Killinger som slangefoder!
Fra : Mette

Dato : 08-08-03 19:03

Godt nok har jeg både slange & katte, men ligefrem at bruge killinger som
foder til slangen er da for sygt!

Tjek Ekstra Bladet; http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=214086

/Mette
--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-08-03 19:18

Fy for fanden hvor pervers. Bare mine ord

Knus Linda

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 08-08-03 19:27

> Godt nok har jeg både slange & katte, men ligefrem at bruge killinger som
> [...]

Yikes .. Og som det står i annoncen er det katte som er flyttet hjemmefra =
ca 12 uger ... Kunne måske forstå det, hvis det var nyfødte killinger (
altså - ikke "forstå" -- men man fodrer vel med nyfødte museunger ?? )

Sætningen med at "nogle bliver høje af at se slangen spise en killing" var
lige nok til at ødelægge min fredag aften .. uhhhh ... var der nogle som
sagde psykopater ???? Hvad andet kan de så ikke blive "høje" af ??? **gys**

Hilsen Pia .. og misserne ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-08-03 20:38

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, det er vel
ikke anderledes end at fodre med kaniner, mus
og rotter, dem er der jo også folk som holder af og de synes sikkert at det
er lige så slemt når slanger fodres med deres "ynglingsdyr". At jeg så uden
tvivl vil blive stjerne-tosset, hvis nogen kom og
ville have en "kæle-mis" blot for så at fodre
slange med den, hvis det er foder-dyr man vil have
skal man være ærlig, så folk har chancen for at sige
nej, ikke mine dyr.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Mette

Dato : 08-08-03 23:23

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej Marianne.

Der er vi fuldstændigt enige, men forskellen er i mine øjne er, at disse
mennesker "bliver 'høje' af at se en slange æde en killing".
Jeg der selv er slange ejer bliver bestemt ikke høj af at se min slange
spise! Det er for mig det samme som når min Zeus får et
kyllingelår/daggammel kylling.
Jeg kunne aldrig finde på at fodre med levende dyr, hvilket jeg desværre har
på fornemmelsen at disse killinger er.
Jeg fodrer med rotter (der er 21 dage når de bliver aflivet på en human
måde), mus (som er aflivet og frosne når jeg køber dem hos dyrehandleren) &
Kyllinger (som er de samme som dem kattene får .
Og nej der er ikke den store forskel i at fodre med killinger, det kan jeg
godt se, men jeg tvivler stærkt på at disse er aflivet på en human måde
inden fodringstid.

Mvh. Mette
--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-08-03 07:08

Mette skrev
<Jeg kunne aldrig finde på at fodre med levende dyr, hvilket jeg desværre
har
på fornemmelsen at disse killinger er.>

Jeg har ingen ide om hvor udbredt det er, men
der slanger der _kun_ vil tage levende foder. Jeg
bryder mig ikke om at se sådan en fodring, eller
tænke for meget på det, men et eller andet sted
så er det jo naturens orden, nøjagtig lige som vores
katte fanger mus og fugle, kattens leg med musen
kan strække sig over lang tid, så jeg tror faktisk
at en phyton/boa ville aflive sit bytte hurtigere i
mange tilfælde.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Jynis

Dato : 09-08-03 09:49

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Nej Nej og Nej Mine killinger skal ikke ende som slangefoder, men de skal jo
heller ikke aflives.
Det er sansynligvis kvælerslanger der er lale om. Hvis det er går aflivning
så hurtig at dyrlægen ikke engang kan følge med. Det er meget humant , men i
vores øjne forfærdeligt.
Mine katte fanger også mus , af og til afliver vi musen ,når katten ikke er
sulten nok, så kan de lege videre .
Min mening, slanger høre til i de varme lande, ikke i det kolde nord.
Mvh,
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : martin b

Dato : 09-08-03 09:46

Husk lige kilden til historien også, ikke?

Den er journalistisk meget dårligt skrevet. Der er en unavngiven "ekspert i
krybdyr", og biologens udtalelse om at nogen kan blive høje af at se en
slange spise en killing står helt løsrevet.

Der står heller ikke noget om, hvorvidt det drejer sig om en enkelt sag
eller om det er alle Norges slangeejere, der er gået amok....

Ubrugelig historie efter min mening, og kun beregnet på at fremprovokere en
reaktion af væmmelse hos læseren. Meget billigt.

