Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
stjålet kamera
Fra : Søren Kops

Dato : 11-08-03 16:17

Hej alle

Nu skal vi om der findes nogle som kan huske de gode gamle dage. Jeg har fra
handskerummet i min bil fået stjålet et ældre kamera.

Jeg mener at det hed Contax cr1. Kan det være rigtigt? Et solidt og pænt
lille småbilledkamera.

Forsikringsselskabet vil gerne have en ca. nypris.

Jeg mener at kunne huske at der var en serie af 3 Contax, som skulle være en
konkurrent til Rollei serien.

Hvor kan man få noget at vide om disse ting?

mvh

søren kops

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-08-03 16:57

Det må være en Contax G1, der er ikke noget i Contax der hedder RC1. I den
sidste prisliste over brugt da står den til 280 Euro.
M.v.h.

Fra : Søren Kops

Dato : 12-08-03 11:50

Det er desværre ikke den. Kameraet er nok over 20 år gammelt.

Er der mon nogen der ved om der findes gamle kataloger fra den tid.

mvh

søren kops

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 12-08-03 11:54

> [...]
>
> Forsikringsselskabet vil gerne have en ca. nypris.
>
> Jeg mener at kunne huske at der var en serie af 3 Contax, som skulle

Har du prøvet importøren (Mola)? Du kan finde dem på denne side:
http://www.contax.dk/

mvh
Ole

Fra : Futte & Co.

Dato : 12-08-03 14:54

"Søren Kops" <soren@kops.biz> wrote in message
> [...]
en
> konkurrent til Rollei serien.
>
> Hvor kan man få noget at vide om disse ting?

Hej Søren.

Prøv at ringe til Jacon foto service : 5538 5775

--
Jørgen , Brøndby

Fra : Lars [8210]

Dato : 12-08-03 15:07

Søren Kops wrote:
> [...]
som skulle
> være en konkurrent til Rollei serien.
>
> Hvor kan man få noget at vide om disse ting?

Hej Søren

En Contax CR1 kender jeg ikke, men er du sikker på nummeret.
( Contax er egentlig en Zeiss Ikon serie lavet fra 1932 -
1961)

Hvis du vil, kan jeg scanne og maile siderne fra Mckeown's
Price Guide to Antique and Classic Cameras (2001-2002
udgaven)

Eller kan bogen lånes på mange biblioteker. Evt. læsesal...

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Lars

Dato : 13-08-03 08:53

Hej Søren,

Hvis det er en konkurrent til rollei serien (og her tænker jeg rollei 35) må
det være en Contax T - den originale, ikke T2 - T3 osv..

Du kan finde billeder af den her :
http://www.dantestella.com/technical/contaxt.html og
i sort med påsat blitz: http://www.photohaus.de/Gebrauchtfotos/ContaxT.JPG

Lækkert lille kamera i øvrigt - vil gerne have en igen.

Mvh.

Lars