GPRS / Sierra Wireless Aircard 750
Fra : mn@123.dk

Dato : 11-08-03 12:40

Hej,

Er der nogen der har erfaring med opsætning af subj.?

Kortet er fint installeret, og jeg er connected når jeg ser i Watcher. Jeg
kan her også se, at jeg sender en smule data, så umiddelbart skulle det
være fint nok.

Problemet er blot, at jeg ikke kan browse, pinge eller noget. Jeg kan se,
at jeg har en static IP-adresse men at gatewayen er et offentlig IP-nr.
Ifølge deres support faq, skulle jeg ikke have et static IP nr.
IP-konfigurationen (Win2000) henter jeg automatisk IP og DNS.

Er der nogen der kan hjælpe?

Tak.

Fra : Fischer

Dato : 11-08-03 13:09

> Er der nogen der har erfaring med opsætning af subj.?

Ikke mig!

> Problemet er blot, at jeg ikke kan browse, pinge eller noget.

For at have noget som helst hul ud, skal du have et par brugbare DNS server
i din søgeliste.

Hvis du i en kommandoprompt laver en: ipconfig /all
Så skal der i 'Windows 2000 IP-konfiguration' under 'Søgeliste for
DNS-suffikser . . . :' være et par adresser.
Hvis du bruger TDC / Telmore, skal de være: 194.239.134.83 + 193.162.153.164

Du kan evt. prøve manuelt at putte dem ind i egenskaberne for dit GPRS
netkort.

Jeg har før oplevet, at et internt (Ether)netkort kan drille. Hvis du har et
sådan, og ellers kan genskabe det efterfølgende, så prøv at gå ind i din
netværksopsætning og deaktiver kortet. Evt. slette TCP/IP protokollen for
kortet.
Men slet ikke mere end du selv kan genskabe - jeg vil ikke punkes for at
lokke dig i uføre.

*Fischer