Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb fra USA
Fra : Susanne

Dato : 06-08-03 10:12

Hejsa.

Jeg skal til USA/ Canada i næste måned og overvejer at tage chancen og købe
et kamera der. Jeg kan godt se plusset ved at købe det derover da prisen jo
er en helt anden, men hvad med minusserne ?

Hvad mener I ?

Ang. kameraet , så tror jeg det nok er et Olympus c-5050 z jeg er på udkik
efter.
Susanne

Fra : max

Dato : 06-08-03 10:19

> [...]
>
> Hvad mener I ?
>
> Ang. kameraet , så tror jeg det nok er et Olympus c-5050 z jeg er på udkik

Det har været omtalt så mange gange, kan du ikke kigge lidt tilbage
i gruppen og finde svarene der.. Det korte svar er at garantien gælder
i usa - kun....)-max-

Fra : Susanne

Dato : 06-08-03 10:32

max <ma22x@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:YJ3Ya.46389$Kb2.1983643@news010.worldonline.dk...

> Det har været omtalt så mange gange, kan du ikke kigge lidt tilbage
> i gruppen og finde svarene der.. Det korte svar er at garantien gælder
> i usa - kun....)-max-

Hej igen.

Jeg havde kikket tilbage i gruppen og ja, det har været omtalt flere gange,
men jeg har lidt svært ved at gennemskue de forskellige indlæg, da jeg er
total nybegynder ud i denne verden :c)

Jeg har fået fortalt, jeg skal tænke over, at stikkene ikke er de samme i
Danmark og USA. Allerede der er jeg på herrens mark, da der ikke så vidt jeg
ved er stik på et kamera, så det må jo være til tilbehør der tænkes på eller
hva `?

Så er der tolden....man risikere vel at blive stoppet i tolden og skal så af
med 25% i dansk told . Hvis man er heldig og komme igennem tolden, så skal
man vel igennem samme risiko hver gang man har været i udlandet og skal
tilbage til Danmark ??

Hvad nu hvis der sker noget med kameraet.Jeg ved godt at garantien ikke
dækker i Danmark, men vil man kunne få lavet kameraet i Danmark, selv om den
ikke er købt her ??

På forhånd tak
Susanne

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-08-03 10:46

Susanne wrote:
> [...]
der
> ikke så vidt jeg ved er stik på et kamera, så det må jo være

Der tænkes på el-stikket, der er forskelligt - men der findes
overgangsstik.

Så bruger de 110V i USA og 220V i Danmark - men de fleste kan
vistnok bruge begge dele.

> [...]
> tolden, så skal man vel igennem samme risiko hver gang man har
været
> i udlandet og skal tilbage til Danmark ??

Du skal ikke betale told - men 25% moms - men ellers har du ret.

> [...]
garantien
> ikke dækker i Danmark, men vil man kunne få lavet kameraet i

Jo - hvis du vil betale for det !

En syvende ting er så at du ikke får danske menuer på kameraet,
som du gør med et købt i Europa.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 06-08-03 11:25

Mit Canon EOS 10D som er købt i San Diego har Danske menuer....

--Michael

Fra : Jan Kreutzfeldt

Dato : 06-08-03 23:35

Hvis du tager til usa kan du sagtens finde det til en billig pris,- de
snakker lidt om worldwide warrnty, jeg ved ikke om det holder. Jeg købte
selv et kamera i new york og du behøver jo ikke slæbe hele emballagen med
hjem.
Sandsynligheden for at skulle betale afgift er ikke stor.
M.h.t. dansk menu i kameraet, så findes det ikke på 5050´eren, ej heller
når det købes i dk. - det har nu ikke afholdt mig fra at tage gode billeder
med det. - god fornøjelse

Fra : max

Dato : 06-08-03 10:58

> [...]
> men jeg har lidt svært ved at gennemskue de forskellige indlæg, da jeg er

Så er du da en lidt avanceret nybegynder med E10 og 5050.. )

> [...]
> ved er stik på et kamera, så det må jo være til tilbehør der tænkes på eller

Batterierne skal lades op, det kan man gøre i en stikkontakt og stikkene er
anderledes i usa, men så skifter man bare stik, det er enkelt gør det selv..

> [...]
> man vel igennem samme risiko hver gang man har været i udlandet og skal

Ja momsen er 25%, går du igennem den grønne blir du bonget ekstra bøde,
men det er højst usansynligt på et lille kamera, ricikoen er der.

> Hvad nu hvis der sker noget med kameraet.Jeg ved godt at garantien ikke
> dækker i Danmark, men vil man kunne få lavet kameraet i Danmark, selv om den
> ikke er købt her ??

Ja det kan du godt, det er dyrt.!!

> På forhånd tak
> Susanne

Ved du ikke ved præcis hvad du skal ha' er der en stor riciko for at du blir
snydt i en af de mange billi fotobutikker.. Adorama og B&H siges at være
extremt ærlige du kan tjekke dem på nettet.. De ligger begge to i NY.

Hvis du endnu ikke er skræmt væk fra tanken, så er det sidste argument
for ikke at købe det der ovre på din "ferie" at du ikke har lært at bruge det
inden du tager afsted, og det er ikke skide smart at stå der og ikke kunne
finde ud af at bruge det. Køb i god tid inden, Kamerahuset.dk er inn i
øjeblikket, folk påstår de er flinke og billige, det er da et forsøg værd. -max-

Fra : Susanne

Dato : 06-08-03 11:49

max <ma22x@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5i4Ya.46402$Kb2.1983830@news010.worldonline.dk...

