Trådløst nætværk...
Fra : Esben Laursen

Dato : 11-08-03 23:19

Jeg har fået til opgave at lave et trådløst netværk på et hotel. Jeg regner
med at der skal bruges en 6-7 access points, der skal være mulighed for at
kunne gå fra den ene ende af hotellet til den anden med en bærbar uden at
blive koblet af netværket, er der nogen der er en god ide til hvilen access
point jeg bør bruge. Og der er noget jeg skal være opmærksom på.
Jeg regnede med at forbinde de forskellige accesspoints med noget CAT5 kabel
og ned en en switch af en eller anden art...

Mvh..

Esben

Fra : Arne Keller

Dato : 12-08-03 00:09

On Tue, 12 Aug 2003 00:18:35 +0200, "Esben Laursen"
<hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> wrote:

> [...]
>blive koblet af netværket, er der nogen der er en god ide til hvilen access

Det lærte du vel lidt om da du gik på kursus ?

>Og der er noget jeg skal være opmærksom på.

Dækning, sikkerhed, accounting, osv.

>Jeg regnede med at forbinde de forskellige accesspoints med noget CAT5 kabel
>og ned en en switch af en eller anden art...

Cat 5 findes ikke standardiseret til nye installationer længere, vælg
Cat5E eller bedre Cat6.

Helt ærligt hvad forventer du af os ? Hvis man går ud og skal lave
professionelle installationer må man forventes at kunne lidt selv. Dem
som kan svare fyldestgørende på dine spørgsmål er professionelle og
dem konkurerer du med lige nu.
Jeg vil ikke servere færdige løsninger for konkurenter, men meget
gerne hjælpe med specifikke spørgsmål.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Esben Laursen

Dato : 12-08-03 08:55

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Det lærte du vel lidt om da du gik på kursus ?

> Dækning, sikkerhed, accounting, osv.

Jada det er klart, men det var ikke det jeg mente.....

> Cat 5 findes ikke standardiseret til nye installationer længere, vælg
> Cat5E eller bedre Cat6.

Selvfølgelig, kan man overhovedet få andet i dag?

> [...]
> dem konkurerer du med lige nu.
> Jeg vil ikke servere færdige løsninger for konkurenter, men meget

Slap af mand, der er ingen grund til at lave en sviner... Det jeg gerne
ville vide var om nogen havde en god ide til hvilken access point jeg evt.
skulle kikke på for at kunne flytte mig mellem de dem uden at blive koblet
af..

Det lader åbenbart ikke til at du er interesseret i at dele ud af den slags
viden og derfor er det mig ubegribelig at du overhoved gider at svare, men
du får måske et kick ud af at jorde andre....

--
Esben

Fra : Iskold

Dato : 12-08-03 13:57

Fra : Iskold

Dato : 12-08-03 13:58

> [...]

> viden og derfor er det mig ubegribelig at du overhoved gider at svare, men
> du får måske et kick ud af at jorde andre....

Ville lige sige at jeg kun kan give Esben ret i hvad han siger...at Arne har
misfårstået havd news grup er til for....han er åbenbart så bange for at
hjælpe andre at han burde holde sig væk fra dette media...da det jo er
meningen at alle skal kunne hjælpe hinanden ikk....Arne prøv at kigge i
webdesing gruppen og se hvormange profesionelle der hjælper andre med deres
problem...hvis man er dygtig nok, behøver man jo ikke være bange for
konkurancen...så man kan vel bare udlede at Arne ikke er særlig dygtig...jeg
ville ihvertfald ikke håbe at kommer ud på min arbejdsplads og skal hjælpe
med noget netværk......

Henrik

PS heller heldig en dygtig.....

Fra : Esben Laursen

Dato : 12-08-03 15:06

"Iskold" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dygtig...jeg
> ville ihvertfald ikke håbe at kommer ud på min arbejdsplads og skal hjælpe

Dejligt at se jeg ikke er den eneste der har det sådan, jeg har i
mellemtiden fundet en access point der kan det jeg leder efter, måske kan
alle hvem ved? Her er linket hvis der er nogen andre der er interesseret..

http://www.planet.com.tw/product/product_dm.php?product_id=64&menu_id=14

Med venlig hilsen

Esben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-08-03 15:36

On Tue, 12 Aug 2003 14:57:36 +0200, "Iskold" <hep@image.dk>
wrote:

> [...]
> er åbenbart så bange for at hjælpe andre at han burde holde sig
> væk fra dette media...da det jo er meningen at alle skal kunne

Du kan ikke have været her i gruppen særlig længe, når det er det
indtryk, du har fået. Arne har bidraget med masser af værdifuldt
input til gruppen.

Og at skrive, at han nok ikke er dygtig, det er simpelthen
hysterisk morsomt. Sig det til de standardiseringsorganer, som
Arne sidder i.

Men der er forskel på at svare på specifikke spørgsmål og så at
levere input til en færdig løsning.

-A

Fra : Iskold

Dato : 12-08-03 16:58

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> levere input til en færdig løsning.

Så vidt jeg kan se, er det et specifik spørgsmål ang acces point og hvad der
kan anbefales af disse...og hvilket problemer der kan være omkring denne
anbefalet acces point....

henirk

Fra : Anders Pier

Dato : 12-08-03 22:29

Jeg har lavet en sammenligning, samt research på nogle af de billige
wireless accesspoints, (primært routers) og fundet frem til Belkin.
www.belkin.com. Her er en lille liste, som Belkin triggerede mig til det
valg (får først routeren i løbet af et par dage, kan erhverves gennem
www.officeit.dk).

Den kan køre en udvidet sikkerhed (WPA i stedet standard WPE), den kan
bridge - hvilket vil sige flere accesspoints kan connectes sammen til at
dække et større område. Den har SPI firewall (Statefull Packet Inspection
firewall), VPN passthrough. Macaddress filtering etc. etc.
Derudover kører den 54g standard, så BÅDE 811b og 811g klienter kan koble
sig op.

Sidst men ikke mindst tyder ALT på det er den wireless DSL router som har
fået MINDST kritik og BEDSTE anmeldelser iflg. bla. cnet (www.cnet.com) de
plejer at være udemærket ok til at anmelde. Arb. selv i et større EDB firma
dog som software mand, men beskæftiger mig en HEL DEL med netværk etc. (bla.
i fritid).

Ellers kan man vel køre noget powerline netværk (via 220 volt - hvis det
viser sig wireless ikke slår til) kan også findes på edbpriser.

So much for my thoughts

Link til den omtalte Belkin router:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201522&pcount=&Product_Id=136493

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-08-03 09:37

Asbjorn Hojmark wrote in

> [...]
>
> Og at skrive, at han nok ikke er dygtig, det er simpelthen
> hysterisk morsomt. Sig det til de standardiseringsorganer, som

Når folk er særlig dygtige, får de desværre også nogle gange det
indtryk af sig selv, at de kan tillade sig at dele lussinger ud til
folk som ikke er lige så guddommenlige som dem selv.

Jeg har aldrig fattet hvorfor de opsøger fora hvor pøblen
debatterer? For at sætte sig selv i perspektiv måske?

--
Palle Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-08-03 23:04

"Iskold" <hep@image.dk> wrote:

> [...]
>ville ihvertfald ikke håbe at kommer ud på min arbejdsplads og skal hjælpe

Det var rart at få grinet lidt. Faktisk ret meget. Tak.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/