Knirkes første løbetid - gode råd efterlys~
Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 09-08-03 17:31

Hej til alle i NGèn.

Vores hunkat Knirke ( russer, 1 år og ca 2 md) er nu i sin første
løbetid, efter at vi er stoppet med at give hende p-piller. Vi har jo
vores egen dejlige hankat lige ved hånden, (Miakis 1 år), så det sku vel
ikke være noget særligt at lade dem få et kuld killinger ?
Men her er det så at jeg har brug for nogle gode råd og erfaringer.
Hunkatten begeyndte at opføre sig anderledes mandag og tirsdag, Hylede,
snoede sig, ville ikke spise osv. Onsdag begyndte hankatten at være
interesseret, men han fjumrede lidt ( men det er jo også første gang for
ham), men så torsdag gik det først rigtigt løs. Nu havde de vist fundet
fidusen. Høje skrig fra hunkatten, hankatten fik efterfølgende en på
skrinnet, og hun gemte sig under sofaen en halv times tid, hvorefter det
hele startede forfra. HELE DAGEN !!!! Vi ku ikke være her, måtte køre en
tur, for at hvile ørerne lidt. Fredag havde hankatten fået nok, eller
rettere sagt han lå "død" hele dagen. Op ad dagen vågende hunkatten op,
og startede med sit hyleri igen. Og det fortsætter, og bliver være og
være, men hankatten er slet ikke interresseret længere - han virker
ligeglad og træt.
Nu er det lørdag eftermiddag, og hylerier begynder at gå os på. Er der
nogen der kan fortælle mig om det virker normalt, altså hele forløbet -
og mon parring /æggeløsning osv er sket på de "rigtige tidspunkter ?
Tak til de der kommer med et lille svar - eller sender noget "høreværn"

Med venlig hilsen
Dorthe Kirstejn Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Line Wolff

Dato : 09-08-03 17:57

In article <3f3521d898200@dk-fritid-dyr-kat.dk>,
dorpetraKATTE@BAKKEhotmail.com says...
> Hej til alle i NGèn.
>
> Vores hunkat Knirke ( russer, 1 år og ca 2 md) er nu i sin første
> løbetid, efter at vi er stoppet med at give hende p-piller. Vi har jo

<snip>

Heh, jeg kan høre at hun skaber sig ligesom sin mor Hun var
forfærdelig når hun var i løbetid.

Nå, men til spørgsmålet Hun kan godt være parret og stadig gå
løbetiden ud og så er der jo ikke andet at gøre end at beholde
høreværnet på. Sådan er det.

Hvis parringen er blevet til noget vil I, hvis hendes løbetider er
regelmæssige (2-3 ugers mellemrum, hvis hun er "godt igang"), se det
første tegn, når hun ikke kommer i løbetid igen. Derefter bliver næste
tegn, ca. 30 dage inde i drægtigheden, at hendes patter begynder at
blive lyserøde/større. Hvis I er heldige, kan I dog godt begynde at
mærke liv før det, men det er sjældent (ihvertfald for russere).

Held og lykke med "projekt killinger" Knirkes bror er forresten
vokset til at blive en rigtig flot kat. Jeg er meget stolt af ham

/ Line

Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 09-08-03 22:18

> [...]
> regelmæssige (2-3 ugers mellemrum, hvis hun er 'godt igang'), se det=20
> første tegn, når hun ikke kommer i løbetid igen. Derefter bliver næ=
> ste=20
> tegn, ca. 30 dage inde i drægtigheden, at hendes patter begynder at=20
> blive lyserøde/større. Hvis I er heldige, kan I dog godt begynde at=20
> mærke liv før det, men det er sjældent (ihvertfald for russere).

> Held og lykke med 'projekt killinger' Knirkes bror er forresten=20
> vokset til at blive en rigtig flot kat. Jeg er meget stolt af ham

Hej Line.
Tak for svaret, jeg har sendt en mail til dig - håber du har fået den ?
Var det noget med en sød lille killing, som har en dejlig Knirkemor ?.
Men hvorfor ser jeg dit svar, blandet med en masse forskellige tal
paranteser m.m. ?