Tom W.
Fra : Mads Breddam

Dato : 04-04-01 18:42

Jeg skal ud og bruge mit erhvervede gavekort til steriostudie!.

Og jeg skal have noget med Tom Waits. Jeg swordfishtrombones (eller sådan
noget), Big Time, Foreign Affairs og Blue Valentine. Jeg synes F.A. og B.V.
er totalt for fede, men de to andre er jeg ikke særlig vilde med.

Så derfor: Er der nogen der kan anbefale plader med Tom Waits, der minder om
Blue Valentine og Foreign Affairs?? Den der stille og rolige enormt dybe
stemme....... youyft! ( )

Mads's.

Mvh.:
Mads Breddam
breddam@jyde.dk
ICQ #: 40867867

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 05-04-01 11:41

"Mads Breddam" <mads@breddam.net> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> Blue Valentine og Foreign Affairs?? Den der stille og rolige enormt dybe

Du skal IMO kigge efter albummet "The Heart Of Saturday Night"...
Eller måske "Closing Time"...

- Michael.
(Som også er mest til de plader du har nævnt - udover dem jeg selv har
nævnt!)

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-04-01 02:37

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Eller måske "Closing Time"...
>
> - Michael.
> (Som også er mest til de plader du har nævnt - udover dem jeg selv har

Nu er det jeg skal være ond og anbefale The Black Rider...
Nej, hvis det mere er den ældre Tom du kan lide, så anbefaler jeg også
Closing Time. Det er hans debut-plade, og sammen med Jeff Buckley og Elvis
Costello, rangerer den blandt de 3 bedste debut-albums jeg nogensinde har
hørt. Wow.
Men der er meget mere i Tom Waits end det gamle - nogen vil selvfølgelig
kigge underligt (og mange har det) hvis man spiller Raindogs til en fest,
men det var lige prøcis den plade jeg opdagede ham i. Mere genialt kan det
næsten ikke blive, og der er da også, blandt sømandsballader og
piratdruksange, nogle enormt flotte sange - her tænker jeg Time, Yesterday
Is Here, osv. osv. Resten er bare så cool som det kan lade sig gøre at være
for en enkelt person.
Nu fik jeg det ud.

Jacob