/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tiscali - U-almindelig dårlig service.
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 14:44

Hej. Tiscali reklamerede for nyligt med gratis oprettelse, så jeg fik
endelig overtalt svigermekanikken til at hoppe på ADSL bølgen.

Jeg indsendte den lille seddel fra Tiscali - med telefonnummeret på deres
faxforbindelse, da den umiddelbart var den der var lettest tilgængelig. 14
dage senere modtager svigermekanikken en bekræftelse. De ringer til mig og
forhører hvordan de skal forholde sig. Jeg siger de bare skal underskrive og
returnere...

Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
telefonnummer. Jeg har nu brugt over 4 timer på at kontakte dem (ca. 80 % af
den tid er ventetid - prøv selv at ringe på gratisnummeret 88 80 80 80 -
2 - 1)...
De fortæller mig at de er bundet til det nummer de næste 6 mdr...

Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det første
telefonstik sidder. Men der er støj på linien. Alle telefoner pilles nu
fra - og en telefon sættes til i hermafroditstikket. Stadig støj... Anden
telefon - stadig støj... ADSL-modemet opnår kontakt i ca. 30 sek. Så blinker
den igen... Jeg gider snart ikke bruge 45 min => 1 time på deres
kunde"service"...

Godt jeg selv har TDC... Der har aldrig været problemer...

Mvh
Allan Rasmussen



 
 
Morten Kjaer Nielsen (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 12-08-03 14:56

Allan wrote:
>gratisnummeret 88 80 80 80 -

Det er ikke gratis.



--
Morten!

John Sahl (12-08-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-08-03 15:10

Morten Kjaer Nielsen wrote:
> Allan wrote:
>> gratisnummeret 88 80 80 80 -
>
> Det er ikke gratis.

Nej det er så vidt jeg husker TDC's 80 80 80 80 der er
et gratisnummer.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/
http://www.mandezonen.dk/



Martin Højriis Krist~ (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-08-03 16:26

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:bw6_a.49624$Kb2.2200512@news010.worldonline.dk...
> Nej det er så vidt jeg husker TDC's 80 80 80 80 der er
> et gratisnummer.

Det er alle 80-numre, ganske enkelt

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Allan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 18:00

> > Nej det er så vidt jeg husker TDC's 80 80 80 80 der er
> > et gratisnummer.
>
> Det er alle 80-numre, ganske enkelt

Også 88 numre ik!?

Allan



Bjarke Hansen (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-08-03 19:43

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote in message
> Også 88 numre ik!?

Nej, det er jo bare en nummerserie, som Telia har købt... Tele2 har fx. 77

Det ligner jo bare til forveksling 80



Martin Højriis Krist~ (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-08-03 19:46

"Allan" <email@erfalsk.dk> skrev i en meddelelse
news:3f391c4a$0$21646$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det er alle 80-numre, ganske enkelt
> Også 88 numre ik!?

Nej, ikke medmindre du har en speciel aftale med din udbyder herom

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Allan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 17:59

> >gratisnummeret 88 80 80 80 -
>
> Det er ikke gratis.

Ikke - hvor meget pr. min så?
Jeg har været på mindst 4 timer ?

Uha!

Allan



Lars Christensen (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 12-08-03 18:16

On Tue, 12 Aug 2003 18:59:26 +0200, "Allan" <email@erfalsk.dk> wrote:

>> >gratisnummeret 88 80 80 80 -
>>
>> Det er ikke gratis.
>
>Ikke - hvor meget pr. min så?
>Jeg har været på mindst 4 timer ?
>
Normal minuttakst.


--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved
if they had known to 'Duck and Cover'

Allan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 19:45

> >Ikke - hvor meget pr. min så?
> >Jeg har været på mindst 4 timer ?
> >
> Normal minuttakst.

Fy for satan!
0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
+ min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??

Mvh
Allan



John Sahl (12-08-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-08-03 19:48

Allan wrote:
> 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
> + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??

Din kunde.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/
http://www.mandezonen.dk/



Allan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 20:09

> > 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
> > + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??
>
> Din kunde.

Som er svigermekanikken!?

Hmnnn - nok ikke en god ide...





John Sahl (12-08-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-08-03 20:10

Allan wrote:
> Som er svigermekanikken!?
>
> Hmnnn - nok ikke en god ide...

