Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera hjælp søges.
Fra : Martin Toulstrup

Dato : 11-08-03 11:12

Hej gruppe!

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle spørge, så nu prøver jeg her, og håber
ikke at gøre nogen sure. Ellers må i godt henvise mig til en relevant
nyhedsgruppe.

Jeg står overfor at skulle købe et digitalkamera til min far som fylder 60
år i Oktober. Budgettet hedder 3000-3500 kr. Eneste krav er at det ikke må
være for indviklet med for mange features som bare vil forvirre ham.
Selvfølgelig skal det da være godt, og det gør da heller ikke noget at der
er lidt muligheder i kameraet, men altså ikke noget alt for teknisk.
Hvad ville i anbefale mig?

Med venlig hilsen, og på forhånd tak,

Martin Toulstrup
webmaster@florida-usa.dk

--
Se Mine Hjemmesider - Check Out My Websites
www.florida-usa.dk www.amistades.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-08-03 11:33

Martin Toulstrup wrote:
> [...]
> forvirre ham. Selvfølgelig skal det da være godt, og det gør da
> heller ikke noget at der er lidt muligheder i kameraet, men altså

Mit bud i den prisklasse er Canon A-70 til cirka 2900 kr - så er der
også til lidt tilbehør f.x. et større CF-kort eller opladelige abtterier
+ lader eller måske en taske.......

Ganske godt kamera, der kan køre 100% fuldautomatisk - men som også har
en del manualle muligheder, som man kan "lege med", når de lyster kommer
senere.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-03 22:50

Jan Vestergaard <jan@NOMAILjve.dk> wrote:

> Mit bud i den prisklasse er Canon A-70 til cirka 2900 kr - så er der
> også til lidt tilbehør f.x. et større CF-kort eller opladelige abtterier
> + lader eller måske en taske.......

Det er et glimrende forslag med det kamera, men jeg studser lidt over
prisen. Jeg har nævnt det før her i gruppen, at jeg synes, man skal
passe på med bare at nævne så lave priser. Den pris er jo det
allebilligste, man kan få kameraet til, hvis man køber over nettet. Og
det er ofte parallelimporterede kameraer uden dansk vejledning og med
potentielle problemer, hvis garantien skal bruges. Alle webstederne
kommer endda lidt over kr. 2.900,- med ekspeditionsgebyr, men man kan
selvfølgelig gå ind til Kamerahuset, hvis man er i København, og så købe
det til kr. 2.870,-.
Hvis "almindelige" mennesker (ikke-fotonørder) skriver her i
gruppen for at få råd til et kamera, så aner de sikkert ikke, at man kan
købe dem over nettet hos alle mulige firmaer, der er helt ukendte for
den almindelige dansker. De fleste går i Merlin, fotohandleren eller
måske TDC for at købe kamera. Går de sådan et sted for at købe et Canon
A70, bliver de præsenteret for en pris på op til kr. 3.700,-. Det
allerlaveste, de vil kunne finde det til, er vist kr. 3.400,-. Det er jo
et helt hukommelseskort og det meste af en taske højere end den pris, de
er blevet lovet her i gruppen.
Jeg tror derfor, at mange får lidt af et chok, når de går ud i
butikkerne efter at have fået anbefalet et kamera her. Jeg synes også,
det er lidt synd for folk, at vi bilder dem ind, at de bare kan få det
til den pris. Bør man ikke angive, hvis prisen er en discount-pris, man
ikke bare kan få det til nede hos den lokale i Haderslev, eller hvor man
nu bor?
--
Henrik Münster
Esbjerg