Konvatering fra ISDN til PSTN
Fra : Anders Hansen

Dato : 04-04-01 19:27

Hej

jeg vil gerne konvatere tilbage efter at have fået bredbånd. TDC siger man
skal betale 500 for at få det lavet om. Jeg har på et tidspunkt læst at man
kunne slippe for at betale det gebyr fordi de ikke nævnte det da man fik
ISDN.

Hvad skal jeg gøre for ikke at betale det ?

Hilsen

Anders Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-01 19:40

Anders Hansen skrev:

>Hvad skal jeg gøre for ikke at betale det ?

Kæmpe... og ringe mange gange - det virkede for mig, en dag var jeg
heldig og få fat i en der vidste noget om det. Jeg fik mine penge
tilbage på sidste regning.

Du skal dog have fået installeret ISDN senest i marts 2000 mener jeg
det er, omtrent her kom gebyret med i prislisten, og så kan man ikke
undgå at betale det mere.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Jesper Brock

Dato : 04-04-01 22:22

"Anders Hansen" <anders_hansen@tune.dk> wrote in message
> [...]
man
> kunne slippe for at betale det gebyr fordi de ikke nævnte det da man fik

Du kan næppe gøre ret meget.

Tele Danmark er nemlig så smarte, at der ikke er tale om et
konverteringsgebyr - derimod er det et oprettelsesgebyr for PSTN.

Da ISDN således er gratis at komme ud af, kan du ikke henvise til at du ikke
kendte gebyret ved starten - for det er på nul kroner.

De 500 kroner er et oprettelsesgebyr på en ny service, som du vælger at
abonnere på fremover - det står dig jo frit for at vælge ikke at have nogen
PSTN-linie.

Så du må nok bare betale....

--
/Jesper Brock
stud.merc.aud

SÅ ER JAGTEN GÅET IND
I anledning af vores 10-års jubilæum
eftersøger vi den gamle HH2C-klasse fra
Fredericia-Middelfart Handelsskoles årgang 1991.
Kan du hjælpe med at finde dem?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-01 15:02

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.tele.dk> skrev:

>Du kan næppe gøre ret meget.

Jo. Hvis han har fået ISDN før den kritiske dato, så har han
forbrugerstyrelsens ord (samt adskillige forgængeres) for at han
kan konvertere gratis.

>Tele Danmark er nemlig så smarte, at der ikke er tale om et
>konverteringsgebyr - derimod er det et oprettelsesgebyr for PSTN.

Det har ikke noget med smarthed at gøre, og personligt finder jeg
det urinmeligt at man kan slippe for gebyret. Men FS lægger vægt
på at en almindelig forbruger ikke kunne drømme om at
nedlægningen af en internetfidus skulle gå ud over ens mulighed
for at telefonere - m.a.o. at nedlægning af ISDN og opretning af
POTS for hr. Gennemsnitsborger er én og samme ting og at TD
derfor burde have oplyst om prisen derfor.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 05-04-01 16:58

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Jo. Hvis han har fået ISDN før den kritiske dato, så har han
> forbrugerstyrelsens ord (samt adskillige forgængeres) for at han
> kan konvertere gratis.

Link, please. Hvad er den kritiske dato. Jeg vil meget gerne have mere
information.

På forhånd tak.

/Peter

--
http://peter.grauslund.com/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-04-01 21:13

Peter Grauslund Christensen skrev:

>Link, please. Hvad er den kritiske dato. Jeg vil meget gerne have mere
>information.

Jeg mener det er 1. april eller maj år 2000. Hvis du har fået ISDN før
en af disse datoer (husker den ikke), så skulle du kunne slippe for
konverteringsgebyr. Har du fået det efter, så er det bare ærgerlig
ærgerlig... for på den dag, der kom gebyret på TDCs prisliste.

Fra : Lars L

Dato : 05-04-01 23:44

"Peter Grauslund Christensen" skrev:
> Jeg vil meget gerne have mere information.

"Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt telefonabonnement

Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke fremover
vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af ISDN-forbindelsen var
et almindeligt telefonstik på adressen."

Ovenstående er sakset fra et brev dateret 18/2-2000, fra
Forbrugerombudsmanden til Tele Danmark. Gå ind på www.fs.dk, søg på ISDN, og
vælg "Tele Danmarks markedsføring af ISDN løsninger".

Mon ikke TDC bøjer sig uden sværdslag, hvis du henviser til dette brev.

_ _
(©¿© ) /Lars
( - )

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-04-01 23:46

Lars L skrev:

>Ovenstående er sakset fra et brev dateret 18/2-2000, fra
>Forbrugerombudsmanden til Tele Danmark.

Og som sædvanlig får vi ikke den del der står med *FED* med!

Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: "Dette punkt har
givet anledning til misforståelser, hvorfor det skal præciseres, at
der her alene tænkes på den situation, at en person, der i forvejen
har et almindeligt telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den
tidligere beboer havde et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede
Tele Danmark tidligere et gebyr for "tilbagekonvertering".

>Mon ikke TDC bøjer sig uden sværdslag, hvis du henviser til dette brev.

Det bør de sådan set ikke, hvis man læser det med fed. Det gjorde de
ikke de gange jeg prøvede at ringe. Det var først, da en flink person
ringede til mig og fortalte mig et direkte nummer til en medarbejder,
som havde styr på det. Jeg kom direkte igennem, og fik krediteret de
450,- med det samme - dejligt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-01 00:00

Lars L skrev:

>Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst ...

Oh jammer!

Følg dette linbk og læs den med fed fremhævede tekst.

   http://www.fs.dk/jura/fjura/sager/isdn2.htm

>telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af ISDN-forbindelsen var
>et almindeligt telefonstik på adressen."

.... og det drejer sig om en flytning osv...

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 06-04-01 09:53

"Anders Hansen" <anders_hansen@tune.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ISDN.
>
> Hvad skal jeg gøre for ikke at betale det ?

Hej Anders

Du skriver et brev til:

TDC Privat
Att: Birgit Døssing Bau
Teglholmsgade 1
0900 Kbh. C

Hvor du beder om at blive fritaget for at betale tilbage konverteringen til
analog linie, hvis du opfylder betingelserne så får du et svar tilbage
lydende:

"Jeg skal hermed bekræfte , at De ikke vil blive opkrævet konverteringsgebyr
på kr. 450,- i forbindelse med nedtagningen af Deres ISDN tilslutningen.

Med venlig hilsen
Birgit Bau"

Sådan lød det svar jeg fik tilbage på min skriftlige klage over at skulle
betale gebyret.

Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Anders Hansen

Dato : 08-04-01 12:18

Tak for alle de svar der er kommet

Hilsen