Huske drømm
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-06-03 05:22

Hvad er den metode man skal benytte for at huske sine drømme.

Jeg synes ofte mine drømme er interessante (det synes min kone ikke), men
når jeg vågner op går min hukommelse fra god til næste ingen ting på 1
splitsekund.

Og hvad det nu lige der sked når man en alligevel af og til kan huske mange
detaljer?

Jesper

Fra : mik

Dato : 13-06-03 08:23

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> splitsekund.
>
> Og hvad det nu lige der sked når man en alligevel af og til kan huske

Du skal, når du vågner, skrive din drøm ned hurtigst mulig, ikke noget med
at tænke over den ellers er det den fordufter. Husk også hvis du har en drøm
om natten du vil huske næste dag, så skriv den ned om natten (kan være
svært)

Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-03 08:59

mik skrev:

> [...]
>om natten du vil huske næste dag, så skriv den ned om natten (kan være

Jeg fik samme råd af en der beskæftiger sig med drømmetydning.
Hvis man går i gang med at skrive ned, bliver man bedre og bedre
til at huske drømmene, men det gælder om at skrive med det vuns.

--
Bertel

Fra : mik

Dato : 13-06-03 09:20

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik samme råd af en der beskæftiger sig med drømmetydning.
> Hvis man går i gang med at skrive ned, bliver man bedre og bedre
> til at huske drømmene, men det gælder om at skrive med det vuns.

Jeps, og man kan faktisk blive så god at man begynder at blive bevidst om at
det er en drøm man er med i og man kan begynde at styrer sine drømme. Men en
advarsel, man skal ikke styrer sine drømme hver nat, for drømmene er også en
naturlig oprydningsmekanisme i hjernen og hvis man styrer dem nat efter nat,
får hjernen aldrig rigtig renset ud

Michal

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-06-03 10:06

"mik" <toffi@bluemail.dk> writes:

> [...]
> om natten du vil huske næste dag, så skriv den ned om natten (kan være

Alternativt, og det er heller ikke sikkert konen kan lide det, kan du
have en båndoptager/diktafon stående ved siden af sengen, så slipper
du for at skulle tænde lys.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 13-06-03 10:28

>Jeg synes ofte mine drømme er interessante (det synes min kone ikke)

den slags drømme kender jeg ogsaa godt......*GGGG*

Fra : David T. Metz

Dato : 13-06-03 12:55

Jesper Nielsen skriblede:
> Hvad er den metode man skal benytte for at huske sine drømme.

Beslut dig for det.

> Jeg synes ofte mine drømme er interessante (det synes min kone ikke),
> men når jeg vågner op går min hukommelse fra god til næste ingen ting
> på 1 splitsekund.

Man skal selvfølgelig undgå distraktioner, herunder fx ægtefæller og
clockradioer. Jo mere travl hverdag man har jo sværere er det også, fordi
dagens gøremål hurtigt begynder at trænge sig på.

> Og hvad det nu lige der sked når man en alligevel af og til kan huske
> mange detaljer?

Fx at du er vågnet "midt i" drømmen. Drømmesøvnen er tæt på vågen
tilstand - hvis man vågner "naturligt" (dvs. uden vækning) vågner man som
regel lige efter en drømmeperiode. Omvendt kan man få en til at vække sig
når man drømmer (kan ses på øjenbevægleserne), hvorefter man typisk husker
bedre.

Andre faktorer kan også spille ind, fx at en hændelse eller tanke i løbet
af dagen associeres til drømmeindhold.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller: