Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at sammensætte feriefotos på n~
Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 10-08-03 21:40

Hej

Når vi har været på en tur og taget nogle billeder plejer jeg at lave en
(eller nogle) A4 sider i Word.
Det vil sige at jeg sætter billederne op, ændrer størrelse, beskærer og
skriver lidt tekst på siden.
Siderne printer jeg ud på min HP jetink og det virker fint.

Siderne kommer så i vores fotoalbum.

Nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at få dem i "rigtig" fotokvalitet hos
Merlin, Bilka e.lign. sted.

Og så opstår mit problem: Jeg kan godt få lavet et A4 tryk, men jeg skal
aflevere siden i JPG og det kan jeg ikke få fra Word.

Jeg har prøvet at lave de tilsvarende sider i Photoshop (som jo kan gemme i
JPG), men synes det er meget tungt.

Er der andre der gør som jeg og som har en mere smart måde / mere smart
program til at lave de nødvendige JPG filer med ?

Mvh
Morten

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-08-03 21:57

(5220)Morten Kølbæk wrote:

> Er der andre der gør som jeg og som har en mere smart måde / mere
> smart program til at lave de nødvendige JPG filer med ?

QImage virker ret overbevisende. $40.
http://www.ddisoftware.com/qimage/
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 10-08-03 22:40

> QImage virker ret overbevisende. $40.
> http://www.ddisoftware.com/qimage/

Ser smart ud til at lave siderne, men kan det også gemme det sammensatte
billede i JPG format ?
Jeg kan ikke lige finde det i feature listen.

Nå, jeg kan jo prøve at hente det.

Mvh
Morten

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-08-03 23:37

(5220)Morten Kølbæk wrote:

[Snip QImage]

> Ser smart ud til at lave siderne, men kan det også gemme det
> sammensatte billede i JPG format ?

Hvis du sætter den til at printe til "File" i stedet for "Printer",
bliver der produceret en billedfil (BMP, TIFF eller JPEG).

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 11-08-03 21:51

> Hvis du sætter den til at printe til "File" i stedet for "Printer",
> bliver der produceret en billedfil (BMP, TIFF eller JPEG).
> --
og det virker rigtig fint.
Lige hvad jeg søgte efter.

Tak for hjælpen.

Mvh Morten

Fra : emj

Dato : 10-08-03 23:47

On Sun, 10 Aug 2003 22:39:56 +0200, "(5220)Morten Kølbæk"
<mok@geocities.com> wrote:

>Nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at få dem i "rigtig" fotokvalitet hos
>Merlin, Bilka e.lign. sted.

Du kan da selv skrive dem ud på rigtigt fotopapir, hvis det er det
eneste problem ved at bruge Word.
Hilsen emj

Fra : per

Dato : 11-08-03 11:37

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> skrev > (eller nogle) A4 sider i
Word.
> Siderne printer jeg ud på min HP jetink og det virker fint.

Det tror jeg fortsat er den bedste og enkleste løsning - du skal bare bruge
fotopapir og billederne gemt i tilstrækkelig høj opløsning:
200Kb - 800Kb, men det forudsætter at din printer er god nok, men det er den
sikkert. Prøv!

mvh Per

www.polterabend.grafolog.dk