Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1/G3
Fra : Bent F.

Dato : 07-08-03 20:38

Hej alle

Jeg overvejer at skifte mit G1 ud med et G3, har hørt at G3 er væsentligt
hurtigere, både til at tænde og skyde motiver i bevægelse, er dette rigtigt,
eller er der kun lidt at hente ?

--
M.v.h.
Bent Fer

Fra : Jan

Dato : 07-08-03 21:13

"Bent F." <bfc@FJERNDETTEfernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer at skifte mit G1 ud med et G3, har hørt at G3 er væsentligt
> hurtigere, både til at tænde og skyde motiver i bevægelse, er dette

Jeg har/haft begge og mener at G3 absolut er rimelig til at skyde motiver i
bevægelse.
Se evt dk.binaer : Hovedspring

Jan

Fra : Kim Skovsby

Dato : 08-08-03 19:08

Hej bent

G3 er noget hurtiger end G1 men jeg vil lige gøre dig opmærksom på af Canon
G3 er udgået af produktion. Det er dog fornylig, så den skulle være til at
få fat på endnu. Afløseren heder G5 og har 5 mill pixel i stedet for 4 mill
som G3'eren har. eller er der storset ingen forskeld anden en anelse i farve
(Den er blevet sort) og lidt mere digital zoom. Den er dog også blevet en
anelse langsommer fordi den har fået flere pixel at arbejde med. Desværre
lider den også lidt mere af chromatic aberration "lilla kanter i
højkontrastområder" end G3'eren gjord. Men det vl være en opdatering du vil
kunne mærke og vil helt sikkert blive glad for det.

Mvh
Kim Skovsby