Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nybegunder
Fra : slet 41BXY

Dato : 08-08-03 23:14

Hej !
Jeg har 4000 kr som vil jeg bruge til en digital camera.
Jeg har kiget på forskelige Sony. Conan, Nikon, HP,og Olimpus kamerer
og jeg kan ikke besluter mig. Jeg er bange at lave en fejl køb. Kamera
skal bruges til fotografering af familien, natur og akvarier. Er det
nogen som kan give mig noget tips eventuel noget forslag. Er det noget
bilig Web shop som de kan anbefale?

På forhånd tak Sasha

Fra : Janus Nielsen

Dato : 09-08-03 03:48

Jeg købte et Canon A70 samt 128 MB CF-kort og 4 års Superforsikring for ialt
4004 kr inkl forsendelse via efterkrav hos FotoFun.dk ....

Mvh Janus

Fra : Morten@RedEye.dk

Dato : 09-08-03 10:51

Kamerahuset.dk er meget billige !

Der er penge af sparer !

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-08-03 11:29

<Morten@RedEye.dk> skrev i en meddelelse
> Kamerahuset.dk er meget billige !
>
> Der er penge af sparer !
Og de ved, hvad de taler om, hvis man går ned i butikken ved Nørrebro
station.

Tine, der har handlet der i over 10 år.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-08-03 15:13

Morten@RedEye.dk wrote:
> Kamerahuset.dk er meget billige !

Det er muligt - men i det aktuelle tilfælde er de 10 kr dyrere - de
tager 2870,- for Canon A70 (og det fremgår ikke rigtigt om kamerahuset
sælger med dansk manual - faktisk er der meget lidt der fremgår af den
hjemmeside :( ), imod foto-fun.dk's 2860,-.

Når Janus nævner en pris på over 4000 kr er det fordi han har valgt at
købe en 4-års superforsikring med (det er hans valg, jeg forstår det
ikke, men hul i det).

Hvis vi til gengæld skal forholde os lidt til det der er spurgt om så
synes jeg at A70 er et glimrende begyndervalg fordi det har så bred en
vifte af muligheder fra fuld automatik til fuld manualitet.

Der er mange andre kameraer som også kan være relevante, og der er en
masse gode kommentarer om valget af kamera hvis man læser de sidste 14
dages indlæg i gruppen igennem.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-03 15:38

Jesper Brunholm wrote:
> Det er muligt - men i det aktuelle tilfælde er de 10 kr dyrere - de
> tager 2870,- for Canon A70 (og det fremgår ikke rigtigt om kamerahuset
> sælger med dansk manual

Det gør de - der er danske manualer med deres kameraer.

De reklamerer med at de køber alt via de officielle danske importører.

Jeg har købt et G3 der - og der var også dk manualer med.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-08-03 17:31

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør de - der er danske manualer med deres kameraer.
>
> De reklamerer med at de køber alt via de officielle danske importører.
>
> Jeg har købt et G3 der - og der var også dk manualer med.

Kamerahuset er en ganske almindelig fotohandler med forretning på
Frederikssundsvej på Nørrebro. Det med internettet er bare kommet til
senere. Jeg har handlet med forretningen i adskilligerige år.

Tine.

Fra : Kim Skovsby

Dato : 09-08-03 19:05

Hej Jesper

Det er mig der til dagligt sider og laver Kamerahusets hjemmeside.
der følger Dansk manuel til alle de kamera vi sælger. Hvis du kikker på
forsiden et øjeblik så er det det første der springer dig i øjerne

Vi har også nogle produktvideoer hvor vi demonstrer hvert kamera på
hjemmesiden. Hvordan du finder dem og de 3D billeder vi har af de fleste
kamera på hjemmesiden kan du også få en lille demonstration af på forsiden.
Hvis du vil se videoklippene så husk lige at tænde for lyden

Men jeg kan fortælle dig at A7o'eren er et rigtig godt kamera, du skal dog
lige være opmærksom på at der ikke følger en oplader og genopladelige
batterier med ved køb. Det er lidt tosset. Men den skal du altså købe ekstra
ved siden af.

