Plastic-udstødningsrør.
Fra : zigge

Dato : 24-06-03 00:02

Hej

Jeg så lige at der igen var en der ville forsøge sig med at spraymale sit
udstødningsrør på bilen - he he.

Men så var det at jeg tænkte på, hvorfor men ikke kan bruge plast til
udstødninger? (bortset fra at der jo ikke er så meget salg i at lave dem...
en pr. fremstillet bil)
Hvor høj varmebestandighed kan man egentligt få plast til?

Mvh
//zigge

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 18:49

> Hvor høj varmebestandighed kan man egentligt få plast til?

enste resultat med google:

http://www.brannmannen.no/9905/side32.htm

"Plast smelter ved temperaturer mellom ca. 100 - 300° c alt avhengig av type
plast og kvalitet."

Fra : LR

Dato : 25-06-03 13:06

> "Plast smelter ved temperaturer mellom ca. 100 - 300° c alt avhengig av
type
> plast og kvalitet."

Enig - som følge af eksperimenter med paletknive, tinsugerspidser, mv, jeg
engang lavede. Dette plastik kan sagtens tåle meget højere temperaturer, men
kun kortvarigt.

I en gammel bilhåndbog har jeg dog set, hvordan man midlertidigt kan
udskifte et udstødningsrør med et fleksibelt rør af plastik, som vist var
beregnet til formålet. Jeg kunne forestille mig, at røret kun måtte bruges i
den bagerste del af udstødningen, hvor det ikke bliver så varmt.

Hvis der virkelig findes 800 C varmebestandigt plastik, er det nok så dyrt,
at man kun laver småting af det

Mvh,

Lasse