Paul Winther har succes
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-03 19:24

PAUL WINTHER PÅ DANSKTOPPEN OVERALT

Paul Winther, som jeg tidligere har omtalt fordi han blev portrætteret i
Morsø Folkeblad ser ud til at storme frem i Danmark.
Han udtalte jo til avisen at han ville frem i dansk musik, så derfor
ville han lave et hit for at komme på Dansktoppen, så han kunne få blive
kendt og få succes over hele landet.
Det ser ud til at være sket. Læs her hvad "Musiklinien skriver:

CITAT START:
Hvis i morgen aldrig kom" - oversættelsen af megahittet "If tomorrow never
comes" - høres i øjeblikket igen og igen på enhver lokalradiostation med
respekt for sig selv.
Nummeret er udgivet på en single CD af en forholdsvis ukendt kunstner ved
navn Paul Winther.
Næsten alle de steder hvor singlen har været præsenteret som "bobler" på
lokalhitlisterne, har den lynhurtigt fået en flot placering på hitlisten. På
flere radiostationer har den allerede nu holdt sig på hitlisterne i flere
uger. Og især i Nordjylland kan man næsten ikke åbne en radio, uden at man
kommer til at høre nummeret.
CITAT SLUT.

Kommentar: Ja, der kan vi igen se at det er i det nordligste Jylland at det
sker. Hvor man ligesom er mest fremme med den fremadstormende
dansktop-slagermusik. Jeg har nu ikke liiige hørt ham i Nordjyllands
dominerende radio med slagermusik: "Midtfjord Radio / Radio Nibenitten". Det
spiller stort set den nye "Bjørn og Okay-cd nonstop. Men den er sateme også
godt. Den bedste de hidtil har lavet. Kvalitet på højt plan.

Hilsen Åge

Fra : Brian

Dato : 06-08-03 19:46

Hejsa

Åge Halldorsson wrote:
> Hvis i morgen aldrig kom" - oversættelsen af megahittet "If tomorrow
> never comes" - høres i øjeblikket igen og igen på enhver
> lokalradiostation med respekt for sig selv.

Meget original (og grim) oversættelse.... man fornemmer ligesom at Paul
Winther vil tilføre nummeret noget nyt

> Kommentar: Ja, der kan vi igen se at det er i det nordligste Jylland
> at det sker. Hvor man ligesom er mest fremme med den fremadstormende
> dansktop-slagermusik.

Uha... lad os håbe den "stormer" helt til Norge....

/Brian

Fra : HappyHenrik

Dato : 06-08-03 21:07

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Hvis i morgen aldrig kom" - oversættelsen af megahittet "If tomorrow never
> comes" - høres i øjeblikket igen og igen på enhver lokalradiostation med
> respekt for sig selv.

det er da vist kun på Danskflop'en at sådan en oversættelse kan finde sted
:0)

Fra : Troels

Dato : 06-08-03 21:33

> det er da vist kun på Danskflop'en at sådan en oversættelse kan finde sted
> :0)

Hvad er der i vejen med den? Hvilket ord er ikke oversat korrekt?

/Troels

Fra : HappyHenrik

Dato : 07-08-03 06:49

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> Hvad er der i vejen med den? Hvilket ord er ikke oversat korrekt?

HE HE

Fra : Anders Jensen

Dato : 07-08-03 21:53

> Hvad er der i vejen med den? Hvilket ord er ikke oversat korrekt?

Tjah... tiderne er da blandet lidt rundt... en lidt mere korrekt
oversættelse ville lyde "Hvis imorgen aldrig kommer"....

Jeg mindes i hvert fald ikke at have hørt Ronan Keating synge "If tomorrow
never came"... men det kan da være det er mig der er galt på den.. hehe

----------
Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-03 05:23

Anders Jensen <gooferd@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f32bb67$0$7818$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Jeg mindes i hvert fald ikke at have hørt Ronan Keating synge "If tomorrow
> never came"... men det kan da være det er mig der er galt på den.. hehe
________

Hvad filen er det nu for en Ronald Keating som bliver blandet ind i det hele
???

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 08-08-03 08:34

In article <3f332521$0$24723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> [...]
> ________
>
> Hvad filen er det nu for en Ronald Keating som bliver blandet ind i det hele

Måske fordi Ronan Keating har fremført nummeret før Poul Vinter. I
øvrigt er nummeret originalt af Garth Brooks
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 09-08-03 13:57

Lars Bernau wrote:
> In article <3f332521$0$24723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> halldorsson@post.tele.dk says...

> Måske fordi Ronan Keating har fremført nummeret før Poul Vinter. I
> øvrigt er nummeret originalt af Garth Brooks

Hvor dælen skulle han også vide det fra?, den research han laver er jo
kun minded på ham selv..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : I8NY

Dato : 06-08-03 21:56

> [...]
never
> comes" - høres i øjeblikket igen og igen på enhver lokalradiostation med

Endu en gang cover-lort.
Endu en gang nassen på andres arbejde.
Jeg ved ikke hvad der er værst,technopop-covers
eller dansktop-covers.De skraber bunden.
Og det virker næsten som målet med det hele.
Har det solgt før så sender vi den på markedet igen.
Paul Winther burde lade helt være hvis dette er det bedste han kan komme
op med.

Mvh I8NY
"Dare you question my integretorr?!
www.destruktion.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 06-08-03 22:16

> Han udtalte jo til avisen at han ville frem i dansk musik, så derfor
> ville han lave et hit for at komme på Dansktoppen, så han kunne få blive
> kendt og få succes over hele landet.

Han kunne også have forsøgt popstars.
Men mente nok at den måde han kunne "lave" et hit på var ved at tage en sang
der allerede var et hit, og stille sig bag i køen med dem der har lavet en
kopi af det hit.
Synd for en ellers god sang.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-08-03 05:30

Tholo - www.tholofoto.dk <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f317024$0$19387$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Han kunne også have forsøgt popstars.
__________

Jo, men nu valgte han jo Dansktoppen fordi han ønskede popularitet i den
almindelige brede befolkning. Et hit på Dansktoppen beviser jo trods alt en
gruppes dygtighed. Kan man holde sig der nogle uger, så bliver man kendt
over hele landet og spillejobbene kommer. Det Popsværk fører jo ikke til
noget. Han vil jo nok ud at spille og tjene penge. Så er det altså bedre at
komme opad på den danskle hitliste.

Hilsen Åge

Fra : S. Sørensen

Dato : 07-08-03 12:47

> [...]
> __________
>
> Jo, men nu valgte han jo Dansktoppen fordi han ønskede popularitet i den

Ikke rigtigt nogen i min pænt store omgangskreds, men det kan være den ikke
er med i den brede befolkning.

> Et hit på Dansktoppen beviser jo trods alt en
> gruppes dygtighed.

Det er der vist delte meninger om...

> Kan man holde sig der nogle uger, så bliver man kendt
> over hele landet og spillejobbene kommer.

Absolut... han spiller garanteret for en kogende stopfyldt parken efter hans
turne på de største spillesteder i europa.

> Det Popsværk fører jo ikke til
> noget. Han vil jo nok ud at spille og tjene penge. Så er det altså bedre
at
> komme opad på den danskle hitliste.

Ja det er jo en offentlig hemmelighed, at alle de der popmusikere ikke
tjener nogen penge, og at fx. AQUA's tidligere medlemmer har været nød til,
at spæde deres indtægter op med et halvtidsjob på McDonalds for, at klare
til dagen og vejen.

Steinbjørn