"Naturplanerne"
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-06-03 18:09

Hej

Under en oprydning stødte jeg på denne tabel
ftp://ftp:web@asus.lir.dk/NaturPlanerne_small.jpg

Så var det jeg filosoferede over, om der var noget i den
tabel der kunne betegnes som videnskabligt ud over level 1:1,2,3

Mvh Jan Rasmussen

Fra : Thomas D

Dato : 20-06-03 19:14

> ftp://ftp:web@asus.lir.dk/NaturPlanerne_small.jpg

Kan ikke hente filen:

--20:13:19-- ftp://ftp:xxx@asus.lir.dk:21/NaturPlanerne_small.jpg
(try: 3) => `NaturPlanerne_small.jpg'
Connecting to asus.lir.dk:21...
connect: No such file or directory
Retrying.

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-06-03 19:25

Thomas D skrev:

> Kan ikke hente filen:
[klip]

Det er fordi der er slukket for computeren, vil jeg gætte på.
*.lir.dk er domæner dynamisk uddelt til ip-adresser på private computere.
Det ville selvfølgelig være smart, hvis Jan kunne lægge filen ind på en
webserver, der er online hele tiden - eller i dk.binaer.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : N/A

Dato : 21-06-03 01:16

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-06-03 01:16

Jan Rasmussen skrev:

> Den virker fint her, hvis jeg klikker på ovenstående link
> og der er da 5-10 stykker der har hentet billede
>
> jeg tror det har noget at gøre med om du køre med
> passive ftp mode,, men min TDC linje
> opføre sig underligt lige i øjeblikket

Ok, det virker også nu! :)
Måske har du ret, jeg ved det ikke.

> www.google.com er død
> www.nordea.dk er død
> telnet news.tele.dk 119 er død
> www.valutakurser.dk er OK

www.google.com, www.nordea.dk og news:news.tele.dk virkede i hvert fald også
før - jeg var nemlig inde på dem.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-03 20:00

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:bcvf1t$ar9$1@sunsite.dk...

> Så var det jeg filosoferede over, om der var noget i den
> tabel der kunne betegnes som videnskabligt ud over level 1:1,2,3

Næppe - hvor kommer det fra?

Mvh
Martin

Fra : N/A

Dato : 21-06-03 00:29

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-06-03 00:29

Scripsit "Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk>

> Hvis man skulle placere eks. det elektromagnetiske spectrum,
> tyngde kraft eller neutrinoer - i vilket level 1:x skulle det det så
> placeres ?

Det spørgsmål er cirka lige så meningsfuldt som

"Jeg har et diagram der inddeler verden i:

A1. Rød
A2. Blå
A3. Grøn
A4. Oktarin
A5. Storebæltsfærger

B1. Julemanden
B2. Fransktalende pingviner på nordpolen
B3. Norsk humor
B4. Foreningsloven
B5. Storebæltsfærger

C1. Spnork
C2. Nustre
C3. Fnuttorerer
C4. Rottonelisenpnuk
C5. Storebæltsfærger

Det er vist kun A1-A3 der findes i virkeligheden, men hvis
man nu skulle placere Roskildefestivalen i systemet, hvor skulle det
så være?"

> eller giver det simpelthen ingen mening at opdele på
> den måde ,fast,flydende,luftformig, osv

Fast, flydende, og gasformig er ikke i sig selv en meningsløs
inddeling, men

a) Det er meningsløst at forestille sig at man kan tage et vilkårligt
fænomen som ikke er en tilstandsform, fx tyngdekraft, og stoppe
det oven i den inddeling.

b) Inddelingen er ikke fuldstændig. Hvis man kigger nøjere efter, vil
man finde sære mellemting, fx flydende krystaller eller
overkritiske områder hvor der ikke er klar forskel på væske og
gas.

--
Henning Makholm "*Vi vil ha wienerbrød!*"

Fra : Sven Nielsen

Dato : 21-06-03 10:45

In article <bcvld8$nk7$1@sunsite.dk>, mlarsen@post7.tele.dk says...

> Næppe - hvor kommer det fra?
> Mvh
> Martin

Denne "teori" om naturplanerne stammer så vidt jeg ved fra en religion,
der hedder teosofi. Det har intet som helst videnskabeligt på sig.

Teosofien blev grundlagt af Madame Blavatsky. Hun blev pudsigt nok
afsløret både som løgner og svindler, uden at teosofferne mistede troen
på hender. Når man ønsker at tro på noget, betyder fakta åbenbart ikke så
meget.

http://skepdic.com/theosoph.html

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-03 12:34

"Sven Nielsen" <sven@SPAMSPAMSPAMscientist.SPAM.com> skrev i en meddelelse news:MPG.195e478bc3beeb91989709@news.inet.tele.dk...

> Denne "teori" om naturplanerne stammer så vidt jeg ved fra en religion,
> der hedder teosofi. Det har intet som helst videnskabeligt på sig.

Det var også hvad en lille undersøgelse jeg foretog viste:
http://blavatskyarchives.com/koothoomicommentaries.htm
men helt sikker var jeg ikke. Hun har taget stof fra den store
mystiske suppegryde og rørt det godt sammen

Mvh
Martin

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 21-06-03 01:55

On 21 Jun 2003 01:29:07 +0200
Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

> [...]
> A5. Storebæltsfærger
>
> B1. Julemanden
> B2. Fransktalende pingviner på nordpolen

Rotfl

Hvis du viste hvor mange mennesker,
der tror at der er noget der hedder foreningsloven.
--
Poul-Erik Andreasen

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-06-03 12:41

Scripsit Poul-Erik Andreasen <poulerik@pea.dk>

> Hvis du viste hvor mange mennesker,
> der tror at der er noget der hedder foreningsloven.

Det ved jeg. Jeg læser dk.videnskab.jura.

--
Henning Makholm "Nett hier.
Aber waren Sie schon mal in Baden-Württemberg?"