Jeg synes da det er en strålende ide.. Ellers holder din
udtalelse om din timetakst jo ikke.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/
http://www.mandezonen.dk/



darkh (13-08-2003)
Kommentar
Fra : darkh


Dato : 13-08-03 00:41

> Fy for satan!
> 0,20 kr. x 60 min. x 4 = 48 kr... For at få en dårlig service..!?
> + min timetakst på 350,- kr/time... 1448,- kr... Hvem betaler det??

Send regningen anbefalet til Tiscali...

Det ser ud til at selv anbefalet post forsvinder for firmaet, så det kunne
da være interessant at se om de reagere på dit krav...

Jeg har selv prøvet at sende en faktura til TDC, da jeg måtte ringe til dem
10-12 gange for at få rettet en fejl i deres regning. Fakturaen havde jeg
udspecificeret med dato, klokkeslæt og navnene på personerne jeg havde talt
med. Dagen efter jeg havde sendt den blev jeg ringet op af en overordnet fra
TDC som sagde at de ikke kunne honorer mit krav, men beklagede mange gange
de problemer der har været og han skulle personligt sørge for at der kom
orden i tingene...

Det er ikke sikkert at Tiscali reagere på samme måde, men hvis de ikke gør
indsigelse mod dit krav, er det jo bare at køre den videre og sende dem til
inkasso.

mvh
Jesper



Bjarke Hansen (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-08-03 15:08

"Allan" <a@fd> wrote in message
news:3f38ef2d$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>Jeg har nu brugt over 4 timer på at kontakte dem (ca. 80 % af
> den tid er ventetid - prøv selv at ringe på gratisnummeret 88 80 80 80 -
> 2 - 1)...

88 Numre er ikke gratis.. Det er en nummer serie som telia har, svjv.

> Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det første
> telefonstik sidder. Men der er støj på linien.

Så har du lavet det forkert...

> Alle telefoner pilles nu
> fra - og en telefon sættes til i hermafroditstikket. Stadig støj... Anden
> telefon - stadig støj...

Hvis du sætter det hermafrodistik i telefonstikket. kabel til skillefiltert
og så en telefon i stikket... Så støjer det vel ikke?


> ADSL-modemet opnår kontakt i ca. 30 sek. Så blinker
> den igen...

Så tyder det på den ikke kan opnå den bestilte hastighed. Men skyldes
sikkert forkert monteret af udstyrret.



Allan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 18:05

> 88 Numre er ikke gratis.. Det er en nummer serie som telia har, svjv.
>
> > Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det første
> > telefonstik sidder. Men der er støj på linien.
>
> Så har du lavet det forkert...

Jeg har prøvet at lave sådan noget før... 4 gange - dette er 5.
Finde ledningen der hvor den går ind i huset... Finde første telefonstik på
ledningen. Skille stik ad så der kun findes dette ene stik.
Isætte hermafrodit stik. Kigge på ADSL modemet... Blinker i starten... Så
lyser den fast et stykke tid (30 - 60 sekunder) ... Så blinker den igen.
I sætter jeg nu en telefon i hermafroditstikket er der støj... Selve
telefonstikket virker fint - har tjekket det 3 gange - og sidste gang loddet
ledningerne på.. Der ER forbindelse...
Uden hermafroditstikket - er der fin lyd i telefonen...

Vi er ude på landet.. Men de har godkendt at der skulle være ADSL
forbindelse her ud til...

Kan du komme igennem på 88 80 80 80 ??

> Så tyder det på den ikke kan opnå den bestilte hastighed. Men skyldes
> sikkert forkert monteret af udstyrret.

Nej - det gør det altså ikke... Jeg har brugt 4 timer på forskellige
opsætninger...

Mvh
Allan Rasmussen



Ohan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Ohan


Dato : 12-08-03 23:28


Hej Allan
Hvis der ikke er monteret et skillefilter også er grunden til din støj på
telelinien antageligt der.
Hilsen Hansen

--------------------------------------->>snip
> > > Okay - nu har jeg så trukket UTP-kabel nede fra kælderen hvor det
første
> > > telefonstik sidder. Men der er støj på linien.



Allan (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 13-08-03 13:48

> Hvis der ikke er monteret et skillefilter også er grunden til din støj på
> telelinien antageligt der.

Der er monteret skillefilter... Hermafrodit-stikket som det så ofte
omtales - tilsluttes jo netop filtret! - og efterfølgende skal alle
telefoner tilsluttes efter hermafo.... stikket...

