Erfaringer med ECS bundkort
Fra : Søren Jensen

Dato : 12-08-03 06:46

Fra : Lasse

Dato : 12-08-03 06:57

Efter hvad jeg kan se herinde skulle de være pænt dårligere, selvfølgelig er
der nogen der har været heldige.

Jeg har endnu ikke prøvet et selv, og det tør jeg nok heller ikke :) Jeg
holder mig til de mere kendte mærker, hellere give lidt ekstra også få noget
ordenligt. Bare min mening...

Lasse

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 12-08-03 07:25

> [...]
>
> Jeg har endnu ikke prøvet et selv, og det tør jeg nok heller ikke :) Jeg
> holder mig til de mere kendte mærker, hellere give lidt ekstra også få

Jeg har efterhånden haft med en del ECS bundkort at gøre og har ikke oplevet
eller hørt om nogle nævneværdige problemer..

Kan sagtens anbefales herfra.

MVH

Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-08-03 09:57

Thomas W. Madsen wrote:
> Jeg har efterhånden haft med en del ECS bundkort at gøre og
> har ikke oplevet eller hørt om nogle nævneværdige problemer...

Hehe, du må da være storkdøv eller noget....
http://shor.ter.dk/269053940

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 12-08-03 10:43

> Hehe, du må da være storkdøv eller noget....
> http://shor.ter.dk/269053940

Hvis du nu læste ordentligt efter, så ville du forstå at det var henledt til
de kort _jeg_ havde haft fingrene i. Og dem har jeg ikke haft problemer
med...

/Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-08-03 14:18

Thomas W. Madsen wrote:

> Hvis du nu læste ordentligt efter, så ville du forstå at det var
> henledt til de kort _jeg_ havde haft fingrene i. Og dem har jeg
> ikke haft problemer med...

Jeg forstår åbenbart dit første indlæg anderledes end du,
mit indlæg er skrevet udfra din sidste kommentar om, at
du ikke engang har hørt om nogle problemer med ECS
bundkort.... Det må da være forkert så...?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 12-08-03 21:56

> Jeg forstår åbenbart dit første indlæg anderledes end du,
> mit indlæg er skrevet udfra din sidste kommentar om, at
> du ikke engang har hørt om nogle problemer med ECS
> bundkort.... Det må da være forkert så...?

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg har personligt ikke oplevet nogle
problemer med de ECS mobo' jeg har haft/bygget maskiner af. Jeg har heller
ikke hørt om problemer med de maskiner jeg har leveret. Så derfor.. =)
Og nej, jeg har ikke hørt/set om problemer med ECS (ikke mere end hvad man
ser/hører om andre mærker) og for det meste er det meget enkle ting.
Men igen, det er en subjektiv vurdering. Jeg har jo heller ikke søgt info om
fejl og problemer med ECS, så det kunne være derfor. Men han spørger efter
erfaringer og jeg kommer med mine.

Enten har dette været uddybende eller også mere forvirrende.
Hvis det er det sidste, skal du være velkommen til at maile mig privat

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Rene Larsen

Dato : 12-08-03 22:27

> Men han spørger efter
> erfaringer og jeg kommer med mine.

Og jeg vil da også gerne komme med mit samtykke.. eller er det tygge... he
he he

Jeg har personligt brugt ECS bundkort og har anbefalet det til flere med et
lille budget og ingen har klaget sig endnu. Det virker bare

Jeg tror at folk har tendens til at blæse med for meget mel i munden for
helt ærligt det er sku da ikke et guldkort man køber det er et discount
bundkort som ikke har alle fine finesser som de kendte mærker. Det lever op
til prisen billigt og godt. og Angående stabilitet, så kan man jo bare
flashe ens bundkort med de seneste bios opdateringer fra producenten så er
det jo fremragende stabilt. Min server kører med et af disse bundkort det
kører bare derud af.

Mvh

Rene

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 07:22

Rene Larsen wrote:
> Jeg tror at folk har tendens til at blæse med for meget mel
> i munden for helt ærligt det er sku da ikke et guldkort man
> køber det er et discount bundkort som ikke har alle fine
> finesser som de kendte mærker.

Det er jeg fuldstændig klar over og det er ikke problemet.

> Det lever op til prisen billigt og godt.

Helt enig, når det kører, men i mine tilfælde har det kostet
rigtig mange timer i fejlfinding at få det til at køre bare
nogenlunde. Jeg vil så lige nævne, at jeg bestemt ikke er
newbie i hardwarens fagre verden...

> og Angående stabilitet, så kan man jo bare flashe ens bundkort
> med de seneste bios opdateringer fra producenten så er det jo
> fremragende stabilt.

Der har været fejl i flere af deres BIOS versioner og en enkelt,
som de publicerede som ny, var fuldstændig identisk med versionen
før!

> Min server kører med et af disse bundkort det kører bare derud
> af.

Jeg har også et der kører fint og har samlet 3-4 andre maskiner
med disse bundkort, men alle K7S5A kortene har haft problemer
og skulle ombyttes - nogle flere gange!
Søg evt. på google på K7S5A eller ECS og smid evt. mit
mellemnavn med i søgningen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-08-03 07:39

On 12 Aug 2003 05:46:29 GMT, Søren Jensen wrote:

> Hvad er erfaringerne med ECS bundkort?? Jeg har haft nogle stykker nu og synes
> at jeg oplever mange fejl.

For en måned siden var der en laaaang tråd om ECS fejlprocenter.
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&th=87ceae61fffb001a&seekm=3f095b4d%240%2432521%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk#link1

--
Lars

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-08-03 08:48

On 12 Aug 2003 05:46:29 GMT, valdemar_jensen@ofir.dk (Søren Jensen)
wrote:

>Hejsa
>
>Hvad er erfaringerne med ECS bundkort?? Jeg har haft nogle stykker nu og synes
>at jeg oplever mange fejl.

Tjaa jeg har et ECS K7S5A bundkort som jeg egentligt har været godt
tilfreds med på nær at der i mange af kortende er en fejl der gør at
du ikke kan sætte 2 PC133 ram moduler i. Med 1 eller DDR ram er der
ingen problemer.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jam

Dato : 13-10-03 17:13

Martin Schultz wrote:

> [...]
> tilfreds med på nær at der i mange af kortende er en fejl der gør at
> du ikke kan sætte 2 PC133 ram moduler i. Med 1 eller DDR ram er der

Bingo, samme fejl her. Har købt en computer i Multimedia World, og var
dum nok til at få et ECS bundkort i den, og nu har det kostet mig 750 kr
i taxaregninger og 1 måned uden den nye PC, fik den tilbage igen i dag,
3 forsøg, virker stadig ikke. Kan ikke engang installere XP på den, går
kold med blue screens under installation, forskellige steder.

Fra : Chr. L.

Dato : 13-08-03 16:06

> [...]
> Hejsa
>
> Hvad er erfaringerne med ECS bundkort?? Jeg har haft nogle stykker nu og

har et ECS p4vxasd2+ med USB 2.0 og P4/533 FSB, det kører 100% perfekt,
efter jeg BIOS opdaterede for ca 2 mdr siden samt fik en ekstra blæser til
kabinettet har det overhoved ikke gået ned!!!, maskinen har kørt i dagevis
og med BF1942 kørende i timevis med et GF4ti...

Min bror har også et ECS, det spiller bare også 100%....

Bare sørg for at du samler det ordentligt!!, og smider den nyeste BIOS i!.

Chr.