Sim-kort virker ikke nye telefoner ?!
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-08-03 17:17

Hej

Findes der flere sim-kort typer og virker de alle i alle telefoner,
(ulåste!)

Min kæreste har haft det samme nummer i laaaaang tid og dermed samme
sim-kort.
Det virker tilsyneladende ikke en ny Nokia 3510i og heller ikke i min egen
Nokia 6510?!

Der ser også anderledes ud, selve kontakfladen er rund, hvor den på andre
nyere SIM-kort er firkantet?!

Kan de virkelig passe at det ikke virker nye telefoner?

Thore

Fra : JMo.

Dato : 10-08-03 17:51

"SmaRTrxxv" <thoreFJERN@DETTEsnaps.dk> wrote in

> Findes der flere sim-kort typer

Ja - temmeligt mange endda.

> og virker de alle i alle telefoner,

Nej. De ældste typer har ofte problemer i nyere telefoner.

[snip]

> Der ser også anderledes ud, selve kontakfladen er rund, hvor den på
> andre nyere SIM-kort er firkantet?!

Det kommer lidt an på hvilket firma der har produceret det

> Kan de virkelig passe at det ikke virker nye telefoner?

Ja - som hovedregel deler man det op efter spænding.. Men der er også
forskel på hukommelsen, om det understøtter SIM-clockstop-mode og om der er
mulighed for SIM Application toolkit.

Fra : Esben

Dato : 11-08-03 05:29

Kontakt den udbyder kortet er udstedt af og få dig et nyt.
Esben

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-08-03 16:19

Hej

> [...]

>sim-kort.
>Kan de virkelig passe at det ikke virker nye telefoner?

Ja, det kan det sagtens, tidligere brugte man 5 volts kort, idag bruger
man 3 volts kort, og snart 1,5 volt, og rigtigt mange nye/nyere
telefoner kan ikke køre med 5 volts kort ! - Så hun må en tur omkring
sin udbyder og få et nyt kort. Som regel følger der også flere fordele
med et nyt kort, mindre strømforbrug, og meget mere hukommelse.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"