Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan man vise videoklip på sin hjemmeside?
Fra : Sille Jensen

Dato : 10-08-03 15:34

Hejsa,

jeg ville gerne høre om der er nogen der ved om - og gerne hvordan -
man kan vise videoklip på sin hjemmeside, sammen med de andre billeder
man gerne vil vise...

Hvis det er af betydning for svaret, så bruger jeg et Olympus
C-300ZOOM, hvorfra jeg får filer af typen .mov

MVH Sille

Fra : Peter Kjær

Dato : 10-08-03 16:36

> jeg ville gerne høre om der er nogen der ved om - og gerne hvordan -
> man kan vise videoklip på sin hjemmeside, sammen med de andre billeder
> man gerne vil vise...

Hej Sille,

Intet problem, læg filen på din hjemmeside ganske som et almindeligt billed,
og lav et link til den...vupti så kan besøgende også se dine videoklip.

--
Ses,
Peter

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 10-08-03 16:29

sille@jensen.sh (Sille Jensen) skrev i dk.fritid.foto:

> [...]
>man gerne vil vise...

>Hvis det er af betydning for svaret, så bruger jeg et Olympus
>C-300ZOOM, hvorfra jeg får filer af typen .mov

Hvis jeg ikke husker galt, så skal man have et Quicktime Plugin i sin
browser for at se .mov-filer. Det skal de besøgende på din side altså
have.

Du kan vælge at konvertere dem til et andet video-format, f.eks.
Windows Media Player (der findes på alle Windows-maskiner) eller MPEG.

En anden mulighed er at lave en flash-film ved at inkludere videoen i
Macromedia Flash. Flash-plugin'et er nemlig mere udbredt på alverdens
platforme end Quicktime og Windows Media Player, men det kræver så til
gengæld, at du har adgang til Macromedia Flash-programmet.

Men har den besøgende det relevante plugin installeret på computeren,
så skulle det være nok bare at lave et link til video-filen, så vil
den blive downloadet til folks maskine og blive vist i
Quicktime-playeren (eller hvad det er for et plugin, der skal bruges).

Små korte videoklip (<1 minut) gider man godt vente på blive
downloadet, men er der tale om længere klip, så bør man overveje en
eller anden form for streaming. Det kræver egen server og streaming
software eller et avanceret webhotel, så det er ikke noget, man bare
lige kaster sig over.

Du kan også indlejre video-billedet i din side, så den passer ind i
sidens layout. Her skal du bruge HTML-koden OBJECT. Du kan se den
beskrevet her

http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/object.html

og ellers spørge i news:dk.edb.internet.webdesign eller

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-08-03 21:07

"Sille Jensen" <sille@jensen.sh> skrev i en meddelelse
> [...]
> man gerne vil vise...
>
> Hvis det er af betydning for svaret, så bruger jeg et Olympus
> C-300ZOOM, hvorfra jeg får filer af typen .mov

Hej Sille

den simpleste løsning er at lave et link til filen..

det er hvad jeg har gjort med Patrolens genopstandelse
på min web

*.mov filer kender jeg ikke, og ved ikke hvilke programmer
der kan læse dem, det er jo mest fifigt, hvis så mange som
muligt kan få glæde af det video, du ligger på din web..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg