Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta A1
Fra : Lars

Dato : 07-08-03 23:01

Så er den nye Minolta her.
Den skulle afløse Dimage 5 / 7 / 7i / 7Hi

http://www.dpreview.com/articles/minoltadimagea1/

Hilsen
Lars

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 08-08-03 18:00

On Fri, 8 Aug 2003 00:00:46 +0200, Lars wrote:

> Så er den nye Minolta her.

Og den ser rigtig fornuftig ud. Hvis billedkvaliteten har fået det rigtige
nyk opad (specielt mht. støj), så er der seriøst baghjul til
konkurrenterne, men det må vise sig, når der kommer nogle reelle tests.

Jeg er specielt vild med dens anti-shake (AS), der er indbygget i selve
kameraet og ikke i objektivet som hos Canon og Nikon (og nu også Sigma).
Når de kommer med et D-SLR med anti-shake, får alle deres objektiver
pludselig IS/VR/AS, uden at nogen behøver at reinvestere uanede mængder af
penge i nye. Men lad os se, hvor godt det fungerer i første forsøg. Der er
sikkert diverse børnesygdomme, der skal overstås, og erfaringer, der skal
gøres.

Mit (ukvalificerede) gæt er, at Minolta annoncerer et ægte D-SLR i løbet af
de næste 12-18 måneder, og at det bliver et særdeles konkurrencedygtigt
produkt. Det tvivlede jeg stærkt på før A1'eren, men jeg synes, det nu er
meget tydeligt, at Dimâge 7, 7i, 7Hi og nu A1 har været en platform til at
skabe de nødvendige erfaringer, uden at miste mængder af penge ved at prøve
at konkurrere i det professionelle segment, der reelt set ikke er deres
område.

Hehe, og ja, jeg er Minolta-bruger men ikke fanatiker...

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)