Martin

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-08-03 15:11

"martin b" <mort@example.net> skrev...
> Husk lige kilden til historien også, ikke?

Præcis - og så er det vel også stadig agurketid...

Mvh. Camilla

Fra : Kate

Dato : 09-08-03 18:42

"martin b" <mort@example.net> wrote in

> Husk lige kilden til historien også, ikke?

Nu har jeg ikke læst artiklen, men ja det er jo nok lidt agurketid.
Desuden kendte jeg på et tidspunkt en slangeejer (spørg ikke hvilken
slange han havde), men han ville aldrig fodre med kattekillinger. Ikke
fordi han var vild med katte, men fordi deres klør kan skade slangen,
sååååe, man skal nok tage nogle historier med et vist gran salt

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Mette

Dato : 09-08-03 21:35

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Jeg mener ikke at man kan kalde det naturens orden, at lukke en lille mus
ind i et terrarie som er umuligt at slippe ud fra, og så lade slangen fange
og spise den. Derudover skulle jeg heller ikke mene at det er helt
smærtefrit (hvilket jeg godt ved at det heller ikke er når katte fanger mus,
men jeg har indekatte og har ingen intentioner om at mine katte skal fange
mus), når en kvælerslange kvæler sit bytte. Man ved vel nogenlunde selv hvor
længe man kan nå at tænke, inden man kvæles?!

/Mette
--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-08-03 07:46

Mette skrev
<Jeg mener ikke at man kan kalde det naturens orden, at lukke en lille mus
ind i et terrarie som er umuligt at slippe ud fra >

Næh terrarie-delen er måske ikke særlig naturlig,
men ikke destomindre er det naturligt at nogle dyr
er jægere og andre er byttedyr. Når nogle individer
kun vil tage levende føde, mener du så at de individer bør aflives, eller
bare dø af sult. De måder man afliver slagtedyr er nok heller ikke altid
lige smerte/ stressfrie.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Mette

Dato : 10-08-03 14:09

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej igen!

Vi er ganske enige i at naturens orden er således at nogle er jægere og
nogle byttedyr, sådan er det og sådan skal det være

Jeg er af den holdning at hvis ikke slangen vil spise døde foderdyr, er det
fordi slangen ikke har det godt. Individet har ikke temperament til at være
i fangenskab, og derfor synes jeg det er synd at holde disse dyr.´Om det så
er aflivning vi taler om her eller om det er noget helt andet, må jo være op
til den enkelte ejer.

Derudover udgør foderdyrene i sig selv også en fare for slangen (som en
anden vidst også skrev). Hvis slangen ikke er sulten og ikke tager
foderemnet med det samme, kan gnavere gøre stor skade på slangen og stresse
slangen.

Mht. vores slagte metoder; Jeg har stadigt ikke forstået hvorfor det skulle
være så svært at slagte (f.eks) svin hjemme i stalden og så have maskiner
der kunne løfte dyrene ud, i stedet for at skulle stresse de stakkels dyr så
frygteligt meget inden de skal aflives. Jeg ville da gladeligt betale ekstra
for at dyrene skulle have en ordentlig afgang fra livet.

Jeg tror egentligt i det store hele vi er ret eninge, det er bare tit svært
(for mig i hvert fald) at formulere sig så modtageren er helt med på hvad
man mener

/Mette
--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : maz

Dato : 10-08-03 15:23

"Mette" <mette_jimmy@yahoo.com> wrote in message >
> [...]

> er aflivning vi taler om her eller om det er noget helt andet, må jo være

Men det er jo den sædvanlige ophidsende diskussion, hvorvidt hold af
eksotiske dyr skal være tilladt eller ej - i.e. en positiv liste eller ingen
liste... (DB) - og det skal dermed ikke være op til den enkelte ejer.
Eksotiske dyr, der ikke vil indtage dødt eller forarbejdet føde har *intet*
at gøre i alm. "kæledyrshjem".....udover at de fleste eksotiske dyr burde
forbydes i fangenskab/privat eje....
Små kattekillinger (domesticerede) er *IKKE* naturlige foderemner for
slanger eller andre krybdyr, og SLET ikke på vores breddegrader. Det burde
være forbudt at fodre med levende dyr.....
Og ja, jeg er enig med dig i resten
Og agurketiden er faktisk forbi, skal jeg hilse og sige.... *suk*
maria