pcAny og dynamisk IP ?
Fra : Morten

Dato : 12-08-03 20:27

Hejsa

Hvordan har pcAnywhere tænkt sig at man får forbindelse med dynamisk IP -
er der en indbygget metode, evt en IP server som uploader nummeret til et
site, hvor det så automatisk kan hentes og automatisk indsættes i
remoteprofilen ?

Eller hvordan gør man når personen i den anden ende (hosten) ikke forstår
sig på PC-ere ?

Nogen der ved om man kan lave en CMD fil der etablerer inet via modem ?

(har lavet en CMD som sender SMTP mail med IP nummeret, men mangler at få
etableret inet)

Mvh Morten

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 13-08-03 09:11

"Morten" <morten@morten.> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der en indbygget metode, evt en IP server som uploader nummeret til et
> site, hvor det så automatisk kan hentes og automatisk indsættes i

....brug fx dyndns.dk

> Eller hvordan gør man når personen i den anden ende (hosten) ikke forstår
> sig på PC-ere ?

Tjaaa lidt forstår han/hun vel :) - men hvis du bruger dyndns, er det ret
simpelt.

> Nogen der ved om man kan lave en CMD fil der etablerer inet via modem ?

Det kan man - altså at aktivere en opkaldsforbindelse command-line. Jeg kan
desværre ikke lige finde linket, men det er der forhåbentlig andre der kan
;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Morten

Dato : 13-08-03 13:19

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in

> ...brug fx dyndns.dk

http://dyndns.dk/help.php?key=dyndns_how
Det tager 10 min. at få IP, så det er helt ubrugeligt.

Har hørt at NetOP har indbygget denne service for dynamiske IP - er det
korrekt ?

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 14-08-03 09:05

> "Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in

> http://dyndns.dk/help.php?key=dyndns_how
> Det tager 10 min. at få IP, så det er helt ubrugeligt.

Ok ... du skifter IP oftere end de fleste så ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk