Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedfremvisningsprogram søges
Fra : Rasmus Bruun

Dato : 10-08-03 23:16

Jeg vil gerne brænde nogle billeder på en cd-rom sammen med et lille
billedfremvisningsprogram, men det lader til, at der ikke findes et program,
der opfylder mine tre enkle (troede jeg) krav:

* Programmet skal kunne vise en række thumbnails med en stor udgave ved
siden af.
* Programmet skal kunne vise billederne som slideshow.
* Man skal kunne zoome ind og ud.

Det program, der kommer tættest på, er MySlideShow
(http://www.anixsoft.com/myslideshow.html), men der kan man ikke zoome.

Jeg er ikke interesseret i en html-baseret løsning, og ej heller i
IrfanView, som jeg har udviklet en slags fobi overfor efter i tre dage at
have læst folk henvise til programmet og lovprise det, uanset om programmet
kunne det, der blev efterspurgt, eller ej... Endelig foretrækker jeg, at
billederne ligger hver for sig frem for indpakket i en enkelt exe-fil.

Jeg har haft installeret et hav af programmer, både freeware og shareware,
fra WebAttack og Tucows, men de skal alle installeres for at fungere, og
Vallen JPegger (http://www.vallen.de/freeware/), som ellers kunne være en
mulighed, viser ikke mine højformat-billeder vendt korrekt. Desuden gemmer
programmet sine indstillinger i registreringsdatabasen, selvom det er muligt
at angive nogle startparametre. Programmet XnView (http://www.xnview.com)
kan det hele og bruger en ini-fil til at gemme indstillingerne, men desværre
kan jeg kun få det til at indlæse billederne automatisk, hvis jeg angiver et
drevbogstav for mappen med billeder, og det kan jo variere.

Er der nogle programmer, jeg har overset?

--
Rasmus Bruun

Fra : Gerner

Dato : 11-08-03 09:42

On Mon, 11 Aug 2003 00:15:49 +0200, "Rasmus Bruun" <newsgroup@rasmusbruun.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
>

>kan jeg kun få det til at indlæse billederne automatisk, hvis jeg angiver et
>drevbogstav for mappen med billeder, og det kan jo variere.

Hvorfra, hvortil ? Du havde ellers kun 3 krav, nu blev det 4.

>Er der nogle programmer, jeg har overset?

ACDSee.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Lars Strange

Dato : 11-08-03 10:52

"Rasmus Bruun" <newsgroup@rasmusbruun.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
program,
> der opfylder mine tre enkle (troede jeg) krav:

> Er der nogle programmer, jeg har overset?

Jeg tror MyAlbum - http://pmeindre.free.fr/MyAlbum.html - kan klare dine
krav. Freeware og oversat til dansk.

/Lars

Fra : MeAtMe

Dato : 15-08-03 16:53

> [...]
> siden af.
> * Programmet skal kunne vise billederne som slideshow.

Du kan prøve InstantCD/DVD

Mvh Andersen