Hvor bliver videnskaben af?
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-08-03 11:06

Jeg er ivrig 'skabslæser' af dk.videnskab.
Jeg synes det er en interessant gruppe der udvider min horisont og giver
mig indblik i mange spændende problemstillinger. Jeg har megen respekt
for de mange vidende mennesker der deltager i debatten.

Sådan var det før...

I den sidste tid har jeg oftere og oftere måttet kontrollere om jeg var
i den rigtige gruppe. Jeg følte at jeg var i dk.politik eller
dk.livssyn.

Årsagen er den megen respons Bo Warming får på sine indlæg. (Jeg kan
ikke se hans indlæg, da jeg trænger til en Bo-Pause , men jeg ser
alle svarene).

Jeg er en del forundret over at så mange 'vidende mennesker' så
vedholdende fastholder argumentationen med Bo. Det kræver ikke mange
indlæg, at få mistanke om at Bo måske ikke er så 'videnskabelig' som
ønskeligt var, og det kræver ikke megen søgning på google at få et
indblik i Bo's argumentationsform.

Jeg vil opfordre alle der seriøst forsøger at diskutere med Bo i
dk.videnskab til at sætte sig lidt ind i mandens argumentationsform og
metoder, inden de fortsætter debatten.

Jeg deltager normalt ikke i 'jagten' på Bo Warming. Hans indlæg i
'holdningsgrupperne' dk.politik og dk.livssyn kan til tider være ganske
underholdende. Men jeg synes efterhånden at hans tråde i dk.videnskab
(der gerne skulle være baseret på fakta, og ikke på holdninger) fylder
lidt vel meget.

Med håb om at jeg kan få dk.videnskab tilbage.
(Ellers må jeg jo holde en pause).

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Per A. Hansen

Dato : 11-08-03 11:57

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Årsagen er den megen respons Bo Warming får på sine indlæg. (Jeg kan
> ikke se hans indlæg, da jeg trænger til en Bo-Pause , men jeg ser

-klip-

Helt enig.
Tilsyneladende har BW et sammensparet behov fra
den tid, han tilbragte i arresten og ikke kunne deltage
i use-nettdebatterne.
Jeg er også enig i, at man ikke skal dømme manden på
andet en det faktuelle indhold.
Og på det område er der tilsyneladende ikke sket noget
afgørende fremskridt.
( Man kan også springe svarene over!)

Per A. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-03 12:03

Carsten Finn Rasmussen skrev:

>Årsagen er den megen respons Bo Warming får på sine indlæg.

Du forplumrer forholdene. Vi er nu atter nået frem til at Bo ikke
får svar på sine indlæg. Der er et par stykker af samme stof som
Bo der svarer ham, men det er også alt. Det er det bedste der i
praksis kan opnås.

>Jeg kan ikke se hans indlæg, da jeg trænger til en Bo-Pause , men jeg ser
>alle svarene).

Hvorfor dog det? Brug Ignore på tråden.

>Med håb om at jeg kan få dk.videnskab tilbage.

Debat om grupperne er ikke videnskab og hører hjemme i
dk.admin.netikette hvortil jeg futter.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 11-08-03 12:10

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> writes:

> Årsagen er den megen respons Bo Warming får på sine indlæg. (Jeg kan
> ikke se hans indlæg, da jeg trænger til en Bo-Pause , men jeg ser
> alle svarene).

Så vidt jeg kan se på google er der kun ca 5-10 personer der besvarer
Bo Warmings breve. Hvis du er konsekvent og placerer disse personer i
din kill file vil du være fri af problemet.

Hvis du vil diskutere Bo Warmings indlæg i denne gruppe vil jeg bede
sig om at gøre 2 ting:

1) Placer dit brev i en thread, hvor Bo Warming allerede har
postet. På den måde bliver dit indlæg usynligt for mange folk.

2) Skriv navnet Bo Warming titlen på dit indlæg. Dette hjælper follk
der har sat deres newsreader fornuftigt op.

PS: Personligt bruger jeg en avanceret newreader der også frasorterer
svar på Bo Warmings postings (men den er vist mest til folk der bruger
emacs).

--
Niels L Ellegaard http://dirac.ruc.dk/~gnalle/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-08-03 12:41

Niels L. Ellegaard wrote:

> Så vidt jeg kan se på google er der kun ca 5-10 personer der besvarer
> Bo Warmings breve.

Rigtigt nok, men trådene fylder meget og er meget vedholdende.

> Hvis du er konsekvent og placerer disse personer i
> din kill file vil du være fri af problemet.

Det ved jeg, men det har jeg ikke lyst til. jeg vil ikke miste deres
indlæg i evt. andre tråde.

> Hvis du vil diskutere Bo Warmings indlæg i denne gruppe vil jeg bede
> sig om at gøre 2 ting:

Det ønsker jeg ikke. Jeg glemte X-FUT til dk.admin.netikette, sorry.

> PS: Personligt bruger jeg en avanceret newreader der også frasorterer
> svar på Bo Warmings postings (men den er vist mest til folk der bruger
> emacs).
Som du kan se bruger jeg OE. Den har også en ignorer tråd funktion, men
den henter alligevel indlæg i blokerede tråde. Sikkert forkert
opsætning, men det kan jeg tage op i OE-gruppen hvius nødvendigt.