Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Push af Provia
Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 08-08-03 17:35

Har nogen haft held med at presse en Provia 100F til ISO 400? Jeg har
nemlig lige prøvet og er meget skuffet over resultatet. Farverne er nærmest
ubrugelige, og jeg overvejer derfor at lave dem til s/h, når jeg scanner
dem...

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Axel Søgaard

Dato : 08-08-03 17:42

Mine erfaringer er lige stik modsatte-jeg har særdeles gode erfaringer:jeg
fremkalder selv i Jobo atl og bruger 100 asa ,som 400 istedet for 400-både
farverne bedre og kornene mindre-det var bare det jeg ville sige
Axel

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 08-08-03 18:03

On Fri, 8 Aug 2003 18:41:49 +0200, Axel Søgaard wrote:

> Mine erfaringer er lige stik modsatte-jeg har særdeles gode erfaringer:jeg
> fremkalder selv i Jobo atl og bruger 100 asa ,som 400 istedet for 400-både
> farverne bedre og kornene mindre-det var bare det jeg ville sige

Hvilke film, har du gjort det med? Har du ogås prøvet med Provia 100F?

Fra : Axel Søgaard

Dato : 08-08-03 18:08

Ja undskyld,det er altid provia 100 jeg bruger

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 09-08-03 01:16

> [...]

> fremkalder selv i Jobo atl og bruger 100 asa ,som 400 istedet for 400-både
> farverne bedre og kornene mindre-det var bare det jeg ville sige

Hvad kan så være gået galt i mit tilfælde? Kontrasten er meget lav og
farverne ser ud som om filmen er taget i 70'erne...

Fra : Axel Søgaard

Dato : 09-08-03 09:16

Det er ikke nemt at svare på,når man ikke har flere oplysninger,men flere
ting er særdeles vigtige-Renlighed og nøjagtighed ved blanding af kemi-og
brug den kun EEN gang-påpasselighed med fremkaldetider-jeg går som en
selvfølge ud fra,at det er friske film du bruger,men send en mail
personligt,så kan du få mit tlf nr

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 09-08-03 13:44

On Sat, 9 Aug 2003 10:15:36 +0200, Axel Søgaard wrote:

> Det er ikke nemt at svare på,når man ikke har flere oplysninger,men flere
> ting er særdeles vigtige-Renlighed og nøjagtighed ved blanding af kemi-og
> brug den kun EEN gang-påpasselighed med fremkaldetider-

Jeg har ikke selv fremkaldt den. Jeg til den mest seriøse fotobutik (som
jeg generelt har rigtig gode erfaringer med) her i byen (Aalborg).

> jeg går som en
> selvfølge ud fra,at det er friske film du bruger,

Filmen er godtnok på kanten af udløbsdatoen, men har været opbevaret i
køleskab i den tid, jeg har haft den. Jeg tog en anden Provia med samme
udløbsdato ved ISO 100 samtidig, hvor farverne er perfekte, men det er
måske i push-processen, at det går galt?

Eller skal jeg vende tilbage til butikken og udtrykke min utilfredshed med
resultatet?

Fra : Axel Søgaard

Dato : 09-08-03 22:31

Du kan i det mindste bede om en forklaring

Fra : Axel Søgaard

Dato : 14-08-03 14:49

Hvordan gik dit besøg hos fremkalderen

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 14-08-03 23:30

On Thu, 14 Aug 2003 15:49:13 +0200, Axel Søgaard wrote:

> Hvordan gik dit besøg hos fremkalderen

Jeg var lige derinde i dag. Butikkens ejer var enig med mig i, at det så
helt forkert ud - nærmest som om den var blevet presset et trin for meget
under fremkaldelsen. Eller for lidt, vel egentlig? Alle billeder er
ihvertfald alt for lyse, og kontrasten meget lav (sort er bestemt ikke
sort). Filmen bliver sendt tilbage til fremkaldefirmaet med en reklamation,
hvor de beder om en forklaring på, hvad der er gået galt.

Alt ialt fik jeg meget god behandling, men det havde jeg nu også regnet
med. Jeg har altid fået utrolig god service derinde.