Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder
Fra : lars bo

Dato : 07-08-03 18:04

Så er der igen nye billeder.
Jeg har i det første halve år taget ca. 1300 mere eller mindre gode billeder
så der vil jævnligt blive tilføjet nye billeder, og derfor vil jeg være glad
for nogle kommentarer, også for evt. at få rettet nogle generelle fejl.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri

Fra : max

Dato : 07-08-03 20:03

> [...]
> for nogle kommentarer, også for evt. at få rettet nogle generelle fejl.

Jeg tror du må ha dig en ny skanner, billederne er ikke så skarpe.
"Røsnæs nordstrand ved Kalundborg" Kan rigtigt blive flot i S/H,
-max-

Fra : lars bo

Dato : 07-08-03 20:39

Hej Max
hvad er det mindste man skal slippe for en rimelig scanner der virker?
evt. også med mulighed for at scanne negativer.
--
hilsen
lars bo

Fra : Henning

Dato : 08-08-03 02:34

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Hej Max
> hvad er det mindste man skal slippe for en rimelig scanner der virker?
> evt. også med mulighed for at scanne negativer.

Jeg har selv fornylig købt en Canon 5000F den scanner negativer og dias samt
alm. fladbed i optil 2400x4800. Den kan købes for små 1500,-. Hvis det er
formeget kan du få 3000F for ca. 900,-

Jeg smider et scan af et dias op på dk.binaer kalder det DiasKat. Scannet er
lavet i 1200 dpi så det svare til en 3000F's opløsning og med auto fjernelse
af støv slået fra.

Der findes mange ander men det er denne jeg valgte.

mvh Henning

Fra : Henning

Dato : 08-08-03 03:09

"Henning" <Joh@nsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> lavet i 1200 dpi så det svare til en 3000F's opløsning og med auto

Serveren brokkede sig over at billedet var for stort så det blev et udsknit
på ca 1/4 dias og optimeret til 40%

Håer aligevel det viser lidt af scanneren muligheder. Billedet er ikke
yderligere behandlet.

mvh Henning

Fra : max

Dato : 08-08-03 03:23

> [...]
> på ca 1/4 dias og optimeret til 40%
>
> Håer aligevel det viser lidt af scanneren muligheder. Billedet er ikke

Det står godt, lige ud af scanneren, smiler katten aldrig..-max-

Fra : Henning

Dato : 08-08-03 17:16

> Det står godt, lige ud af scanneren, smiler katten aldrig..-max-

Se efter endnu en gang, den smiler fedt bag skæget - det er et gammelt
dias og katten (Fransis hed han) har forlængst brugt sit 9. liv.

Det var bare det dias jeg "fik fat i". Jeg er i gang med at "dokumentere"
mine gamle dias og negs så de bliver bare scannet i hurtigste acceptable
opløsning. For at samle dem og finde de billeder der skal gøres noget
særligt ud af.

mvh Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-03 06:00

"Henning" <Joh@nsen.dk> skrev :

>Serveren brokkede sig over at billedet var for stort så det blev et udsknit
>på ca 1/4 dias og optimeret til 40%

Du kan jo sætte din newsreader til at splitte store filer når de
er over 225 KB.

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Henning

Dato : 08-08-03 17:21

> Du kan jo sætte din newsreader til at splitte store filer når de
> er over 225 KB.

Det må jeg jo se at finde ud af hvordan man gør. Sidder på arbejde på en
opkobling hvor LAN hastigheden er flaskehalse og har derfor kun 100mb til
rådighed - skænker normalt ikke begrænsninger en tanke. Hjemme derimod

Jeg bruger Outlook Express - ved du hvor jeg skal ændre i opsætningen?

mvh Henning