I samme klasse ligge Sony P72 og er Incl. 2 stk AA batt.
Olympus Mju 300 som er incl. Litium batt.+ lader(Det kamera jeg syntes bedst
om)
Også er der Ixus II og Pentax OptioS som er virklig sød. begge incl et incl.
Litium batt.+ lader

Men du må have en god jagt Jesper

Mvh.
Kim Skovsby
www.kamerahuset.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-08-03 19:39

Kim Skovsby wrote:
> Det er mig der til dagligt sider og laver Kamerahusets hjemmeside.

ok - da du ikke i en hjemmesidegruppe har bedt om det, vil jeg dog lade
være med at overfalde dig med hvad jeg ikke synes er godt. Du er
imidlertid velkommen til at sende mig en mail

> der følger Dansk manuel til alle de kamera vi sælger. Hvis du kikker på
> forsiden et øjeblik så er det det første der springer dig i øjerne

Jeg må indrømme at jeg "sorterede den fra" - jeg er for vant til
hjemmesider med flash-reklamer, og at den regulære info skal findes
udenfor det der er flashy - my bad.

Jeg kan så imidlertid se at jeg skulle have læst produktomtalen - der
har du nydeligt gjort opmærksom på det. (Jeg ledte i datakortet)

> Vi har også nogle produktvideoer hvor vi demonstrer hvert kamera på
> hjemmesiden. Hvordan du finder dem og de 3D billeder vi har af de fleste
> kamera på hjemmesiden kan du også få en lille demonstration af på forsiden.

men ikke A70 (og jo - jeg ved godt at A60 ligner til forveksling, men
det er jo fordi jeg _har_ fundet det kamera jeg ville ha...)

> Hvis du vil se videoklippene så husk lige at tænde for lyden

Må jeg ikke få lov til at kunne slukke for den også? :)

> [...]
> batterier med ved køb. Det er lidt tosset. Men den skal du altså købe ekstra

Det ved jeg ret meget om - som du vil kunne se her i gruppen så har jeg
selv et A70 og er meget godt tilfreds med det

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Per

Dato : 09-08-03 13:14

> [...]
> skal bruges til fotografering af familien, natur og akvarier. Er det
> nogen som kan give mig noget tips eventuel noget forslag. Er det noget

hvis du vil lære at fotografere, er det slet ikke et digitalkamera du skal
have
Så var det bedre hvis du købte/lånte et brugt analog. Tog nogle film med
det,
lærte at forstå blændens og lukkerens betydning for hvordan billedet bliver
dannet. Lærte forskellen på de forskellige film hastigheder angivet i
ASA/ISO
Lærte at fokusere manuelt osv osv.

Men hvis du er ligeglad med alt det, og bare skal ha et kamera, hvor du kan
knipse på udløseren og ellers være ligeglad, så tror jeg, at du vil være
bedst
tjent med et af de mærker du skriver, med et minimum 3 x optisk zoom.
Samt et mininum. et af de her kort på min. 128 Mb samt ikke mindst en
oplader og nogle opladelige batterier. Gerne mindst på 17-1800 mah. Da
sådan et kamera bruger en del strøm.

Jeg har ikke selv digital kamera, klarer mig fint med mit analoge og min
scanner.
Men jeg har efterhånden læst en del indlæg herinde om det, og det ser ud til
at
det er de råd der bliver givet hvergang.

VH

Per

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-08-03 15:22

Per wrote:

> [...]

Lækkert

Se på priserne på edbpriser.dk, der er også de fleste gode webbutikker
repræsenteret. Hvis du læser en uge eller 14 dage tilbage i gruppen kan
du læse _en masse_ om overvejelserne ved nyindkøb, og om hvillke
kameraer der er gode til hvad.

> hvis du vil lære at fotografere, er det slet ikke et digitalkamera du skal
> have

Jo

> [...]
> lærte at forstå blændens og lukkerens betydning for hvordan billedet bliver
> dannet. Lærte forskellen på de forskellige film hastigheder angivet i

Hvorfor i alverden dog det? - <ironisk> for at sikre at der går mindst
en uge fra man tager billedet til man ser resultatet, og så skal man
kunne huske hvad man gjorde for at lære noget af det? eller er det for
at sikre at man ikke tager for mange billeder medmindre man er
millionær? </ironi>

Digitalkameraet er genialt til at lære en masse om at fotografere fordi
man kan tage mange billeder og forsøge sig frem uden at det koster
ekstra, og man kan se resultatet med det samme, og lære hvad man skal
gøre anderledes.
Det er en lækrere arbejdsgang og mere lærerigt, med et rigtigt
spejlrefleks med linser osv, men det er ikke et must.

Man skal huske at tage sig tid til at lære, at eksperimentere, og at
vende tilbage til et motiv og gøre det bedre.

Jeg vil til gengæld gerne bakke op om anbefalingerne om 3x optisk zoom,
om at få en rimelig størrelse hukommelseskort, OG at gå på biblioteket
eller i boghandlen og få fat i et par bøger om fotografi.

mvh

Jesper Brunholm