centrering på side med CSS
Fra : Anders Ravn

Dato : 11-08-03 21:02

Hej til alle de CSS-kyndige

Jeg har et design som jeg gerne vil have centreret på siden, så indholdet
står midt på siden ligegyldigt hvor bredt skærmbilledet er (sådan at det er
ligegyldigt om man kører 640*480 eller 1280*1024 - eller højere).

Nogen der kan hjælpe med det? Laver man en slags "main-box" og centrerer den
og så putter alt det andet indhold ind i den eller hvordan?

Mvh,

Anders

Fra : Benny Nissen

Dato : 11-08-03 21:17

> Nogen der kan hjælpe med det? Laver man en slags "main-box" og centrerer
den
> og så putter alt det andet indhold ind i den eller hvordan?

Lige præcis. Noget i stil med:

body,html
{
width: 760px;
margin-right; auto;
margin-left: auto;
}

--
Benny Nissen

Fra : Iskold

Dato : 11-08-03 21:20

"Anders Ravn" <anders_@thenetr.dk> wrote in message
> [...]
er
> ligegyldigt om man kører 640*480 eller 1280*1024 - eller højere).

..boks {
position: absolute;
top: 100px;
left: 50%;
width: 580px;
height: 300px;
margin-top:20px;
margin-left:-290px;
border: 1px solid plack;
background: white;
font-family: "rockwell", serif;
color:black;
}

Som du kan se er margin-left det halve at width med et minus forand, da de
er de halve.....dette centrere din boks....men prøv at rette på højde og top
mm.

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 23:00

> [...]
den
> og så putter alt det andet indhold ind i den eller hvordan?

Hejsa.

Prøv at kigge lidt her; http://bluerobot.com/web/css/center1.html & her:
http://bluerobot.com/web/css/center2.html

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil