Unlock-kode til Ericsson T20e
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 11-08-03 11:51

Hjælp....
Jeg har købt en Ericsson T20e brugt (2 ejere før mig). Desværre er den
simlåst hos debitel. For at få den låst op forlanger debitel mobilnr. og
kundenr. på den der har haft tlf. første gang. Oplysninger jeg ikke har.....
Kan nogen hjælpe mig----?
Hilsen
Mikael

Fra : Brian

Dato : 11-08-03 15:23

Hejsa

Mikael Jørgensen wrote:
> [...]
> simlåst hos debitel. For at få den låst op forlanger debitel mobilnr.
> og kundenr. på den der har haft tlf. første gang. Oplysninger jeg

Har du prøvet at presse dem lidt ?
Jeg tror ikke de må nægte dig at få den låst op, sålænge du har et gyldigt
IMEI nummer!

/Brian

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 11-08-03 17:43

Desværre nej.. Hvis debitel ikke får de oplysninger kan de ikke fjerne
låsen... De påstår at de skal bruges for ellers kan de ikke komme ind i
systemet.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 17:49

"Mikael Jørgensen" <mikael@danbonet.dk> wrote in message
> Desværre nej.. Hvis debitel ikke får de oplysninger kan de ikke fjerne
> låsen... De påstår at de skal bruges for ellers kan de ikke komme ind i
> systemet.

Nogen der kan bekræfte at Debitel giver hver telefon et unikt oplåsnings
kode?
Det må jo fungere således efter ovenstående.

Ellers fylder de en løgn på dig.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Brian

Dato : 11-08-03 19:28

Hejsa

FB wrote:

> Nogen der kan bekræfte at Debitel giver hver telefon et unikt
> oplåsnings kode?
> Det må jo fungere således efter ovenstående.

Ja, men er det lovligt ?
De kan da vel ikke forlange at man skal finde 1. ejer af en telefon + at
denne person skal kende sit gamle kundenr. hos et firma han har skrottet!

> Ellers fylder de en løgn på dig.

Lyder sgu mere sandsynligt i mine øren....

/Brian

Fra : Fischer

Dato : 11-08-03 19:39

> Jeg tror ikke de må nægte dig at få den låst op, sålænge
> du har et gyldigt IMEI nummer!

Åh, jo - de kan forlange det der passer dem!

Jeg havde en twist med Orange for ½ år siden, hvor jeg ville have en telefon
låst op. De forlangte den oprindelige ejers Orange-kode (som vælges ved
oprettelsen) eller alternativt hans CPR-nummer.

De slog på, at det er den oprindelige ejers opgave at få telefonen låst op
og at SIM-låsen også er en slags tyveri-sikring (hvilket IMO er bull-shit).

Jeg blev naturligvis stjernetosset og klagede først til IT- og
Telestyrelsen. De havde ikke noget med SIM-låsning at gøre og henviste til
Konkurrencestyrelsen.
Hos dem gav de Orange ret. De var også blevet indoktrineret (sikkert af
teleselskaberne) med at SIM-låsen også var en tyveri-sikring.
Jeg fortalte naturligvis Konkurrencestyrelsen min klare og utvetydige
mening, men det hjalp ikke noget.

Det lykkedes mig at få fat i den oprindelige ejer, og han gav mig sit
CPR-nummer og jeg fik telefonen låst op.
Men jeg var langt fra begejstret for udfaldet af historien.

*Fischer

Fra : Brian

Dato : 11-08-03 20:09

Hejsa

Fischer wrote:

> Åh, jo - de kan forlange det der passer dem!

Lyder meget underhånds aftale agtigt.....

> [...]
> af teleselskaberne) med at SIM-låsen også var en tyveri-sikring.
> Jeg fortalte naturligvis Konkurrencestyrelsen min klare og utvetydige

Utroligt... der mangler vist et klart regelsæt i dén retning!

> Det lykkedes mig at få fat i den oprindelige ejer, og han gav mig sit
> CPR-nummer og jeg fik telefonen låst op.
> Men jeg var langt fra begejstret for udfaldet af historien.

Udfaldet var vel ok... du fik da låst din telefon op :)

Men ja, noget af en historie, bare for at de vil fjerne en ski*e lås!

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 15:46

> [...]
> simlåst hos debitel. For at få den låst op forlanger debitel mobilnr. og
> kundenr. på den der har haft tlf. første gang. Oplysninger jeg ikke

De har da kun brug for IMEI nummer.
Det kan ofte lade sig gøre med, at du faxe dem et brev, hvor dit fulde navn
osv står på. En indscanning af dit kørekort er også en god ide, evt dit pas,
så de kan se hvem du er.

Så skulle det gerne løse sig, er sikker på at de så skal oplåse telefonen.

mvh
FB