Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af kamera og lenser
Fra : Bo M. Havmand

Dato : 08-08-03 21:11

Hej!

Jeg er blevet lidt træt af det gamle spejlrefleks, så nu ønsker jeg et
nyt, men jeg ved ikke om det skal være Nikon F80 eller Nikon F100 - men
Nikon sværger jeg til, da det gamle kamera også var et Nikon.

Hvilken model ville I vælge? - I har måske et helt andet råd?

Nikon F100 er et mere "proff" kamera, og lyder til at være et noget
bedre hus, da det er støbt i en magnesium legering. F100's lukketid går
helt op til 1/8.000 sek., hvor F80 kun går til 1/4.000 sek.

Endvidere skal jeg ha' anskaffet mig nogle ordentlige lenser. Jeg skal
efter planen bruge kameraet til fotografering af levende vildt (lange
hold) men jeg regner også med at det bliver en del af min kommende
uddannelse (Skov- & landskabsingeniør eller skytte)

_________________
Værn om naturen - det er den eneste vi har!

Med Venlig Hilsen
Bo Martin Havmand
Abbednæs
Næstved

Fra : Claus Smith

Dato : 09-08-03 06:20

Jeg kan forstå på dig at du vil bruge kameraet primært udendørs, så ville
jeg da alternativt kigge efter en brugt F4s eller F5 model, hvor du har den
prof. opbygning, altså robustheden i dit kamerahus.

Blot en alternativ ide til valg af kamerahus.

Claus Smith - Pigefotografen - Nikon D1 bruger

www.pigefotografen.dk