MS Windows
briani 27239
i forbindelse med NT authority>system
Fra : goofy

Dato : 11-08-03 22:13

Hej Ng.
I forbindelse med dette angreb har jeg et par spørgsmål.

Kan man bestytte sig bedre en at hente "fixet", kan man lukke porte?
Det skal siges at jeg jævnligt opdaterer, ikke nogen fast rytme
Og hvad er "usb dongle " det udtryk her jeg ikke set før

Steen Vinbæk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-03 22:37

In dk.edb.system.ms-windows, goofy wrote:

>Kan man bestytte sig bedre en at hente "fixet"

Ikke specifikt overfor dette sikkerhedshul, men generelt; ja.

>kan man lukke porte?

Ja, gør som der står på denne side (med lidt samtidig hjerneaktivitet)
og så skulle du gerne kunne sikre dit system i en lidt højere grad:

<http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en>

I dag er det port 135 der er problemer på, men hvem ved hvad
morgendagen bringer?

>Det skal siges at jeg jævnligt opdaterer

God idé.

>Og hvad er "usb dongle " det udtryk her jeg ikke set før

Aner det ikke. :)

PS: Vi har faktisk en sikkerhedsgruppe, hvor denne diskussion hører
til: <news:dk.edb.sikkerhed>.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-03 00:04

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>Aner det ikke. :)

En USB-nøglering?

Fra : Thomas²°°³

Dato : 12-08-03 18:26

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvad er "usb dongle " det udtryk her jeg ikke set før

Det kan være en sikkerhedsting til et stykke software - QuarkXPress brugte
tidligere dongler, som skulle sidde mellem maskinen og tastaturet for at
programmet ville starte.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-08-03 18:45

Thomas²°°³ wrote:

> Det kan være en sikkerhedsting til et stykke software - QuarkXPress brugte
> tidligere dongler, som skulle sidde mellem maskinen og tastaturet for at
> programmet ville starte.

Quark bruger iøvrigt stadig dongles. Noget værre lort der mister
forbindelsen i tide og utide.

Men i denne sammehæng menes der nok noget USB
Memory/Flash/RAM/harddisk/whatever

f.eks. i stil med
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1705237891

/Robert

Fra : BOH

Dato : 12-08-03 22:47

goofy wrote:
> [...]
> Det skal siges at jeg jævnligt opdaterer, ikke nogen fast rytme
> Og hvad er "usb dongle " det udtryk her jeg ikke set før

Hvem nævner "usb dongle" i denne sammenhæng?

En dongle er en hardwarelås, en beskyttelse mod ulovlig kopiering (nogle
dyre programmer kan kun startes med dongle tilsluttet computeren). En "usb
dongle" gør brug af USB, man har også dongler til parralelporten (hasp m.v.)

--
Mvh Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-03 23:09

In dk.edb.system.ms-windows, BOH wrote:

>Hvem nævner "usb dongle" i denne sammenhæng?

Søren Christensen nævner den her:
<http://groups.google.dk/groups?selm=KJSZa.49412$Kb2.2177702%40news010.worldonline.dk>

.... men fra sammenhængen gætter jeg, at han mener en USB-"nøglering".