til spil, tekstbehandling, multimedia osv..

XP kan efter sigene køre spil bedre end 2000. Jeg bruger kun min 2000 til
afprøvning så jeg ved ikke om det er rigtigt. Spil, når jeg endelig gider, er
i XP.
Pico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-03 18:49

In dk.edb.system.ms-windows, Pico <IPdata@mail.dk> says...
> XP kan efter sigene køre spil bedre end 2000. Jeg bruger kun min 2000 til

Hvilket ikke er korrekt. Spil kører mindst lige så godt i 2000 SP4 som i
XP SP1.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-08-03 17:56

On Tue, 12 Aug 2003 15:14:58 +0200, Anders wrote:

> På hvilke områder er XP bedre end 2000 ved brug på en almindelig
> workstation, hvor hardwaren ikke begrænser systemet? Computeren skal nok
> bruges til spil, tekstbehandling, multimedia osv..

Win2000 var ikke tiltænkt private. Det er et OS til kontorer/virksomheder.
WinXP er mere minded på den private bruger. Spil skulle efter sigende være
bedre understøttet.

WinXP er meget hurtigere til at starte end Win2000. WinXP kræver mere RAM
end Win2000. WinXP's med cirkus-UI er langsommere end Win2000's gode gamle
look.

En god løsning er efter min mening WinXP unden themes og 512MB RAM eller
mere i maskinen.

--
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-03 18:51

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Jørgensen <not@real.one> says...
> En god løsning er efter min mening WinXP unden themes og 512MB RAM eller
> mere i maskinen.

Den bedste løsning er at spare XP og dens reaktiverings-gøgl. En fuldt
opdateret 2000 er lige så god til spil som en ditto XP. Og 2000
understøtter mere hardware (specielt ældre) end XP.