Mvh
Allan



Erik (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 12-08-03 16:33


"Allan" <a@fd> skrev i en meddelelse news:3f38ef2d$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>
> Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
> telefonnummer. Jeg har nu brugt over 4 timer på at kontakte dem (ca. 80 % af
> den tid er ventetid - prøv selv at ringe på gratisnummeret 88 80 80 80 -
> 2 - 1)...
> De fortæller mig at de er bundet til det nummer de næste 6 mdr...

Der kommer iøvrigt et indslag om Tiscali i Kontant på DR1 iaften.
http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=113023

--
Erik




Henning (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-08-03 20:06


>
>Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
>telefonnummer.
Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
telefonnummeret tilhørte naboen?


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Allan (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 12-08-03 21:36

> >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
> >telefonnummer.
> Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
> telefonnummeret tilhørte naboen?

Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det den
ene medarbejder mente at der var sket...




Claus O (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 13-08-03 08:30

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote

> > >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
> > >telefonnummer.
> > Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
> > telefonnummeret tilhørte naboen?
>
> Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
> derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det den
> ene medarbejder mente at der var sket...

UUUfattelig folk ikke lader det firma dø i frem og ro
og holder fingerne LANGT væk.....
læg sagen på www.lortetiscali.dk også.



Thomas Wesley Hinton (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 19-08-03 03:12


"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bhcpd3$jdu$1@sunsite.dk...

> UUUfattelig folk ikke lader det firma dø i frem og ro
> og holder fingerne LANGT væk.....

Fordi Tiscali og Cybercity AFAIK er de eneste ordentlige ADSL udbydere i
Danmark vil jeg tro.

Jeg er selv Tiscali kunde, og har ikke haft væsentlige ulemper i de 3 år jeg
har været kunde (oprindeligt Worldonline).



kelds snabela ofir d~ (19-08-2003)
Kommentar
Fra : kelds snabela ofir d~


Dato : 19-08-03 17:25

On Tue, 19 Aug 2003 04:11:33 +0200, "Thomas Wesley Hinton"
<wesley@tiscali.dk> wrote:

..
>
>Jeg er selv Tiscali kunde, og har ikke haft væsentlige ulemper i de 3 år jeg
>har været kunde (oprindeligt Worldonline).
>

Problemerne viser sig som regel først, når man forsøger at slippe
derfra igen.....

Henning (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-08-03 09:47

On Tue, 12 Aug 2003 22:35:41 +0200, "Allan" <email@erfalsk.dk> wrote:

>> >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
>> >telefonnummer.
>> Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
>> telefonnummeret tilhørte naboen?
>
>Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
>derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det den
>ene medarbejder mente at der var sket...

Men stadig - du bør holde fast i, at det er et forkert nummer, der er
oprettet på.


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Allan (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 13-08-03 13:50

> >> >Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det
forkerte
> >> >telefonnummer.
> >> Det kan vel aldrig være dit problem, men Tiscalis? Hvad hvis
> >> telefonnummeret tilhørte naboen?
> >
> >Ja - de har jo nok mistet den seddel jeg indsendte i første omgang - og
> >derefter formentlig slået nummeret op på krak... Det var ihvertfald det
den
> >ene medarbejder mente at der var sket...
>
> Men stadig - du bør holde fast i, at det er et forkert nummer, der er
> oprettet på.

Jo - men på sin vis har de jo ret. Da svigerforældrene jo har underskrevet
en kontrakt, med det forkerte nummer på.
Jeg sagde jo bare at de skulle underskrive og returnere når der kom nogle
papirer... Dumt! Ja!

Mvh
Allan



Thomas Wesley Hinton (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 19-08-03 03:10


"Allan" <a@fd> skrev i en meddelelse
news:3f38ef2d$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu viser det sig at Tiscali-klovnene har oprettet ADSL'en på det forkerte
> telefonnummer.

Hvis det er dig, eller din bekendte der entet har oplyst, eller underskrevet
en kontrakt med det forkerte nummer mener jeg i delvist må bære ansvaret.

> De fortæller mig at de er bundet til det nummer de næste 6 mdr...

Det tror jeg du har misforstået, svjv. er de bundet til at være _kunder_ i 6
måneder, men der skulle ikke være noget til hinder for at flytte abodementet
til det korrekte telefon nummer.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste