Trådløs router med printserver og SNMP - f~
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 11-08-03 18:49

Hej!

Da jeg står for at skulle flytte min ene computer til et andet sted i
lejligheden tænkte jeg på at skifte min US Robotic router ud med en trådløs
router.

Min nuværende router har indbygget printserver og jeg ønsker ikke at ændre
printerens placering. Derfor søger jeg en trådløs router med indbygget
printserver og meget gerne med understøttelse af SNMP så jeg kan måle
trafikken med MRTG.

Findes en sådan?

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-08-03 19:04

Morten Brynjolf <spamcatcher@brynjolf.net> wrote:

> [...]
>printerens placering. Derfor søger jeg en trådløs router med indbygget
>printserver og meget gerne med understøttelse af SNMP så jeg kan måle

DLink DI-714P er en oplagt mulighed.

Du har allerede en router med printserver, så du ved selvfølgelig at
kombinationen printer - printserver - windows kan drille som ind i
h......

<mlr>

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 11-08-03 19:10

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in

> DLink DI-714P er en oplagt mulighed.

Tak. Den vil jeg kigge nærmere på.

> Du har allerede en router med printserver, så du ved selvfølgelig at
> kombinationen printer - printserver - windows kan drille som ind i
> h......

Jeg har nu ikke oplevet bare det der minder om problemer med mit nuværende
setup.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-08-03 19:29

Morten Brynjolf <spamcatcher@brynjolf.net> wrote:

>Jeg har nu ikke oplevet bare det der minder om problemer med mit nuværende
>setup.

Heldige asen

Du skriver ikke hvilken printer eller hvilken protocol din nuværende
printserver kører. Men tro mig, det kan være særdeles tricky.

Jeg ville få en håndfast aftale med forhandleren om returret hvis ikke
printserverdelen fungerer efter hensigten.

<mlr>

Fra : jens

Dato : 11-08-03 22:54

> Jeg ville få en håndfast aftale med forhandleren om returret hvis ikke
> printserverdelen fungerer efter hensigten.

Er det ikke fordi du overser at Unixprint ikke er installeret på xp pr.
default, og de fleste printservere køre... Unix print ?

Jeg har heller ikke vrvl med min LevelOne og en HP840...

Mvh Jens

Fra : Bent L

Dato : 12-08-03 08:46

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke fordi du overser at Unixprint ikke er installeret på xp pr.
> default, og de fleste printservere køre... Unix print ?
>
> Jeg har heller ikke vrvl med min LevelOne og en HP840...
Hej Morten
Har en DI-714P+ og har ikke fået printserveren til at køre ordentligt med
min Canon S-600. Spec. er der problemer via trådløst LAN fra den bærbare. Så
printeren er sat i r.... af den stationære igen. Det med Unix print kendte
jeg ikke til og vil prøve det af en af de nærmeste dage.
Selve routeren kører fint, bortset fra at den efter nogle timer kører
voldsomt ned i hastighed på Stofanettet og så må jeg tage Stofakablet ud af
routeren og koble LAN kablet til modemmet og genstarte modemmet, hvorefter
det kører. Så kan jeg koble det til routeren igen, hvor det så fungerer
nogle timer. Support hos D-link og Stofa har ikke kunnet se hvor problemet
ligger. De mener at det er den "andens" problem!! Det trådløse kører med
fint signal gennem huset i to planer!

Mvh.

Bent