Lidt OT: Morsom viden...
Fra : Louise Hansen

Dato : 11-08-03 12:55

Hej Gruppe!

Dette er delvist "off topic" på en katteliste, men historien er så sød
og sjov, at jeg alligevel vil fortælle den!

Forleden aften sad jeg og så et program over Animal Planet, der hed
"Amazing Animal Videos", om sjove og usædvanelige oplevelser med dyr.
Her var der bl.a. en kvinde, der skulle have foretaget nogle
reperationer på sit rørsystem, da hun pludselig hørte en killing mjave
højlydt og desparat inde fra et af rørene. Den pågældende killing måtte
afgjort sidde fast, så kvinden og hendes naboer forsøgte først at spule
den ud med en vandslange, men da dette ikke hjalp, blev brandvæsnet
tilkaldt. De bankede hul i muren og fik ved at lytte på røret
lokaliseret det sted, hvor killingen mentes at tage fast. I mellemtiden
havde kvinden, der ejede huset, været på indkøb efter katteudstyr, da
det var hendes plan at beholde den uheldige killing, og både hun og
brandmændene gjorde store øjne, da de skar hul på røret, og en lille
brun og sort løvfrø hoppede ud i det fri! Forklaring? Der findes
tilsyneladende en art løvfrø i USA, der som forsvarsmekanisme mod
slanger og lignende kan skrige som en kattekilling i nød, når den føler
sig truet, og sådan en lille fyr havde altså forvildet sig ind i
rørsystemet, hvorfra den tilsyneladende ikke kunne finde ud igen, og da
den så følte sig truet over, at der blev rumsteret med rørene, ja så var
den altså begyndt at "mjave" efter hjælp!

Indtil jeg så dette program, anede jeg ikke, at der fandtes en frø-art,
der kunne efterligne katte-mjaven, men jeg synes da, at det er en sjov
lille detalje og fandt også historien så morsom, at jeg liige syntes,
jeg ville dele den!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 11-08-03 13:07

> [...]
> der kunne efterligne katte-mjaven, men jeg synes da, at det er en sjov
> lille detalje og fandt også historien så morsom, at jeg liige syntes,

Hej Louise !

Det var en morsom historie, men mon ikke damen blev lidt ked af at det
ikke var en kattekilling ? Jeg vil til enhver tid fortrække en dejlig
varm og blød kattekilling fremfor en kold og slimet frø !!!

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JensenJS

Dato : 11-08-03 20:46

In article <3f378700b81f7@dk-fritid-dyr-kat.dk>, bamseKATTE@BAKKEcool.dk
says...

> [...]
> ikke var en kattekilling ? Jeg vil til enhver tid fortrække en dejlig
> varm og blød kattekilling fremfor en kold og slimet frø !!!

Ja naturen er snedig, og det var da godt at den lille frø blev reddet
Mvh JensenJS

Fra : Jette

Dato : 11-08-03 22:11

"Hrönn Samsonardóttir" skrev:
> [...]
> ikke var en kattekilling ? Jeg vil til enhver tid fortrække en dejlig
> varm og blød kattekilling fremfor en kold og slimet frø !!!

Der er kun én ting at gøre i den situation - kys frøen!! Det kan da være den
forvandler sig til en sød lille mitter

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 12-08-03 21:01

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote in

> at det er en sjov
> lille detalje og fandt også historien så morsom, at jeg liige syntes,
> jeg ville dele den!

Hæhæhæhæ, hvor er naturen dog undefundig

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer