Nu er der kommet pift i dansktopmusikken
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-03 05:38

Har lige købt Bjørn og Okays nye cd. Den som Bjørn har udtalt at der er mere
pift i, fordi han mente at det trængte dansktopmusikken til. Og det skal jeg
saft suseme godt nok love for at der er. Der er dævleme ikke plads til en
eneste sjæler på cd-en. Uha uha. Hvor det bare kører. Man bliver helt svedt
af det. Når cd-er er slut er man helt forpustet. Der levnes ikke tid til en
eneste pause. Det er ene kendte 60-er-slagere.
Nu kommer så det sjove.

Vi kan jo nok alle huske at det var Bjørn og Okay der pustede nyt liv i
dansktopmusikken i 1979, da de "Tog vesten på". De satte country-bølgen
igang med oversættelser af kendte countryhits med masser af steelguitarer.
Da countrybølgen skvulpede ud omkring 1990 satte "Klaus og Servants"
dansebandbølgen igang. Nu er der vist ingen tvivl længere. Bjørn og Okay er
igen trendsættende indenfor dansksproget musik.Nu skal det hele være
60-er-slagere.

For et par år satte "På slaget 12" fut i den engelsksprogede musik, hvor der
også i øjeblikket kører en 60-er-slagerbølge.

Det viser sig jo nok at vi i nogle år frem over både skal have en
slagerbølge indefor både engelsk- og dansksproget musik. En sideløbende
bølge, med "På slaget 12" og "Bjørn og Okay" som trendsættere indenfor musik
i Danmark. Det har vi vist ikke prøvet før.

Alt musik skal åbenbart være slagermusik i disse år. Dejligt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-03 11:10

> [...]
musik
> i Danmark. Det har vi vist ikke prøvet før.
>
> Alt musik skal åbenbart være slagermusik i disse år. Dejligt.

Hej Åge

Ved ikke rigtigt hvor meget af dette jeg er enig i. Har heller ikke hørt B
& O's nye skive, men det når jeg jo nok.

Til gengæld kom jeg til at høre Dansk Toppen vistnok i lørdags.. Bjørn &
Okay's Sally solskin, sunget uden følelse, surt, surt, surt... Mindede
faktisk temmeligt meget om John Mogensen, bare sunget af Basse. Der var da
så til gengæld også noget positivt. Det var ( Kors at jeg skulle sige
dette ) at høre Jodle Birge, synge Keld & Donkeys gamle citrontraver, og
endda gøre det ganske godt. Men det er dejligt han er kommet igang igen, så
må man jo antage, at det går godt med ham, og hvis han så også definitivt
får aflivet japperiet, så er det sgu lige før man bliver fan af ham.

M.V.H.....Benny..