Pink Floyds Pulse på DVD?
Fra : Peter Theglev

Dato : 11-08-03 12:10

Hejsa

Jeg vil rigtig gerne ha' subj. på DVD, men jeg sgu' i tvivl:
Er de udgivelser, man kan finde på nettet den "ægte" vare, eller er det
noget Hong Kong-pjat?

Venligst
Peter

Fra : CK

Dato : 11-08-03 12:20

"Peter Theglev" <peter.theglev@adpeople.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil rigtig gerne ha' subj. på DVD, men jeg sgu' i tvivl:
> Er de udgivelser, man kan finde på nettet den "ægte" vare, eller er det

Den er aldrig udgivet officielt på DVD så det er nok noget "Hong Kong-pjat"
..

Mvh

Christian

Fra : Gizmoduck

Dato : 11-08-03 17:25

On Mon, 11 Aug 2003 13:19:50 +0200, "CK"
<ckusknerSPAMGOTOHELL@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Peter Theglev" <peter.theglev@adpeople.dk> wrote in message

>Den er aldrig udgivet officielt på DVD så det er nok noget "Hong Kong-pjat"
> [...]

Jeg købte den på VCD gennem axelmusic.dk, det er selvfølgelig ikke
dvd-kvalitet, men den var absolut pengene værd.

Giz

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 12-08-03 00:50

Jeg har Puls på dvd og det er kvalitet ikke noget med svcd , det er med
Dolby 5,1 dts OSV:
jeg har købt den i amerika og jeg ser den minst en gang om ugen
kanon dvd KØB den KØB den

hilsen jan o

Fra : Peter Theglev

Dato : 12-08-03 07:57

Jan Ohlsson wrote:
> [...]
> Dolby 5,1 dts OSV:
> jeg har købt den i amerika og jeg ser den minst en gang om ugen

Den har jeg nemlig også set på nettet, men her er det jeg ikke fatter noget:
Hvordan kan en bootleg DVD indeholde DTS, 5.1 osv? Jeg mener, det eneste
officielle der findes, er videoen, og den indeholder næppe DTS, 5.1 osv.
Så hvordan kan man få adgang til master-materiale, få det mixet i
surround og lave en -uofficiel- DVD? Og hvordan er billedkvaliteten?
Hvis den OGSÅ er helt suveræn, ja så fatter jeg endnu mindre …!

Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-08-03 08:14

Peter Theglev wrote:
> [...]
> surround og lave en -uofficiel- DVD? Og hvordan er billedkvaliteten?
> Hvis den OGSÅ er helt suveræn, ja så fatter jeg endnu mindre …!

DVD'en er ikke officiel. Og enhver der har adgang til video-udgaven (som
sikkert er i Pro Logic) kan sætte sig ned og afkode lyden fra denne og
lave et DTS og et DD lydspor ud af det. Men resultatet bliver også derefter.

/David

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 12-08-03 08:36

Det er synd i er så negative og det er synd jeg ikke låner den ud så kunne i
vedselv syn se kvaliteten
og det er ikke vhs udgaven der er konverteret til dvd jeg har dem begge
..DVD'en er lavet fra et masterbånd
og forøvrigt Pink Floyd er jo kendt for gennem deres karierer at drille
deres fans med mærkelige udgivelser (sån halvofficielle de ikke kendes ved)
så måån ikke den er god nok .

hilsen jan o

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-08-03 08:46

Jan Ohlsson wrote:

> Det er synd i er så negative og det er synd jeg ikke låner den ud så kunne i
> vedselv syn se kvaliteten

Jeg er ikke negativ over kvaliteten, jeg forklarer bare hvordan den må
være lavet. Med mindre der er nogen der har stjålet master-materialet og
lavet dvd'en ud fra. Den er _ikke_ officiel.

> og det er ikke vhs udgaven der er konverteret til dvd jeg har dem begge
> .DVD'en er lavet fra et masterbånd

Hvor ved du det fra?

> og forøvrigt Pink Floyd er jo kendt for gennem deres karierer at drille
> deres fans med mærkelige udgivelser (sån halvofficielle de ikke kendes ved)

Øh, nej? Det er de faktisk overhovedet ikke.

> så måån ikke den er god nok .

Nej.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-08-03 08:53

David Rasmussen wrote:

> [...]

Søg evt. i google groups på: pink floyd pulse dvd official
Og du vil få en masse tråde der handler om dette emne.

/David

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 12-08-03 08:26

Hej Peter

Billed kvaliteten er fremragende helt i top, selvfølgelig er det ern
koncert optagelse,og Pink Floyd er jo bla. kent for deres lysshow,det kommer
fint til sin ret på Puls dvd'en. jeg tror det er en officiel dvd beregnet
for det amerikanske marked? og ikke en bootleg ,jeg har også Puls på vhs men
den falder helt til jorden i forhold til dvd'en,
jeg har også Delicat sound of thunder på dvd men her bærer billedkvaliteten
præg af det er en optagelse fra 84-85
men lyden er i top. og til de priser de koster er det det hele vær

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-08-03 08:46

Jan Ohlsson wrote:

> [...]
> præg af det er en optagelse fra 84-85
> men lyden er i top. og til de priser de koster er det det hele vær

DSOT er fra 1988.

/David

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 12-08-03 09:44

OK 88

det er det med års tallene

Jeg ved ikke om det er Masterbåndene men kvaliteten tyder på det
jan o