Tryk 16
Fra : Martin Larsen

Dato : 13-06-03 12:02

Jeg så for nylig en bil med den nummerplade :-\
Men hvad er det egentlig - måske noget fra skibe?

Mvh
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-03 12:08

Martin Larsen skrev:

>Jeg så for nylig en bil med den nummerplade :-\
>Men hvad er det egentlig - måske noget fra skibe?

Jeg ved ikke hvor det kommer fra, men det betyder "et voldsomt
tryk". Hvis jeg f.eks. som barn stod og skulle sætte en
cykelslange på igen, og det var svært, så kunne min far sige: "Så
skal den bare have et trykseksten".

I pædagogikken bruger man "trykseksteneffekten" om det fænomen at
der er blevet færre middelgode læsere, men flere meget dårlige og
meget dygtige - som om kurven har fået et trykseksten på midten.

--
Bertel

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-06-03 12:16

On Fri, 13 Jun 2003 13:01:41 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg så for nylig en bil med den nummerplade :-\
>Men hvad er det egentlig - måske noget fra skibe?
[...]

http://tinyurl.com/e83y

Henrik

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 13-06-03 12:23

Henrik Koksby Hansen <henrik@k0ksby.dk> writes:

> http://tinyurl.com/e83y

Hejsa. Er du ikke flink at skrive hvad sådanne tinyurl-adresser kommer
fra? Jeg tager ganske ofte stilling til om jeg vil besøge et link i en
nyhedsgruppe udfra hvilken server det ligger på.

På forhånd tak
Kåre

--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Henning Makholm

Dato : 13-06-03 13:05

Scripsit Kaare Fiedler Christiansen <fiedler@daimi.au.dk>

> Hejsa. Er du ikke flink at skrive hvad sådanne tinyurl-adresser kommer
> fra? Jeg tager ganske ofte stilling til om jeg vil besøge et link i en
> nyhedsgruppe udfra hvilken server det ligger på.

Jeg vil godt sige at det som at ham den anden sagde, det synes jeg
også.

--
Henning Makholm "Larry wants to replicate all the time ... ah, no,
all I meant was that he likes to have a bang everywhere."

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-06-03 13:11

Henning Makholm <henning@makholm.net> writes:

> Scripsit Kaare Fiedler Christiansen <fiedler@daimi.au.dk>

> Jeg vil godt sige at det som at ham den anden sagde, det synes jeg
> også.

Me too!!!1!

/L 'ob-AOL'

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-06-03 13:12

>Jeg vil godt sige at det som at ham den anden sagde, det synes jeg
>også.

Ja ok. Jeg synes ellers det er så smart. Men jeg kan da godt se, at
det skjuler mere, end det siger... :)

Det er et link til en google-adresse, svarende til dette
meddelelses-id; news:3537CC2E.4EED43BE@mdb.ku.dk .

Henrik

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 13-06-03 13:18

> Ja ok. Jeg synes ellers det er så smart. Men jeg kan da godt se, at
> det skjuler mere, end det siger... :)

Jeg er helt enig i at det kan være smart, lange links er et stort
problem, især når postprogrammer finder på at dele dem. Derfor synes
jeg heller ikke du nødvendigvis skal lade være med at bruge
tinyurl-adresser, de kan være udmærkede. De bør bare ledsages af enten
det oprindelige link eller en kort forklaring af hvad det er et link
til.

Hilsen
Kåre

Fra : Jens og Jannie

Dato : 13-06-03 16:16

Martin Larsen wrote:
> Jeg så for nylig en bil med den nummerplade :-\
> Men hvad er det egentlig - måske noget fra skibe?

Jeg kan ikke huske hvad det var, men jeg så et program i tv, hvor man fik
forklaringen på det, så hvidt jeg husker var det noget med en form til et
eller andet, der skulle trykkes sammen med nogle lange håndtag, når man så
havde talt til 16 var emnet færdig.

Jens