> Så er du da en lidt avanceret nybegynder med E10 og 5050.. )

Ja, du har lidt ret. Jeg har haft et digital Olympus i ca. 3 år Modellen tør
jeg næsten ikke nævne ( c-860l *fnis*)
Men jeg har nogle fotofreaks-bekendte, så nu vil jeg gerne have et kamera
jeg ikke bliver træt af lige med det samme. Og da jeg har både tid og lyst
til at sætte mig ind i et mere avanceret kamera...ja, så skal det være. Men
priserne hænger jo også lidt sammen med kvaliteten, så jeg prøver at finde
det bedste kamera jeg har råd til , til den bedste pris

Sanne

Fra : max

Dato : 06-08-03 12:39

> Ja, du har lidt ret. Jeg har haft et digital Olympus i ca. 3 år Modellen tør
> jeg næsten ikke nævne ( c-860l *fnis*)

Det sir mig ikke en fis, men hvis du syns *fnis fnis*..??

> [...]
> priserne hænger jo også lidt sammen med kvaliteten, så jeg prøver at finde
> det bedste kamera jeg har råd til , til den bedste pris

Du har tabt mig her - folk har svaret dig det bedste de kan, håber du kan
bruge det til noget og kom endelig tilbage når du har taget nogle billeder.!!
Jan Vestergaard's tip er også værd at overveje..-max-

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-08-03 13:18

max wrote:

> Det sir mig ikke en fis, men hvis du syns *fnis fnis*..??

http://www.olympus.dk/digital/digikam_hall.htm et 1.3 Mpxl.

Men det er der da ikke noget galt med, hvis man har været tilfreds.
Personligt bruger jeg da stadig mit OM-10, der har en del år på bagen
(minimum 15 år gammelt).

--
Don't waste space

Fra : max

Dato : 06-08-03 13:51

> [...]
>
> Men det er der da ikke noget galt med, hvis man har været tilfreds.
> Personligt bruger jeg da stadig mit OM-10, der har en del år på bagen

Der er ved at gå kage i citat teknikken, det er ikke specielt rettet mod
dig Thomas overhovedet, men jeg kan se i andre tråde folk er ved at
gå bananas over at meningen i et indlæg går tabt når der bare klippes
løs.. Just a thought..-max-

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-08-03 14:12

max wrote:

> [...]
> dig Thomas overhovedet, men jeg kan se i andre tråde folk er ved at
> gå bananas over at meningen i et indlæg går tabt når der bare klippes

Ikke forstået, mener du jeg klipper for meget eller for lidt ?

Derudover er det først gang nogen skriver det til mig, i de 7 år jeg har
været på Usenet. Dermed ikke sagt at jeg er ufejlbarlig.

--
Don't waste space

Fra : max

Dato : 06-08-03 14:17

> Ikke forstået, mener du jeg klipper for meget eller for lidt ?
>
> Derudover er det først gang nogen skriver det til mig, i de 7 år jeg har
> været på Usenet. Dermed ikke sagt at jeg er ufejlbarlig.

Læs dog det jeg skriver "det er ikke specielt rettet mod
dig Thomas overhovedet"...
At du fik den smidt i nakken må du undskylde!!-max-

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-08-03 14:27

max wrote:

> Læs dog det jeg skriver "det er ikke specielt rettet mod
> dig Thomas overhovedet"...

Ah.. ok, nu er jeg med (har nok ikke fået kaffe nok endnu).

> At du fik den smidt i nakken må du undskylde!!-max-

Jeg kan tage det ;)

Hvis jeg må rette lidt kritik imod dig, så er det at du klipper
"hvem-skrev-hvad" væk. Jeg kan dog godt abstrahere fra det, men nu du
selv har låget af. F.eks.:

-cut-
max wrote:

-cut-

så ved man at max skrev det der er med '>' o.s.v.

--
Don't waste space

Fra : max

Dato : 06-08-03 14:38

> [...]
> max wrote:
> >
> -cut-
>
> så ved man at max skrev det der er med '>' o.s.v.

Sådan mener du, ahaa..!! Tror jeg nok, jeg må også
hellere have noget mer kaffix..-max-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-03 11:32

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev :

> [...]
>man vel igennem samme risiko hver gang man har været i udlandet og skal

Tjah, har du emballage, brugsanvisning, kvittering osv. i bagagen
og du kommer fra USA, så skal du jo nok.

>Hvad nu hvis der sker noget med kameraet.Jeg ved godt at garantien ikke
>dækker i Danmark, men vil man kunne få lavet kameraet i Danmark, selv om den
>ikke er købt her ??

Det burde der ikke være problemer med, medmindre det er noget
specielt på en model som ikke føres i DK.
--
Knud

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-08-03 11:43

Susanne wrote:

PS !

Helt uden for den diskussion, så bør du gøre noget ved det Sv: du har
fået med i subject.

Standarden hedder Re: og indlæg med Sv: bliver filtreret væk på nogle
news-servere, så det er ikke alle, der ser dit indlæg.

Mig bekendt er det kun Outlook Express 5.0 der laver den fejl, så du
burde overveje at opgradere den til 6.0, hvor der også er rettet lidt
andre fejl og mangler.

Men det havde jo egentlig ikke noget med det andet at gøre

Fra : Leif Jensen

Dato : 06-08-03 17:44

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har været omtalt så mange gange, kan du ikke kigge lidt tilbage
> i gruppen og finde svarene der.. Det korte svar er at garantien gælder
> i usa - kun....)-max-

Jeg syns det er helt ok spørgsmål, der kommer hele tiden nye butikker og
folk får flere gode og dårlige erfaringer med dem der er..
Hvis du ikke kan hjælpe, eller ikke er interesseret, så spring det
over..

"Luffe"