GPRS forbindelse på den bærbare!
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 06-08-03 15:41

Hejsa!

Jeg overvejer at købe en IR pen til min computer således at jeg kan koble
min 6610 på og bruge Telmore's GPRS som internet forbindelse...

Er der en der gider forklare præcis hvordan man sætte computeren op således
at den ringer op via telefonen??? Jeg ved at der måske har været spurgt om
det samme før, men jeg håber en venlig sjæl vil hjælpe alligevel...

/ Jonas

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 06-08-03 16:37

> Jeg overvejer at købe en IR pen til min computer således at jeg kan koble
> min 6610 på og bruge Telmore's GPRS som internet forbindelse...
Jeg overvejer ar gøre det samme med min nuværende 6610 og min kommende
bærbare, men vær opmærksom på at Telmore (eller nærmere TDC) kun tillader at
men henter filer mindre end 100 kb via GPRS (til normal e-mail tjek mm.
burde det også være tilstrækkeligt...)

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 06-08-03 16:41

"Nikolaj Riis Josephsen" <NO_SPAMnrjosephsen@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> men henter filer mindre end 100 kb via GPRS (til normal e-mail tjek mm.

Vidste jeg ikke - hvorfor pokker er der den begrænsning når det burde være
meningen af man skulle kunne surfe over det???

/ Jonas

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 06-08-03 16:43

Hej Nikolaj!

Nikolaj Riis Josephsen wrote:
> [...]
> tillader at men henter filer mindre end 100 kb via GPRS (til normal
> e-mail tjek mm. burde det også være tilstrækkeligt...)

Hvorfor gør de det? Gør de det virkelig?

Det kan jeg ikke tænke mig. De tjener jo per kb (fra oktober).

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 06-08-03 16:54

> Hvorfor gør de det? Gør de det virkelig?
Godt spørgsmål, måske for at forhindre at folk i start perioden belaster
GPRS maximalt hele tiden (ved at hente store filer).
> Det kan jeg ikke tænke mig. De tjener jo per kb (fra oktober).
Jeg syntes også det er sært! (og meget irreterende!).... men ikke desto
mindre hvad jeg fik af vide da jeg for et stykke tid siden kontaktede
Telmores kundesservice.

Citat: (Fra svar modtager den 4/7-2003)
-----
Hej Nikolaj
Det er en grænse som TDC har sat på deres net. Hvorfor den lige er sat til
100kb, kan jeg desværre ikke svare dig på. Det er en fil som ikke må fylde
mere end 100Kb.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail -
uden at rette i subject.

Med venlig hilsen

TELMORE Support - XXXX

-----

Fra : Zulu

Dato : 06-08-03 17:19

> [...]
> 100kb, kan jeg desværre ikke svare dig på. Det er en fil som ikke må fylde

Dette er ikke korrekt! Jeg har via Telmores GPRS, min T68i, bluetooth USB
adapter og min bærbare downloadet både filer på både 5 og 10 mb...
Jeg kan heller ikke se hvordan de skulle kunne lave en sådan spærring, eller
hvorfor...

Zulu

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 06-08-03 22:54

"Zulu" <zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> adapter og min bærbare downloadet både filer på både 5 og 10 mb...
> Jeg kan heller ikke se hvordan de skulle kunne lave en sådan spærring,

Heller ikke mig! Men kunne I nu ikke hjælpe mig med det oprindelige
problem - nemlig fortælle mig om opsætning af computeren!!! please...

/ Jonas

Fra : Henrik Larsen

Dato : 06-08-03 23:10

> Heller ikke mig! Men kunne I nu ikke hjælpe mig med det oprindelige
> problem - nemlig fortælle mig om opsætning af computeren!!! please...

Jeg tester lige om den der 100kb grænse passer, og så svarer jeg bagefter på
hvordan jeg har fået det til at køre, hang on! :)

Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 06-08-03 23:29

> [...]
at
> men henter filer mindre end 100 kb via GPRS (til normal e-mail tjek mm.

Hej

jeg vil lige afkræfte denne oplysning med følgende screenshot.
http://home20.inet.tele.dk/fony/GPRSconn100KBplus.JPG
der har jeg overført filen Image0.jpg på 170kb.
DU meter grafen er sat til 64kbits max, så den GPRS forbindelsen kører ca.
med 40kb/s, hvilket også ser ud til at være ganske stabilt lige nu.

Info:
Tlf: Nokia 7210
OS: winXP
ISP: TDC
telefon abo: Telmore
tlf->pc forbindelse: IrDA
(Er der noget jeg har glemt? så spørg)

Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 06-08-03 23:46

> [...]
> at den ringer op via telefonen??? Jeg ved at der måske har været spurgt om
> det samme før, men jeg håber en venlig sjæl vil hjælpe alligevel...

Jeg vil prøve.
Først mine specs:

Info:
Tlf: Nokia 7210
OS: winXP
ISP: TDC
telefon abo: Telmore
tlf->pc forbindelse: IrDA

Først skal du installere en modem driver denne finder du hos nokia.
og der er en til 6610 ca. der:
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5028,00.html
så skal du oprette en almindelig modem opkobling inde i egenskaber for "My
network places" eller samme navn på dansk.
Ovre til venstre vælger du Creat a new connection. Trykker 2 gange Next.
Vælger "Set up my connection manually (den i midten), Trykker Next 2 gange
igen. så Skriver du navnet på din Internet udbyder. Jeg har TDC, så jeg har
skrevet TDC Internet.
Så kommer der noget af det man ikke kan gætte sig til. Telefon nummeret er
"*99#"
Derefter skal du skrive dit User/pass som du har fra dit internet
abonnement, dvs. hos TDC er det dit 12 cifret kunde nr. (starter typisk med
1200). Og så vil jeg ikke anbefale dig at gære det til din primære
forbindelse, men de 3 nederste indstillinger kan du selv pille ved.
Så er der kun 1 Next tilbage, og så en Finish.
Men vi er ikke færdige endnu...
I telefonen skal du også have sat GPRS op.
I Menu>Forbindelser>GPRS> skal du sætte adgangspunkt til "internet".
det samme skal gøres i Nokia Modem Options i kontrolpanelet. Yderligere kan
du her sætte hastigheden til fuld speed, og vælg Tilslutningstype:
ISDN-forbindelse V.110.

Så skulle den være hjemme, og hvis den ikke er, så kan jeg nok ikke hjælpe,
det er sådan mit er sat op og jeg har forsøgt at skrive det så udførligt som
muligt, dog bliver det altid uoverskueligt. Jeg håber det kan hjælpe. TDC
har vist også nogle guides et sted, som fortæller ca. det samme, pånær
telefon nr.

Mvh.
Henrik