Hvordan sender man SMS til 45 mobiltelefon~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 09-08-03 19:32

Jeg har på mit arbejde brug for at sende en SMS til 45 modtgaere på samme
tid!

Hvordan sender man samme SMS til mange modtagere?

Findes der noget software eller måske en hjemmeside, hvor man kan gøre det ?

Hvilke muligheder er der?

--
Hilsen
Carsten

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 09-08-03 19:42

Du kunne evt hvis du har en telefon der understøtter grupper så kan du sætte
den til at sende sms til en gruppe af gangen.

<\\izemate

"Carsten Thomsen" <carstenjunker(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> skrev
i en meddelelse news:bh3f3e$u1dm3$1@ID-139211.news.uni-berlin.de...

Fra : Carsten

Dato : 10-08-03 07:59

Hej Lars!

Tak for dit forslag.

Det skal helst gøres fra en PC... enten et program eller et web-site

--
Hilsen
Carsten

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 11-08-03 21:54

On Sun, 10 Aug 2003 08:59:22 +0200, "Carsten"
<carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> wrote:

> Hej Lars!
>
> Tak for dit forslag.
>
> Det skal helst gøres fra en PC... enten et program eller et web-site

Prøv at kigge på gsmlib, som findes både til linux og wintendo.

Du skriver blot en fil i et forudbestemt bibliotek for hver enkelt sms
du ønsker sendt (en til hver af dine modtagere) og programmet sender
det via den tilsluttede mobil-telefon.

Virker fint.
Har selv brugt det, og regner med at skulle bruge det til et
automatisk response-system, hvor brugerne kan spørge efter oplysninger
ind til computeren, og automatisk får tilsendt svaret.

Der er også en komando-linie-version hvor du kan køre et
shell-script/bat-fil som sender beskederne til dine modtagere.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Grethes

Dato : 09-08-03 19:51

> [...]
>
> Hvordan sender man samme SMS til mange modtagere?
>
> Findes der noget software eller måske en hjemmeside, hvor man kan gøre det

http://mailkalender.tdcmobil.dk

du kan gøre det her.

Hilsen
Grethe

Fra : Jimmy

Dato : 09-08-03 20:01

"Carsten Thomsen" <carstenjunker(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> wrote
in message news:bh3f3e$u1dm3$1@ID-139211.news.uni-berlin.de...
> Jeg har på mit arbejde brug for at sende en SMS til 45 modtgaere på samme
> tid!
>
> Hvordan sender man samme SMS til mange modtagere?

Er det på *samme* tid eller er det nok at sende dem een ad gangen?

I sidstnævnte fald skal du påberegne mindst seks sekunder per sms, men så
kan du gøre det fra en mobil med datakabel.

Hvis det er essentielt at de afsendes på samme tid skal du betale penge for
det og så snakke vi unwire.dk eller sms A/S, som jeg ikke kan huske adressen
på.

Alternativt kan du måske lave en aftale med coolsms.dk eller 12send.dk

Mvh
Jimmy

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 10-08-03 09:16

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
adressen
> på.
>
> Alternativt kan du måske lave en aftale med coolsms.dk eller 12send.dk

Telmore har også denne service (WebSMS) som en service for alm. kunder
(Hver SMS koster dog 20 øre).

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Jimmy

Dato : 10-08-03 15:35

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> Telmore har også denne service (WebSMS) som en service for alm. kunder
> (Hver SMS koster dog 20 øre).

Ja den havde jeg ikke tænkt på.

Det er faktisk nok den smarteste løsning, da man der får udsendt alle SMS på
*samme* tid og er helt fri for besværet med back-enden, da I jo allerede har
lavet dette via gruppe-SMS.

Mvh
Jimmy

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-08-03 18:39

On Sat, 9 Aug 2003 20:32:07 +0200, "Carsten Thomsen"
> [...]

>Hvordan sender man samme SMS til mange modtagere?
>
>Findes der noget software eller måske en hjemmeside, hvor man kan gøre det ?

Jeg ved at Sonofon tilbyder en løsning der kører via en pc.
Det er en box som i bund og grund fungerer som en
mobiltelefon med SIM-kort.

Jeg mener ikke at det er så dyrt... noget i
størrelsesordenen 5.000 kr. hvis ikke jeg husker helt galt.
Prisen pr. sendt SMS varierer i forhold til hvor mange der
sendes om måneden.

TDC har ganske givet også en løsning, men ikke på det
tidspunkt hvor jeg skulle have det sat op på min
arbejdsplads.

/Knud

FUT dk.teknik.telefoni.mobil

Fra : Sigbjørn Brun

Dato : 10-08-03 19:48

I Norge har vi en slik løsning, via Outlook.
http://telenormobil.no/bedrift/tjenester/smsfraoutlook/.

Vet ikke om dette kan benyttes hos danske mobilleverandører.

Mvh
Sig

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-08-03 23:11

On Sun, 10 Aug 2003 20:48:20 +0200, "Sigbjørn Brun"
<crispuss@online.no> wrote:

>I Norge har vi en slik løsning, via Outlook.
>http://telenormobil.no/bedrift/tjenester/smsfraoutlook/.
>
>Vet ikke om dette kan benyttes hos danske mobilleverandører.

Først - vær rar at svare _under_ det som du svarer på.

Dernæst: Det er ikke samme løsning. Den løsning fra Sonofon
sender SMS direkte via en lille boks med et SIM-kort og en
antenne.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-08-03 00:19

> Hvordan sender man samme SMS til mange modtagere?
>
> Findes der noget software eller måske en hjemmeside, hvor man kan gøre det
?

Jeg er ikke helt sikker på, hvor mange numre du kan sende til ad gangen, men
med Cool SMS kan du sende til flere modtagere på samme tid - ved ikke, om
der er en begrænsning ud over det beløb, der står på din konto.

http://www.coolsms.dk

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-08-03 00:23

> [...]
> med Cool SMS kan du sende til flere modtagere på samme tid - ved ikke, om
> der er en begrænsning ud over det beløb, der står på din konto.

Jeg fandt lige ud af, at man højst kan sende til 5 personer ad gangen, så du
skulle måske tage et kig på <http://www.coolerhverv.dk/produkter/priser.php>
istedet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Fischer

Dato : 11-08-03 05:07

> Jeg fandt lige ud af, at man højst kan sende til 5 personer
> ad gangen, så du skulle måske tage et kig på
<http://www.coolerhverv.dk/produkter/priser.php>
> istedet.

Ud over oprettelse og abonnement, så koster det mindst 35 øre (incl. moms)
pr. SMS besked.
Det synes jeg da er lidt pebret!

*Fischer

Fra : -=Klatmaler=-