bur gardiner??
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 11-08-03 14:43

Hej vi skal til udstilling i oktober men har aldrig prøvet det før. Hvad er
det med burgardiner? er det transportkassen med gardiner?

Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-08-03 15:07

> Hej vi skal til udstilling i oktober men har aldrig prøvet det før. Hvad er
> det med burgardiner? er det transportkassen med gardiner?
>
> Vibeke

Ikke helt

På udstillingen bliver kattene placeret i bure, som den arrangerende
klub sætter op. Burene er i metaltråd/net, som man hænger sine gardiner
på - både for at det skal se pænt ud, og for at kattene ikke skal kunne
se hinanden. Der er forskellige måder at hænge gardinerne op på - man
kan bruge gardinkroge, eller gardinspiraler med iskruede kroge, eller
man kan bruge bændler i gardinerne som man binder fast på buret. I
Danmark er burmålene 60cmx75cmx60cm. Man har også en burbund med, en
lille grusbakke og mad-/vandskåle - alt dette kan købes på udstillingen.
Mange katte sætter pris på en pude eller en hule i buret til at skærme
for publikums nysgerrige blikke, når de synes, tiden er inde til en lur.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 11-08-03 15:08

> Hej vi skal til udstilling i oktober men har aldrig prøvet det før. Hvad er
> det med burgardiner? er det transportkassen med gardiner?
>
> Vibeke

Hej Vibeke!

Burgardiner er de gardiner, man hænger op omkring kattenes bur på
udstillingen, så de kan få det lidt privat, men også for at pynte lidt.
Et enkelt bur måler 75 x 60 x 60 og et dobbeltbur 150 x 60 x 60, hvis du
evt. skal sy dem selv. Men kender du ikke nogen, du kan låne sådanne
gardiner af? Hvor bor du henne i landet? For hvis du evt. bor i nærheden
af Aalborg og skal bruge dobbeltbur, så har jeg nogle, du kan låne!

Nu ved jeg ikke, hvor megen information, du har fået af din opdrætter,
men andet ting, du skal bruge til udstilling, er den lille
udstillingsbakke. Den kan købes for ca. 20 kr. på selve udstillingen, og
grus udleveres gratis. Endvidere skal du have et underlag til at lægge i
bunden af buret, og her kan jeg varmt anbefale Vet Bed (sådan tror jeg
nok, det staves)! Det er lidt dyrt (ca. 300 kr. for det største), men
rigtig godt, og det kan købes hos de fleste dyrhandlere. Det fåes dog
ikke i de helt nøjagtige mål til et katte-udstillingsbur, så du skal
selv lige klippe det til, men i mit tilfælde fik jeg så også nok til, at
der også kunne ligges underlag i begge mine transportbokse! Skal du
bruge dobbeltbur og bor du i nærheden, kan du også låne det af mig!
Udover disse to ting skal du selvfølgelig have mad og vand samt skåle og
lidt legetøj med, og en god idé er også at medbringe en kattehule, hvor
katten kan trække sig tilbage og være lidt i fred for alle de mennesker,
der kigger på den!
Men nu er jeg altså liige nødt til at spørge: Tager din opdrætter slet
ikke med dig på udstillingen for at hjælpe eller sender en anden, der
kan hjælpe dig? Og har han/hun ikke tilbudt dig at låne diverse udstyr?
Ja, det er ikke for at kritisere, men jeg husker bare den store støtte
og hjælp, jeg selv fik, da jeg selv stod som første gangs udstiller, og
jeg husker også min egen forvirring, så det ville da være bedst, hvis
der var nogen, som kunne tage med og hjælpe dig!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 11-08-03 15:14

> [...]
> der også kunne ligges underlag i begge mine transportbokse! Skal du
> bruge dobbeltbur og bor du i nærheden, kan du også låne det af mig!

Ups, her mener jeg selvfølgelig underlaget, ikke buret! Burene er, som
Camilla også har forklaret, stillet op på forhånd. Det er blot gardiner,
underlag, mad + vand, legetøj og bakke samt evt. en lille kattehule, du
selv skal sørge for! Du er velkommen til at sende mig en privat
e-mail, hvis du evt. gerne vil låne!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 11-08-03 15:24

Hej.

jo jo opdrætteren har tilbudt alting også at gøre den fin hvis vi skulle
udstille engang. Men hun ved ikke endnu vi skal afsted og det er kun en "for
sjov" udstilling i Struer. Så mon man kan købe den bakke der også?
Tusind tak for tilbudet Louise, vi bor i holstebro og skal kun bruge et
enkelt bur, men det var rigtig sødt af dig.
Tak for jeres hjælp, tror lige jeg spørger opdrætteren for ja kan nok låne
alt af hende.