MS Windows
briani 27239
Windows xp lukker ned
Fra : MaRk

Dato : 11-08-03 19:28

Hej

Jeg har oplevet at min pc lige pluselig lukker ned, noget med noget NT
AUTHORITY\SYSTEM
Jeg fik en advarsel 1 minut i forvejen at min pc ville lukke...
Det skete mens jeg var hos en ven og spille pc, havde min egen med. Nu sker
det også for ham.

Det er noget med noget RPC som afslutte uventet.
Har lagt et billede af fejlen i binære, med titlen "lukning"

Mvh
Mark

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-03 19:45

In dk.edb.system.ms-windows, MaRk wrote:

>Det er noget med noget RPC som afslutte uventet.

Det kunne tyde på at I er blevet udsat for et angreb, hent dette fix:
<http://support.microsoft.com/?kbid=823980>.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-08-03 20:42

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne tyde på at I er blevet udsat for et angreb, hent dette fix:
> <http://support.microsoft.com/?kbid=823980>.
>
> --

Hmm min den gør det samme!
Min puter installerede pludselig noget en dag uden jeg kunne gøre noget...
Den gør det konstant!

Venligst

Fra : Fynbo

Dato : 11-08-03 20:47

Det samme her....Kan bare ikke installere den fix da den siger at
sprogversionen er forkert...Hvad gør man så?

Fynbo

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-08-03 20:53

"Fynbo" <fynbo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det samme her....Kan bare ikke installere den fix da den siger at
> sprogversionen er forkert...Hvad gør man så?

Vælger det sprog ude i siden der passer til din version. Muligvis dansk...
Lars stokholm:
Når den gør dette som vores computere gjorde er det så fordi vi er angrebet
af hackere eller forsøgt angrebet?
Og hvor meget skade kan der evt have været gjort? Betaler nemlig tit med
dankort via nettet...

Venligst

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-03 22:10

In dk.edb.system.ms-windows, Søren Christensen wrote:

>Når den gør dette som vores computere gjorde er det så fordi vi er angrebet
>af hackere eller forsøgt angrebet?

I er i hvert fald forsøgt angrebet. Jeg ved ikke om RPC lukkes
(af Windows selv) for at beskytte jer, eller om den lukkes som en
uundgåelig bivirkning af et lykkedes udnyttelsesforsøg.

Jeg kan ikke forestille mig at det direkte er en "hackers" ønske at
lukke servicen, men hvad ved jeg?

>Og hvor meget skade kan der evt have været gjort?

Det er ikke til at sige. Sikkerhedhullet betyder at hvadsomhelst kan
køres på din computer - så vidt jeg har forstået i hvert fald. Hvis
jeg var jer, ville jeg hurtigst muligt lukke for internetforbindelsen
og skanne mit system for virus.

Hvis I har brug for yderligere hjælp og vejledning, så finder I nok
den bedste i grupperne:

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-08-03 18:36

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> køres på din computer - så vidt jeg har forstået i hvert fald. Hvis
> jeg var jer, ville jeg hurtigst muligt lukke for internetforbindelsen

Og holde et vågent øjne med kontoudtogene det næste stykke tid.
Internetbetalinger kan altid trækkes tilbage hvis du går ned i banken og
klager din nød... samt underskriver en tro-og-love erklæring (mener jeg
det hedder) på at det ihvertfald ikke er dig selv der har brugt pengene.

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 22:34

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote in

Ved godt dette er en tråd af ældre dato, men har først oplevet
problemet med Remote Procedure Call nu.

> Hvis
> jeg var jer, ville jeg hurtigst muligt lukke for internetforbindelsen
> og skanne mit system for virus.

Når jeg sidder på en ADSL mener du så at jeg skal hive modemmet fra?
Jeg startede med at scanne for virus da det startede hos mig med at XP
bare genstartede.
Da jeg ikke benytter denne computer ret meget er jeg forundret over at
være (måske) udsat for hacker angreb. Den computer jeg skriver fra nu
er en gammel sag med Win98 og her synes jeg ikke at ha' nogle problemer
og det er den pc jeg fortrinsvis bruger. Hvordan kan det hænger sammen?
Må lige sige at jeg har hentet opdateringen og vil instalere i morgen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : DonE

Dato : 11-08-03 21:05

Lars Stokholm skrev noget i stil med det her:

> Det kunne tyde på at I er blevet udsat for et angreb, hent dette fix:
> <http://support.microsoft.com/?kbid=823980>.

Kan man flytte den opdatering til en anden pc?
For der er en af mine venner der ikke kan komme til at hente den
før end pc'en lukker ned!

--

Venligst DonE

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-08-03 21:09

"DonE" <don_e@stofaPOSE.INVALID> skrev i en meddelelse

> Kan man flytte den opdatering til en anden pc?
> For der er en af mine venner der ikke kan komme til at hente den
> før end pc'en lukker ned!
>
> --

Gem den på en disk eller usb dongle og lad være med at gå på nettet. Min pc
gik nemlig ikke ned når den ikke var på nettet.
Jeg er heldigvis ude over problemet nu. Nåede at hente min opdatering. Og
lukkede derefter internet forbindelsen da den var hentet...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 08:57

> [...]
> Jeg er heldigvis ude over problemet nu. Nåede at hente min opdatering. Og
> lukkede derefter internet forbindelsen da den var hentet...

Jeg havde heller ingen problemer da jeg ikke var på nettet, men så snart jeg
gik på, gik der ca. 5 min før end den slukkede og lukkede. Men den patch der
virker ved jeg.

Fra : Brian Nilsson

Dato : 11-08-03 23:56

"DonE" skrev:
> Kan man flytte den opdatering til en anden pc?
> For der er en af mine venner der ikke kan komme til at hente den
> før end pc'en lukker ned!

Jeg hentede filen fra en Win 98 maskine og lade den over på en 3,5 disk.

--
- mvh. Brian Nilsson - solarbln@yahoo.dk -
http://home19.inet.tele.dk/bln/ng/visitkort.htm