Svar til Jungle olie :o)
Fra : Tikka

Dato : 04-08-03 22:24

Ligger lige denne mail i toppen (Undskyld)

Jeg var lige i Råd og Dåd Vorup (Randers) i dag
og købe en elektrisk fluesmækker
Og ja det er rigtig nok.....Den virker lige som den i
bagerens vindue, insektet får stød BBBEEEZ. (ligner en tennis ketcher)

Men nu til sagens kerne.........

Ved siden af denne tingest stod der nogle lille dåser
med 2 stk små batterier i til 100 kr. stykket
der stod at de skulle kunne holde myg og andet utøj væk i
en omkreds af ca. 25 m2. via MEGET fine LYDBØLGER...

Har i prøvet dem ???????

Jeg tror ikke selv på det og ville ikke betale 100 kr. for en test.
Har i prøvet disse ????

For jeg vil gerne vide om de virker.
En i båden på en nat fisketur, en i panden på en jagt, eller en i "røven"
hvis man skal "skide" i det fri..........
(Undskyld ordsproget)

De fås også til teressen til 220 Volt stikket.

Mvh. Tikka

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 05-08-03 06:49

Hej Tikka!

Jeg har en bekendt, som skulle til sevrige på kanotur. Han erhvervede en
sådan mygge-skræmmer.
Jeg har undersøgt den lidt. den udsender en svag skingrende lyd, som
hvis den bliver sat op til øret gør selv et menneske svimle, - denne lyd
høres dog ikke ved normal placering.
Mons tro at den ikke har samme effekt på myg, som mennesker???

_________________
Værn om naturen - det er den eneste vi har!

Med Venlig Hilsen
Bo Martin Havmand
Abbednæs
Næstved

Fra : slet M5NII

Dato : 05-08-03 07:22

- hvordan med en flammekaster, hvar det noget?

hilsen,

Adam.

Fra : Olfot

Dato : 05-08-03 08:17

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 05-08-03 08:30

Mon så den er ret god at have med på jagt? eller hundeprøve for den sags
skyld, mon ikke den generer hundene og andre dyr (end myg).

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 05-08-03 07:48

"Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> wrote:

> [...]
> der stod at de skulle kunne holde myg og andet utøj væk i
> en omkreds af ca. 25 m2. via MEGET fine LYDBØLGER...

Det lyder som et af de ultalydsapparater der var populære som selvbyg
i mine unge dage.
Efter sigende virkede de ikke, men det er ikke noget jeg kender til af
egen erfaring.

mvh
Peter.

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 05-08-03 16:13

Så en test af myggemidler i et norsk magasin, de må da vide noget om emnet. Skribenten var ikke særlig imponeret af "de elektroniske", mildt sagt. Konklusionen var, at han havde prøvet at smide skidtet efter myggene, men de var umulige at ramme . Samme tur fik forresten også div. myggelys, røgdimser mm. Konklusionen var såmændt Jungleolie eller stærk the, kogt på birkebark (Til udvordes brug altså), kombineret med et myggenet over hatten.

MVH Niels
--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 05-08-03 22:24

Pas på det du ikke forveksler dem og stikker et 220 volts stik i

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 07-08-03 20:25

Jeg kan sige jer en ting, mine hunde kan ikke lide disse mygge forskrækkere,
de løber hylende væk.
B Aa