The Offspring - svar til Åge
Fra : jannebh@msn.com

Dato : 05-08-03 14:06

Hej Åge.
Hvis det er et nummer med Offspring du mente at kunne have hørt, kunne det sagtens
have været pretty fly, som ham V skriver. Det var fra pladen Americana fra 98'.
Men jeg ville nu mere umiddelbart gætte på at det var nummeret Self Esteem, fra pladen Smash
Fra 95' el 96' (er ikke så skarp til at huske udgivelses årene) Det var dette nummer der gjorde
dem kendte. Men det gør det lidt nemmere, hvis du er mere præcis ang. år.
Er det i radioen du har hørt det, er der ikke så mange at vælge i mellem, da det ikke lige frem er
offspring der bliver spillet mest i radioen her hjemme

Fra : TDJ

Dato : 05-08-03 15:53

<jannebh@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
da det ikke lige frem er
> offspring der bliver spillet mest i radioen her hjemme

Bare for at snakke om Offspring så hører jeg til dem, der var helt vilde med
bandet, da jeg første gang som tolv-tretten årig smækkede "Smash" albummet
på stereoen og og svingede med håret. Men det var sgu mere end musikken. Det
var også Offspring der introducerede tekster og tanker i musik, for mig, der
havde et budskab, dybere end det meste pop/rock ævl om den samme fortærskede
kærlighed.
Jeg var stor tilhænger af bandet og købte også deres ældste stads, der
stadigvæk står for mig, som det stærkeste gruppen har præsterert og
samtidigt var med til at 'tune' mig ind på mere undergrunds produceret
musik, i sidste ende hardcore.
Ixnay on the hombre, var en skuffelse. Bandet mistede det der appelerede til
mig i starten, nemlig en særprægethed der bevægede sig udover den
traditionelle lyttervenlige 1-2-3 røvbalde rock. Bedere blev det ikke med
næste plade, Americana, der for alvor etablerede de efterhånden gamle drenge
som mainstream helte, med små teenage tøser hængende om anklerne.
Personligt er jeg meget skuffet over den måde The Offspring udviklede sig
på, men sådan er det jo. De havde åbenbart brug for mere almen anderkendelse
i rampelyset. Dog vil jeg slutte af med at sige, at dette band var med til
at vise mig at der er en anden side af musik og kultur, der har en dybere
betydning end alverdens popstars programmer og det skal de da have tak for.

-TDJ

np: total fury - committed to the core