Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon F50
Fra : Mikkel

Dato : 06-08-03 09:02

Hej.

Overvejer at anskaffe mig et brugt Nikon F50, er dette et godt kamera? Vil
meget gerne høre hvilke erfaringer folk har.

Mvh. Mikkel

Fra : Ole Mogensen

Dato : 06-08-03 17:45

"Mikkel" <webmaster@mikkelshomepage.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Overvejer at anskaffe mig et brugt Nikon F50, er dette et godt kamera? Vil
> meget gerne høre hvilke erfaringer folk har.
>
> Mvh. Mikkel

Hej Mikkel

Jeg har et F50 , og jeg vil ikke bytte det for noget ( naa, måske) ,
det er et utroligt stabilt kamera , meget hurtigt .
Det eneste der ikke er så godt er den indbyggede flash , damn
den laver røde øjne , men sådan er det med flash der sidder
så tæt på det forøvrigt glimrende objektiv.
Jeg har også et digital kamera (skod kamera , HP912(1)) , men
det er ikke det samme , "analog" _er_ bedre (2).
Hvis du bor i nærheden af Lyngby (2800) , så kom
forbi med en film og prøv mit inden du køber.

(1) Makro virker godt
(2) Lad os starte en religions krig :-Þ

Ole

Fra : K

Dato : 06-08-03 22:31

Jeg har i en del år brugt et F50 - og taget rimeligt mange billeder med
det - og med gode resultater.

Generelt er det et godt og stabilt kamera, der kan klare såvel
"point-and-shoot" som fuldt manuelt - og alt derimellem. Det har dog en
irriterende svaghed: Det kan ikke udnytte en ekstern blitz's muligheder for
at zoom'e reflektoren, når man zoomer på kameraet. Det er dog en detalje,
der er til at leve med.

Har du kig på et bestemt - og til hvilken pris, hvis jeg må spørge ?

Mvh.

Fra : Mikkel

Dato : 07-08-03 07:47

Jeg har fundet et par stykker, som annonceres til omkring 1000 kr. Det er
dog ikke lykkedes mig at få købt et af dem endnu.

Vh. Mikkel

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-08-03 19:52

> Jeg har fundet et par stykker, som annonceres til omkring 1000 kr. Det er
> dog ikke lykkedes mig at få købt et af dem endnu.

Der er mange på Ebay i DE-land, f.x.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2944627900&category=26063

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-03 09:59

> [...]
>
> Overvejer at anskaffe mig et brugt Nikon F50, er dette et godt kamera? Vil
> meget gerne høre hvilke erfaringer folk har.

Hej Mikkel

Et udmærket camera, men du skal nok regne blitzen som en speedligt, og ikke
en egentlig blitz, den er som de andre siger, god til at lave røde øjne, men
det skyldes nok mest dens placering, lige over optikken, det er ikke verdens
bedste sted.
Lidt langsom i AF, men rimelig præcis, og hvis du hører til en af dem, som
har store hænder, så vil du sætte stor pris på, at det er lidt større end de
andre modeller.

M.V.H.....Benny..