"Fire Brødre" ?
Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-08-03 09:15

Min far havde engang meget fjollet sang på bånd der handlede om fire
brødre der havde en barbershop kvartet. Musikken var sådan noget
overstadisk New Orleans jazz hvor der er en klarinet og en saxofon der
spiller solo samtidigt hele tiden. Jeg vil gætte på at det var en parodi
på et kendt Mills Brothers nummer eller noget i den stil. Sangen var på
dansk og noget af den gik sådan her:

Fir' brøøøøødre
Fir' brød-brøøøødre!

Og et eller andet med "så tog vi ned og tog en tår vand"!

Er der nogen der ved hvem der sang den?
Det var i 1985.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-08-03 13:25

Sune Mika Salminen wrote:
> [...]
> spiller solo samtidigt hele tiden. Jeg vil gætte på at det var en
> parodi på et kendt Mills Brothers nummer eller noget i den stil.

Og her var det så jeg fik udstillet min uvidenhed...!
Det drejer sig selvfølgelig om en parodi på vokalgruppen "Four Brothers"
og ikke Mills Brothers.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-08-03 15:33

> Og her var det så jeg fik udstillet min uvidenhed...!
> Det drejer sig selvfølgelig om en parodi på vokalgruppen "Four Brothers"
> og ikke Mills Brothers.

Jeg kan da lige tilføje, at der netop har været en kvartet af det navn i
Århus til Jazzfestivalen. Det drejede sig dog ikke så meget om en
vokalgruppe, men om fire vokalister der duellerede og viste deres kunnen på
scenen i form af vocalese og improvisation i det ekstreme. Fantasisk koncert
hvis du spørger mig

De fire brødre var: Kurt Elling (www.kurtelling.com), Kevin Mahogany, Mark
Murphy og Joe Henderson.

/Morten

Fra : Jesper Barrit

Dato : 05-08-03 15:50

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in
message news:bgof3a$fqd$1@sunsite.dk
> De fire brødre var: Kurt Elling (www.kurtelling.com),
> Kevin Mahogany, Mark Murphy og Joe Henderson.

Joe Henderson er desværre lige død for et par måneder siden, så han har nok
ikke være med.

Jesper Barrit
http://www.dancake.dk/andet/sort/m_citrong.jpg
Jeg har kage!

Fra : Jesper Barrit

Dato : 05-08-03 15:52

"Jesper Barrit" <midi@stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:3f2fc37e$0$6834$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> Joe Henderson er desværre lige død for et par måneder
> siden, så han har nok ikke være med.

Det er faktisk 2 år siden.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-08-03 20:10

> Joe Henderson er desværre lige død for et par måneder siden, så han har
nok
> ikke være med.

Doh! Min fejl... Der skulle have stået Jon Hendricks...

Se evt.
http://www.rosa.org/aijf/2003/view.php3?SectionID=185&ParentIDs=/185/185/&Co
ntentID=860

/Morten