Tekst til Sigfred Pedersen-vise
Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 05-08-03 20:00

Hej NG

Jeg søger teksten til "Hvornår er der dejligst i Danmark" (eller "Hvornår er
der skønnest i Danmark", er ikke helt sikker) af Sigfred Pedersen.
Også gerne noder, hvis nogen har dem liggende.

Google plejer altid at være en ven i nøden, men ikke denne gang.

Mvh

Anders

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-08-03 20:05

"Anders Hagstrøm" <anders@woah.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skønnest i Danmark", er ikke helt sikker) af Sigfred Pedersen.
> Også gerne noder, hvis nogen har dem liggende.

Når alt er forventning, og små blomsters hær
bebuder at våren er nær.
Når lyset ta'r til, mens lærkernes spil
os stemmer til andagt i dagningens skær.
Når bøgen står grøn og vidunderlig skøn,
ja da er der dejligst i Danmark.

Hvornår er der dejligst i Danmark?
Når ager og eng står i sommerens tegn,
og markerne skriger på regn.
Når skovbryn og strand er ferieland.
Når pindsoen pusler i havernes hegn.
Når kornet står gult, og når vandet er smult,
ja da er der dejligst i Danmark.

Og snart bliver aft'nerne mørke.
Men kornmodet flimrer i kimmingens rand,
når høsten går ind over land.
De svingende læs bli'r knejsende hæs,
og løvskoven står som en funklende brand.
Når natten får klang under trækfugles sang,
ja da er der dejligst i Danmark.

Med ét er det vinter i Danmark.
I mulde sig gemmer de slumrende frø,
der venter på vårbrud og tø.
Men vinden bli'r hvas, og frosten bli'r kras,
snart stivner den blånende bølgende sø.
Vi drukner i sne, ja, men da må vi le,
thi da er der dejligst i Danmark.

Hvornår er der dejligst i Danmark?
Hver dag er en gave. Et under. En leg.
Hver dag er den bedste for mig.
Vær glad, du er til. Det vekslende spil
kan stemme dit sind i september som maj.
I høst som i vår og i skiftende kår
vi ved der er dejligst i Danmark.

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-08-03 20:12

Glemte lige noderne, som jeg desværre ikke ligger inde med, men du kan finde
dem i Imudico 30 s.18.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 05-08-03 20:18

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> wrote

> Glemte lige noderne, som jeg desværre ikke ligger inde med, men du kan
finde
> dem i Imudico 30 s.18.

Det var dælme hurtigt. Mange tak .

Hvis nogen ligger inde med noderne i digitalt format er det prikken over
i'et.

/Anders