Oprettelsesproblemmer: Sonofon til Telmore
Fra : ljrh

Dato : 08-08-03 19:42

Hej

Jeg har tilmeldt mig Telmore efter at jeg har haft Sonofon Variant - vil
gerne slippe for abonnement fremover.

Pr. d. 1/8 lukkede Sonofon min konto og jeg har stadig ikke modtaget simkort
fra Telmore. Jeg kontaktede Telmore mandag 4/8 og de lovede at kontakte
Sonofon for at åbne min konto igen i løbet af et par dage fordi SIM-kortet
vil jeg først få i løbet af 10-14 dage. Intet er sket og vi skriver nu
fredag og jeg føler mig bragt ca. 10 år tilbage i tiden - da man ikke var så
afhængig af en mobiltelefon som nu. Er der andre, der har oplevet noget
lignende, når de har skiftet mobilselskab. Det skulle jo gerne fungere
gnidningsløst fra starten - jeg var ikke klar over at jeg kunne risikere at
skulle undvære mobiltelefonen i længere tid, når jeg skiftede selskab.

Hilsen Lars

Fra : Brian

Dato : 08-08-03 20:12

Hejsa

ljrh wrote:

>Er der andre, der har oplevet noget lignende, når de har skiftet
> mobilselskab.

Jeps, nøjagtig det samme. Fra Sonofon til Telmore.
Ved en opringning til Telmore, gik beskeden på at det var deres SIM kort
leverandør der ikke kunne følge med... måske det er tilfældet hos dig også ?
Anyway, kortet kom om mandagen, som det skulle være landet torsdagen...

> jeg var ikke klar over at jeg kunne risikere at skulle undvære
> mobiltelefonen i længere tid, når jeg skiftede selskab.

Garanterer Telmore at de kan få datoerne til at passe sammen ?
Hvis de gør, skal du da punge dem for lidt ekstra på kontoen ;)

/Brian

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-08-03 20:48

ljrh wrote:
> Er
> der andre, der har oplevet noget lignende, når de har skiftet
> mobilselskab.

....skiftede fra TDC til Telmore for ½ år siden - dét gik helt
problemfrit / passede med de tidspunkter, som jeg havde fået stillet i
udsigt...

Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-08-03 23:13

Hans Paulin skrev :

> ...skiftede fra TDC til Telmore for ½ år siden - dét gik helt
> problemfrit / passede med de tidspunkter, som jeg havde fået stillet i
> udsigt...

Har lige skiftet fra Orange til Telmore. (I onsdags)
Det forventede dato blev udskudt en uge, men ellers gik alt perfekt. Samlet
off line tid: Under 3 timer.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 05.08.03)

Fra : Jean

Dato : 08-08-03 21:14

ljrh skrev:
> Jeg har tilmeldt mig Telmore efter at jeg har haft Sonofon Variant - vil
> gerne slippe for abonnement fremover.

Jeg har hjulpet mange med at skifte fra andre selskaber til Telmore. Når det
var TDC folk flyttede fra, så har der aldrig været problem. TDC-simkortet
holdt op med at virke, og så virkede Telmore-kortet, ingen problemer.

Derimod har de 2 fra Sonofon, som jeg har hjulpet, begge haft problemer med
at simkortet ikke nåede frem til tiden. Jeg tror Sonofon med vilje frigiver
nummeret for tidligt, for at folk skal være utilfredse med Telmore...

Mvh Jean

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-08-03 21:57

On Fri, 8 Aug 2003 22:13:30 +0200, "Jean" <askme@ifyouwantit> wrote:

> [...]
>at simkortet ikke nåede frem til tiden. Jeg tror Sonofon med vilje frigiver
>nummeret for tidligt, for at folk skal være utilfredse med Telmore...

Tja da jeg skiftede et nummer fra CBB til telmore virkede det også mere
eller mindre med det samme, da jeg altså modtog simkortet er pat dage
for sent på grund af Telmores leverandør.
Flemming Jacobsen

Fra : Johnny

Dato : 09-08-03 12:54

Jean wrote:
> [...]
> at simkortet ikke nåede frem til tiden. Jeg tror Sonofon med vilje frigiver
> nummeret for tidligt, for at folk skal være utilfredse med Telmore...

Hvorfor skulle Sonofon lukker kontoen før den intern aftalte dato? Det
er jo lissom at skyde sig selv i foden. Hvorfor skulle de lukke en konto
som stadigvæk bliver brugt, og som man kan tjene penge på? Jeg tror, at
du ser konspirations teorier overalt.

Jeg tror derimod mere på, at Telmores leverandør af kort simpelthen ikke
kan følge med...

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Jean

Dato : 09-08-03 17:59

Johnny angreb med følgende:
> [...]
> er jo lissom at skyde sig selv i foden. Hvorfor skulle de lukke en konto
> som stadigvæk bliver brugt, og som man kan tjene penge på? Jeg tror, at

Fordi at folk så vil opleve at det er Telmore, der er problemet.

> Jeg tror derimod mere på, at Telmores leverandør af kort simpelthen ikke
> kan følge med...

Det er muligt, men hvorfor er det så kun ved Sonofon-skifte, jeg og andre
har oplevet det?

Mvh Jean

Fra : Brian

Dato : 09-08-03 21:04

Hejsa

Jean wrote:

> Det er muligt, men hvorfor er det så kun ved Sonofon-skifte, jeg og
> andre har oplevet det?

Til Telmore's forsvar skal det siges at jeg fik mit kort 2 uger før, datoen
hvor der blev lukket.
Det var også fra Sonofon til Telmore....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-08-03 09:10

ljrh skrev Fredag den 8. august 2003 20:41 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det skulle jo gerne fungere
> gnidningsløst fra starten - jeg var ikke klar over at jeg kunne risikere at
> skulle undvære mobiltelefonen i længere tid, når jeg skiftede selskab.

Jeg fik mit en uges tid før Sonofon lukkede det gamle.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Fischer

Dato : 10-08-03 07:00

> - jeg var ikke klar over at jeg kunne risikere at skulle
> undvære mobiltelefonen i længere tid, når jeg skiftede selskab.

Da jeg skiftede fra Sonofon til Telmore var mit nummer dødt i 3-4 måneder.
Men de børnesyfdomme burde være ovre for længst.

*Fischer